Discussie: Wel of niet?
Los bericht bekijken
Oud 10 oktober 2017, 16:23   #24
marie
Bibliothecaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
In een groep is er altijd een groeps-dynamiek aanwezig.
Jij Marie, en Looro bevinden zich in de gevaar- zone.
Wat ik daar mee bedoel is dat zoals in de dierenwereld degene die het zwakste is, wordt aangevallen.
Wij mensen doen dat ook zo.
Je ziet ook op het werk, of in welk groep dan ook, dat een nieuweling gelijk de minst sterke aanvalt, door midden van plagerijen, met een kwetsende ondertoon...
Het is altijd een succes verzekerde actie. Een binnenkomer.
Ik vind jou niet de zwakste op het forum, iedereen is even zwak, maar in deze faze verkeer jij in de
gevaar-zone, en egoFer neemt dat waar.
Wij mensen zijn super begaafd wat betreft
groeps- dynamiek, wij nemen het direct waar.
Wat een verspeelde intu´tie, als je erover na denkt.
Voor jou uiteraard een kans, zo een positie.

Illusie, maar zo waarneembaar..

En ja, Renoir komt altijd wat benzine op het vuur gooien, de opper-jager, een echte bloedhond.
en ik kom altijd op voor degene die in de underdog positie valt, omdat ik niet anders ben dan de rest...Jager, opgejaagd zijn, underdog. Dat laatste het sterkst...
Negen op tien kansen is egoFer gewoon de incarnatie van weer een het een of ander oud forumlid... wie, het interesseert mij geen snars..., Dus kent hij wel de regels en de spelletjes hier op het forum...
Ergens heeft hij zichzelf al verraden...

Voor de rest zie ik mij zelf niet als zwak; geef ik misschien af en toe wel de indruk; dikwijls juist nadat ik mijzelf weer eens een hele ster voelde...
En dat sterrengevoel is wel degelijk ego....

Maar voor mij zijn juist degene die zich de hele tijd achter vooropgestelde regeltjes van waarheidszoeken verstoppen als de zwakke...

Wanneer gaan ze uit het door henzelf opgerichte harnas durven kruipen en eindelijk weer eens, zonder vooroordelen, aan waarheidsvinding durven doen en stoppen met zich achter hun zogezegde alwetendheid te verschansen, welke alwetendheid dikwijls gewoon verdwazing is...
marie is offline   Met citaat reageren