Los bericht bekijken
Oud 10 november 2015, 18:29   #2
Esradha
Mandataris

Esradha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
NEE, NATUURLIJK NIET! NIEMAND KAN HET HELE VERHAAL VERTELLEN!
Woorden hebben altijd hun beperkingen.
Althans, dat is mijn begrijpen.
Ik ben het met je eens en denk ook dat niemand het hele verhaal kan vertellen. Ik denk ook dat dat niet alleen aan de beperkingen van het gebruik van woorden ligt, maar ook aan de vorm van mens zijn waarin we nu leven. Dat bepaalde zaken gewoon niet voor ons toegankelijk zijn. Daar kunnen we een idee over hebben, maar nooit met absolute zekerheid weten.

Wie kan immers ooit met absolute zekerheid weten wat er gebeurt als je overlijdt? Het is evenwel mogelijk aan te voelen dat er meer is dan onze egowerkelijkheid. Maar de vorm van dat 'meer' gaat voor mijn gevoel voorbij aan wat wij als mens kunnen ervaren of beseffen. Je kan het aanvoelen en er idee?n over hebben, maar absolute zekerheid?

Naar mijn idee is dat als mens niet weggelegd en is dat ook een van de uitdagingen als mens om daarmee om te gaan, met het niet weten van waarom we hier allemaal zijn en dat soort vragen. Wel denk ik dat het mogelijk is je bewust te worden van die egowerkelijkheid en jezelf te bevrijden uit de gevangenis ervan. Niet dat je ego verdwijnt, maar het je niet meer 'in zijn macht heeft' (overneemt) of in ieder geval steeds minder.
Esradha is offline   Met citaat reageren