Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Niet-forum-gerelateerde onderwerpen > Andersdenkenden

Andersdenkenden Leden die ondanks weerwoord onverstoorbaar blijven doordrammen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 oktober 2015, 13:10   #41
Puppetji
Voormalig lid

Puppetji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht

Waarom is dit eigenlijk allemaal in gang gezet?
...
De werkelijke betekenis van het leven is dat het leven geen betekenis heeft. Het vindt gewoon plaats.

Balsekar

De dialogen op dit forum vinden gewoon plaats.
Ze moesten gebeuren omdat het gebeurd is.
Oud 30 oktober 2015, 13:33   #42
Rob
Titularis

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Welnee.
Sommige dialogen vinden plaats omdat er een domme kloot aan het woord is die zijn muil niet kan houden op momenten dat het beter was geweest om dat wel te doen.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2015, 14:00   #43
Theo
Inventaris

Theo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht

In feite kan team advaita er ook niks aan doen dat ze zo praten??

Oud 30 oktober 2015, 14:01   #44
Theo
Inventaris

Theo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Welnee.
Sommige dialogen vinden plaats omdat er een domme kloot aan het woord is die zijn muil niet kan houden op momenten dat het beter was geweest om dat wel te doen.
Nu even stoppen over Wilders hoor.
Oud 30 oktober 2015, 14:28   #45
Puppetji
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Pup:
Je mag de goede kanten van een man als Hitler in dit land niet belichten want hij behoort als inferieur te worden weggezet. Maar ik kan dat niet, mijn kritische kant werkt ook de andere kant uit en dat betekend dat ik me soms wel kan vinden in bepaalde idee?n.
Oh, maar ik heb ook helemaal geen moeite met de goede kanten van Hitler te belichten hoor.
Traudl Junge's biografie is daar een mooi bewijs van.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Traudl_Junge
Citaat: "Hij was een vriendelijke baas en een vaderlijke vriend."

Citaat:
@pup:...Maar om nou te stellen dat Hitler wist 'wat' hij was, omdat je mij op een lijn met hem stelt, dat waag ik toch wel heel stellig te betwijfelen.
Waarom zou Hitler niet kunnen weten hebben 'wat' hij was?
Jij kan ook tegelijk sympathie?n voor extreem-rechts op nahouden terwijl je weet 'wat' je bent.
Wie weet was het hakenkruis van de Nazi's wel een hint naar hun leider's spiritueel bewustzijn. De oudste swastika's zijn gevonden bij de vroege bewoners van het Euraziatische continent, waaronder India.
En naast zijn weten 'wat' hij is, had Hitler de idee?n dat de wereld beter af zou zijn zonder joden.
Het ??n hoeft het ander toch niet uit te sluiten dacht ik. Jij weet ook 'wat' je bent terwijl je stemt op Wilders.
En zoals je al zei:

Citaat:
Het probleem bestaat ook niet. Als je weet wat je bent kun je uit de twee werelden bestaan/niet'bestaan kiezen, in de film meegaan of eruit stappen.
Wie zegt dat Adolf Hitler niet kon kiezen?
De geschiedschrijvers misschien, ja, maar wat weet een geschiedenis schrijver nu over weten 'wat' je bent en twee werelden die bestaan/niet'bestaan. Geschiedschrijvers pennen maar een vermeende werkelijkheid die ze menen te zien neer op papier.

Adolf Hitler als onbegrepen advaita-vedanta grootmeester, het zou maar is kunnen zijn.
Wie weet liggen er in niet eerder geopende Russische archieven nog boeken van Ramana Maharsi gevonden op zijn nachtkastje in zijn bunker te Berlijn.

Citaat:
@pup:...Ik begrijp wel wat van zijn intentie maar weer helemaal niks van zijn aanpak.
Zijn aanpak had tenminste resultaat!
Oud 30 oktober 2015, 14:32   #46
Puppetji
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
@Pup:In feite kan team advaita er ook niks aan doen dat ze zo praten??

Zo is dat, wij dus ook niet, en ook Adolf Hitler niet, die komt ook uit ??n en dezelfde bron.

Wijziging aangebracht door Puppetji op 30 oktober 2015 om 15:19.
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2015, 18:36   #47
Laurens
Donataris

Laurens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LOL. De grootste haatzaaier die Nederland gekend heeft de afgelopen halve eeuw. En team advaita loopt er mee weg?.

Maar haat zaaien heeft alleen nut als het in vruchtbare grond gezaaid wordt.
Kennelijk moet je dus eerst egoloos zijn voordat er haat gezaaid kan worden.

Doe mij maar Balsekar?.. Dan hoef ik ook geen Wilders adept te zijn.
Het zal je wel niet opvallen, daarvoor heb je te weinig zelfonderzoek gedaan, maar de hetze tegen vluchtelingen waarvan je Wilders beschuldigd ben jij en Puppetji tegen mij aan het voeren.

Wie zonder zonden is hij werpe de eerste steen.
Oud 30 oktober 2015, 18:49   #48
Theo
Inventaris

Theo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zal je wel niet opvallen, daarvoor heb je te weinig zelfonderzoek gedaan, maar de hetze tegen vluchtelingen waarvan je Wilders beschuldigd ben jij en Puppetji tegen mij aan het voeren.

Wie zonder zonden is hij werpe de eerste steen.
Je mag van mij zo veel extremistische ideeen er op na houden als je zelf wilt.
Het gaat alleen niet samen met wat je pretendeert te zijn.
Je hoeft niet bepaald verlicht te zijn om dat te bedenken?.
Oud 30 oktober 2015, 18:53   #49
Laurens
Donataris

Laurens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je mag van mij zo veel extremistische ideeen er op na houden als je zelf wilt.
Het gaat alleen niet samen met wat je pretendeert te zijn.
Je hoeft niet bepaald verlicht te zijn om dat te bedenken?.
Dat is het hem nou juist extremistische idee?n heb ik helemaal niet geuit, kan ik niet geuit hebben want ik heb ze niet. Je hebt ze verzonnen op basis van mijn openheid.

Dit was mijn relaas.

Citaat:
Ik heb vakantie en de tijd om lekker gezellig mee te sakkeren maar moet wel eerst even wat misverstanden opruimen want ook gesakker wil gefundeerd zijn.

Laurens heeft het forum niet met de intentie lekker te kunnen toeteren en op te scheppen dat hij weet wat hij is. Laurens heeft een forum om daarin geinterreseerden te helpen de weerstanden op te ruimen om een aanvang te kunnen maken met het doen van gedegen zelfonderzoek. Laurens is daarnaast een kritische wereldburger en heeft wel affiniteit met mensen die ook kritisch zijn zoals daar zijn ene Geert Wilders met een partij die PVV heet. Loopt Laurens daarom blind achter geert Wilders of de PVV aan? Welnee ik volg die man niet, noch weet ik veel van de partij of zijn samenstelling. Ik kijk geen TV en lees geen kranten, maar zo af en toe zie ik op internet wat hij zegt en dan blijkt dat ik me in zijn kritiek wel kan vinden. Het zou wat genuanceerder kunnen maar h? dat mogen alle politikers wel op hun voetzolen laten tatoeeren. Ik wil best uitspraken van iemand keuren waar jij het hartsgrondelijk mee oneens bent hoor. Maar als ik lees dat Wilder hoofddoekjes (wat zijn dat overigens voor een ondingen) gekscherend wil belasten met een kopvoddentakst, dan kan ik daarover alleen maar glimlachen. Dan krijg je me niet mee in jouw kritiek op hem.

Je mag de goede kanten van een man als Hitler in dit land niet belichten want hij behoort als inferieur te worden weggezet. Maar ik kan dat niet, mijn kritische kant werkt ook de andere kant uit en dat betekend dat ik me soms wel kan vinden in bepaalde idee?n. Maar om nou te stellen dat Hitler wist 'wat' hij was, omdat je mij op een lijn met hem stelt, dat waag ik toch wel heel stellig te betwijfelen. Ik begrijp wel wat van zijn intentie maar weer helemaal niks van zijn aanpak.

Vele moslims zijn overigens fervente Hitler aanhangers en zouden zijn karwei graag alsnog afgemaakt zien en daar ben ik dan weer tegen. Ja een mens kan tegenstrijdig overkomen dus maken we van een beetje sympathie voor iemand voor het gemak maar aanhanger of een extreem rechtse radicalist dan hebben we hem buiten spel gezet en hoeven we niet meer naar zijn boodschap te luisteren.

Maar goed ik ga me hier niet zitten verdedigen, de vraag was of je je bewust bent dat je hetzelfde aan het doen bent waarvan je Wilders beschuldigd.
Oud 30 oktober 2015, 19:00   #50
Theo
Inventaris

Theo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is het hem nou juist extremistische idee?n heb ik helemaal niet geuit, kan ik niet geuit hebben want ik heb ze niet. Je hebt ze verzonnen op basis van mijn openheid.

Maar goed ik ga me hier niet zitten verdedigen, de vraag was of je je bewust bent dat je hetzelfde aan het doen bent waarvan je Wilders beschuldigd.
Wilders en Fortuyn zijn/waren extremisten. Je hebt jezelf tot fan verklaard. Dat betekent dat je instemt met hun extremistische gedachtengoed.

In het geval van Wilders kan dat zelfs door de rechter bevestigd worden in het komende proces wat hem te wachten staat.

Je openheid is niet zo slim geweest. Je beweert Liefde te zijn en bent fan van haatzaaiers. Nu hechtte ik toch al geen enkele waarde aan je beweringen. Doch, nu ben je helemaal door het ijs gezakt.

Verder hoef je je voor mij niet te verdedigen hoor. Er zijn mss wel 1 miljoen aanhangers van dit racistische gedachtengoed. En tot op de dag van vandaag is dit gedachtengoed toegestaan in Nederland.

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon