Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Persoonlijke perikelen > Mijn inspiratie

Mijn inspiratie Dat zou wel eens je eigen hond kunnen zijn.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 juli 2021, 13:05   #141
Darsho
Mandataris

Darsho's schermafbeelding

Standaard

Uit goed ingelicht bron heb ik vernomen dat de forum Jed, de conman Kenneth uit Canada, overleden is, niet de boeken Jed.
Oud 16 juli 2021, 16:19   #142
Darsho
Mandataris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Misschien is al je lol dan meer vanwege dommigheid, je snapt het niet zo goed.
Oké dan dan zal ik het maar verklappen, hij loopt binnen door de verkoop van zijn boeken en lacht zich te pletter om al die sufferds die zijn boek kopen.
Byron Katie zou ook heel goed kunnen lachen om al die sufferds die haar boeken kopen terwijl je het allemaal gewoon met wat aanwijzingen kosteloos zelf kunt doen.
Ah zo bedoel je!
Jij ziet schrijvers als Adyashanti, Byron Katie, Jan Geurtz, Ramesh Balsekar, Mooji, Jed MecKenna etc. allemaal lachen met de sufferds die hun boeken kopen.
Nou, ieder zijn aannames. Jouw gedachten daarover doen je vast niet pijn, dus geen reden om ze te onderzoeken.
Ik zie het zo niet. Ik lees geen boeken meer, maar lach niet met mensen (zoekers) die boeken kopen en lezen.
Oud 16 juli 2021, 18:28   #143
Darsho
Mandataris

Standaard de simpele van geest

Citaat:
Misschien is al je lol dan meer vanwege dommigheid, je snapt het niet zo goed.
Ik ontken niet dat ik maar een simpele van geest ben. Maar dat heeft ook zo zijn voordelen.
Zie maar wat François me vertelde meer dan 20 jaar geleden...
Citaat:
Diegene die geroepen is tot de waarheid, die moet beproevingen doormaken, die schijnbaar onmenselijk zijn, schijnbaar, 't is onmenselijk voor het egoïstische ego van de mens, want dat sterft. Daardoor kan de mens herboren worden in zijn ware gedaante als mens.
Dan denk ik: prachtig hé, als ge daar een boek overschrijft, dan, goh, als ze die lezen, dan staan er duizenden aan te schuiven hé, want die willen dat ook allemaal. Want ze willen allemaal herboren worden. Dan denk ik: Ja ja, maar wie wilt er eerst sterven? Dan zijn ze allemaal weg hé. (gelach) Ja maar alé, ge moest eerst sterven en de rest gebeurt vanzelf...
Allemaal weg hé. Staat er misschien nog éne, die 't nog niet goed verstaan heeft, die blijft wachten. Da's de uitverkorene (gelach). Ocharme, maar die snapt er niks van, da's de simpele van Geest.... Die kan het doen, de simpele van geest... Goh amaai zeg...
Beheersing van alle emoties heeft daar mee te maken. Dus meester worden over al uw emoties.
Dus meesterschap bereiken over uw agressie, over begeerte, over jaloezie en noem maar op. Dus elke dag zult ge geconfronteerd worden, naar gelang dat jaren nu vorderen, met die elementen. Dus ge zult dagen hebben dat ge echt werkelijk innerlijke agressie en woede en kwaadheid, zelfs drang om te vernietigen voelt. Omdat de reus van het EGO uiteindelijk zijn snoepkes niet meer krijgt.
Pas op da's ne vorm van afkicken, van jaren, van eh, een verslaving hé. Ge hebt er al die het al krijgen van het afkicken van een kopje koffie.
Dan denk ik: jongen, ge zult dagen hebben dat ge aan uw haar trekt.
Ge moet op het ogenblik orde op eigen zaken stellen hé.
Ge kunt niet meer de moeder buiten u zoeken.
Uiteindelijk kunt ge stellen da gij op het ogenblik niemand meer hebt. Alleen de confrontatie met uzelf.
Vroeger wist ge dat niet. Zei je... Maar nu wordt ge zo geconfronteerd met weten, dat ge helemaal het gevoel krijgt dat ge het helemaal niet meer weet...

Ik wil maar bedoelen: gij bent op het ogenblik klaar om door fases van je leven gaan,
met al de zware beproevingen die daar zullen uiteindelijk uit voort komen, maar uiteindelijk krijg je een kans om vanuit jaren van emotioneel lijden bevrijdt te worden.
Pak maar al de verlichte mensen, op een gezonde manier hebben zij die weg ook gegaan.

François
Oud 16 juli 2021, 21:06   #144
Darsho
Mandataris

Standaard

Citaat:
Oké dan dan zal ik het maar verklappen, hij loopt binnen door de verkoop van zijn boeken en lacht zich te pletter om al die sufferds die zijn boek kopen.
Hier nog een schrijver zich zich te pletter lacht om al die sufferds die zijn boeken kopen > 'Hans Laurentius' in Alle artikelen
Oud 16 juli 2021, 23:14   #145
Laurens
Missionaris

Laurens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Hier nog een schrijver zich zich te pletter lacht om al die sufferds die zijn boeken kopen > 'Hans Laurentius' in Alle artikelen
Dus jij denkt dat je als Nederlandstalige schrijver kunt binnen lopen.
Oud 17 juli 2021, 08:43   #146
Darsho
Mandataris

Standaard

Citaat:
Dus jij denkt dat je als Nederlandstalige schrijver kunt binnen lopen.
Dat zal niet zijn maar hij heeft sinds 1999 toch al wel 12 titels geschreven, zie > https://www.hanslaurentius.nl/category/boeken/

Daarom zal hij volgens jou toch ook al wel lachen met al die sufferds die zijn boeken kopen (al zullen dat er niet veel zijn), terwijl je het allemaal gewoon met wat aanwijzingen kosteloos zelf kunt doen.

Hans is het vanzelfsprekend niet eens met jou, zie maar...
Citaat:
Enne, als m’n werk je bevalt: promoot m’n boeken zoveel mogelijk, via zoveel mogelijk kanalen, als je wilt. Ik verdien er wel niet zo heel veel aan, maar hoe meer ervan gelezen worden hoe beter het is voor iedereen, meen ik in elk geval. Thanx!
Hij moet er natuurlijk wel iets geld aan verdienen om uit de kosten te komen...

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon