Los bericht bekijken
Oud 8 mei 2013, 18:58   #27
Pionne
Jubilaris

Pionne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
@Pionne

Wat verwacht je eigenlijk van dit forum? Wat wil je ontdekken en hoe kunnen wij je daarbij van dienst zijn? Heb je al genoeg zelfkennis in de zin dat je weet wie je bent?
Niets, zoals ik eerder zei, ik vond jouw allereerste wens aan mij heel mooi: "Dat je maar een leuke tijd hier moge hebben en wat kan leren." Voorzichtig aan verwacht ik dat d?t binnen de mogelijkheden ligt op dit forum. Ik h??p het op z'n minst.

Mijn eerste indruk is dat ik van jullie hier veel zal kunnen leren. Vooral ook door mijzelf te observeren in het contact met jullie. Ik weet inmiddels dat ik het allermeest leer van het contact met andere mensen. De sfeer en de mensen op dit forum bevallen mij zo op het eerste gezicht wel! Best eerlijk, zo lijkt het.

En voldoende zelfkennis, wanneer heb je dat? Een redelijk nieuw inzicht binnen de psychologie is dat een enorm groot deel van wat wij beslissen en doen op onbewust niveau plaatsvindt. En ik heb wel een beeld van mijzelf gevormd natuurlijk, maar jegens dat beeld koester ik een gezonde dosis wantrouwen.

O, en Hans, dankjewel!

En Nadje, kennis is macht, toch? Zo'n w??r clich? vind ik dat. Of zie jij dat niet zo?
Pionne is offline   Met citaat reageren