Los bericht bekijken
Oud 9 januari 2021, 12:45   #22
Peer
Actuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dit is dus een misvatting. Het is een ontkenning van dualiteit. Terwijl alles in essentie non-duaal is, is er dus zeker in de objectieve wereld dualiteit, in de vorm van links en rechts, zwart en wit, juist en on-juist etc. En deze dualiteit is in zichzelf niet tegen-strijdig, waar het wel om tegen-gestelden gaat. Dit, zoals Cor het weergeeft, is juist DE manier waarop ego probeert te overleven.

Hij heeft trouwens een hele onduidelijke manier van schrijven. "Meningen over goed en kwaad" zijn iets anders dan "goed en kwaad". Door de woorden "goed en kwaad" te kiezen geeft hij al te kennen over een zeker vooroordeel te beschikken. Hij heeft waarschijnlijk ook ooit een 'goed christelijke' opvoeding genoten .... en daarom nu een aversie tegen goed en kwaad. En goed en kwaad zijn niet te vangen in dogma's maar heel helder te zien in bewustzijn.
Ik begrijp het punt niet dat je wilt maken. Wat is de misvatting? Ik lees jouw commentaar en zie dat je er heel wat bijsleept om de lezer iets duidelijk te maken. Ik vind het een warrig betoog.
Peer is offline   Met citaat reageren