Los bericht bekijken
Oud 24 januari 2013, 21:21   #36
Ulla
Titularis

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Wat rest is de verwondering van de getuige?
Die teloorgang heb ik hier in Vlaanderen de laatste vijftien jaar op dezelfde wijze vastgesteld. Het landschap is totaal verkaveld en volgebouwd. Iedereen is in elkaars tuintje gaan wonen. Er is nooit meer stilte hier door een aanhoudend lawaai op de autoweg zo'n paar kilometer hier vandaan. Ik ben niet zo'n televisiekijker maar wat je zegt van geweld zie ik hier als verlies waar wij met z'n allen het landschap, de leefomgeving wegdoen. Je moet al ver in zee gaan staan om in Vlaanderen nog open landschap te bewonderen. Haha ! Het is een verlies waar iets anders is gewonnen blijkbaar, een plek waar mensen willen wonen.
Herkenbaar. Heb er altijd al moeite mee gehad. En was dus ook een reden waarom ik ervoor koos om op een waddeneiland te gaan wonen. En dit gelukkig ook voor elkaar kreeg. (want normaal lukt je dat niet zomaar). Maar doordat eilanders ook moeten leven ( van het tourisme) bereikt ons ook hier de drukte, ook al is het meer een gezellige drukte. Maar toch doordrongen van de economische belangen. En toch is de rust en ruimte nog altijd ruimschoots aanwezig als je maar de drukke tijden en plekken weet te vermijden. Elke keer weer als ik door de stille natuur loop ( al dan niet aangelegd) ben ik weer vervuld van dankbaarheid dat ik hier mag wonen.
Ulla is offline   Met citaat reageren