Discussie: Wel of niet?
Los bericht bekijken
Oud 10 oktober 2017, 15:11   #19
marie
Bibliothecaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Beste Marie,

Wij zijn zoekers naar waarheid daarvoor heb ik veel respect. Het is geen gemakkelijke tocht. Vaak langdurig vol met hobbels, valkuilen en hele pijnlijke perioden om er vervolgens weer wat bewuster uit te komen. Dat vergt moed, heel veel moed. Ik ben er niet op uit, en die macht heb ik ook niet, om iemand te be(ver)oordelen. Ik ben me ervan bewust dat 1 klein woordje niet goed gekozen 'iemand' behoorlijk kan triggeren. Dus als je je persoonlijk voelt aangevallen zie de woorden dan als een verwijzing terug naar jezelf.
Ik denk dat je het meer nodig hebt om naar jezelf en wat je schrijft terug verwezen te worden ipv overal iemands anders (al of niet geschonden) ego achter te zien.
Als ik iets zeg, en jij verwoordt mij verkeerd dan heb ik alle recht, zonder daarom naar mijn zo gezegd al of niet geschonden ego terug verwezen te worden, om dat terug recht te zetten, punt ...

Als ik zeg dat de aarde rond de zon draait en jij verhaalt mij zeggende dat de zon rond de aarde draait... Wat heeft mijn ego daarmee te maken dat ik dat corrigeer?
marie is offline   Met citaat reageren