Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Gedegen zelfonderzoek > Vraag en Aanbod

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 augustus 2012, 10:46   #301
Tine
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik wist dat je zou gaan lopen, dat is namelijk je reactie wanneer je wordt tegengesproken. Als je niet tegen kritiek kunt hoe vrij ben je dan ?
Wat jij kritiek (tegengesproken worden) noemt, beschouw ik als het innemen van een ander stand-punt. Ik ben daar niet tegen noch ben ik daar voor. Er zijn evenveel verschillende standpunten als er mensen(levens) zijn. Het is immers onmogelijk om op exact hetzelfde "punt" te staan, vanuit exact dezelfde "blik" te kijken...

Citaat:
Ga je een van die methoden volgen je zelf te verbeteren of kun je maar beter naar datgene op zoek gaan wat blijk geeft geraakt te zijn.
Ik ga gewoon verder leven...

Citaat:
Inzien dat je door weg te lopen iets in stand wilt houden. Je hebt de intentie niet ten koste van alles te weten willen komen wat je bent.
Neen, die intentie heb ik inderdaad niet. Ik ben soweiso alles wat ik (be)leef, alles wat geleefd wordt door/in/via mij (terwijl jij d?t nu net ziet als hetgeen je NIET bent) maar deze manier van zijn wordt door mij niet veroordeeld (zoals jij dus blijkbaar w?l doet).

Citaat:
Oke ga lekker aan je zelf werken, zoek een forum waar ze het met je eens zijn en wordt gelukkig, nou ja relatief gelukkig. met zo'n handicap. Ik heb het allerbeste al, ik was druk doende voor jou hetzelfde te scheppen.
Je kan niet iets voor een ander scheppen.
En gelukkig zijn is een (logisch) gevolg van strijd-loos leven, ni?t van een zoektocht naar het ??n of het ander...

Het lag al in de bedoeling het schrijven hier te staken; jouw reactie op mijn eerder bericht, nodigde mij echter uit nog ??n bijdrage te leveren. Het bericht "kankervrij" dat ik eergisteren mocht ontvangen (al heb ik mezelf bewust niet met het woord kanker verbonden) omdat het gezwel in mijn keel spoorloos verdwenen is, stuurt mij blijkbaar een andere richting uit nu... Maar mijn gevoel (voor en na de zogezegde "blijde boodschap") is niet veranderd : ik hou niet m??r of niet minder van het leven daardoor.

Het is niet omdat jij mijn gedrag als "weglopen" ziet/benoemt, dat het ook zo is Renoir. Dat is wat ik wilde zeggen met "ik wens je het allerbeste", namelijk dat je datgene wat je ziet/benoemt bij een ander, eerst eens nagaat ("polsen" noemt men dat) vooraleer je er een eigen, vaststaande conclusie van maakt.
Tine is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2012, 10:53   #302
sagnaar
Mandataris

sagnaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, je zou kunnen zeggen 'God, die op zoek is naar zichzelf'. Echter degene die erg is ingenomen met 'zichzelf' ziet alleen zichzelf en niet de goddelijkheid in zichzelf dat in contact wil komen met de goddelijkheid in een ander.

De ander wordt gezien als een bedreiging, een iemand die iets van je wil afpakken (dat dat datgene is dat jou verhinderd je goddelijkheid gewaar te kunnen zijn dat kun je zijnde zo met jezelf ingenomen niet zien) dus sla je op de vlucht.
Het moment dat je een quote neer typt, is tevens direct een status quo van je bevinding' als verschijnsel.
Die bevinding als 'ervaring' /'beleving' is van nul, nul waarde m.b.t waar het naar duid' (laten we zeggen Wat' je bent
Het heeft alleen een relatieve waarde waar het als bevinding word opgenomen.......het Verschijnsel.

Geloof t' of niet, maar de duiding tot Wat' je bent, of duiding voor de juiste ingredienten om een lekker groentesoepie te maken......it realy makes no difference.
Yes, yes...een harde dobber voor gedachten .(belangen)
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2012, 11:08   #303
Ulla
Staffunctionaris

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keen Bekijk bericht
Het moment dat je een quote neer typt, is tevens direct een status quo van je bevinding' als verschijnsel.
Die bevinding als 'ervaring' /'beleving' is van nul, nul waarde m.b.t waar het naar duid' (laten we zeggen Wat' je bent
Het heeft alleen een relatieve waarde waar het als bevinding word opgenomen.......het Verschijnsel.

Geloof t' of niet, maar de duiding tot Wat' je bent, of duiding voor de juiste ingredienten om een lekker groentesoepie te maken......it realy makes no difference.
Elke bevinding, ook deze en de mijne nu is vasthouden.
De harde dobber is zo doorbroken door de functie in de duale beleving te (door) zien.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2012, 11:17   #304
sagnaar
Mandataris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Elke bevinding, ook deze en de mijne nu is vasthouden.
De harde dobber is zo doorbroken door de functie in de duale beleving te (door) zien.
Prima...
Maar zeg jij dat als Wat' je bent ?
Oud 30 augustus 2012, 11:31   #305
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tineke Bekijk bericht
Wat jij kritiek (tegengesproken worden) noemt, beschouw ik als het innemen van een ander stand-punt. Ik ben daar niet tegen noch ben ik daar voor. Er zijn evenveel verschillende standpunten als er mensen(levens) zijn. Het is immers onmogelijk om op exact hetzelfde "punt" te staan, vanuit exact dezelfde "blik" te kijken...

Ik ga gewoon verder leven...

Neen, die intentie heb ik inderdaad niet. Ik ben soweiso alles wat ik (be)leef, alles wat geleefd wordt door/in/via mij (terwijl jij d?t nu net ziet als hetgeen je NIET bent) maar deze manier van zijn wordt door mij niet veroordeeld (zoals jij dus blijkbaar w?l doet).

Je kan niet iets voor een ander scheppen.
En gelukkig zijn is een (logisch) gevolg van strijd-loos leven, ni?t van een zoektocht naar het ??n of het ander...

Het lag al in de bedoeling het schrijven hier te staken; jouw reactie op mijn eerder bericht, nodigde mij echter uit nog ??n bijdrage te leveren. Het bericht "kankervrij" dat ik eergisteren mocht ontvangen (al heb ik mezelf bewust niet met het woord kanker verbonden) omdat het gezwel in mijn keel spoorloos verdwenen is, stuurt mij blijkbaar een andere richting uit nu... Maar mijn gevoel (voor en na de zogezegde "blijde boodschap") is niet veranderd : ik hou niet m??r of niet minder van het leven daardoor.

Het is niet omdat jij mijn gedrag als "weglopen" ziet/benoemt, dat het ook zo is Renoir. Dat is wat ik wilde zeggen met "ik wens je het allerbeste", namelijk dat je datgene wat je ziet/benoemt bij een ander, eerst eens nagaat ("polsen" noemt men dat) vooraleer je er een eigen, vaststaande conclusie van maakt.
Allereerst wil ik toch mijn bewondering uitspreken dat je niet bent gaan lopen. Overigens kan mijn idee gerust naast die van jou bestaan, ze bijten niet.

Wat betreft het standpunt van waaruit gekeken wordt heb ik een eigen idee. Je hebt inderdaad, zoals je zegt, evenzoveel verschillende standpunten als er mensen zijn bezien vanuit ieders kleine persoonlijke zelf. Er is daarentegen maar EEN standpunt mogelijk bezien vanuit Bewustzijn en van daaruit spreek ik dan ook liever. Ik spreek liever niet vanuit een van die miljarden menselijke standpunten waar we het oneens over zijn of eens kunnen worden. Ik heb het liever over de Ultieme Waarheid dat maar voor EEN uitleg vatbaar is.

Dus als het je intentie niet is te weten te willen komen 'wat' je bent blijven wij hier priegelen in de marge met het eens worden of oneens blijven, en daartoe gevoel ik gewoon weinig lust. Meestal laat ik je dan ook met rust, maar je reageerde met je andere zienswijze op een stukje dat ik geschreven had over Jan Koehoorn, zodat we in elkaars vaarwater gekomen zijn.

Wanneer je hiermee zegt te blijven deelnemen dan stemt mij dat met vreugde, ik begrijp je wel, misschien dat je een keer door mijn woorden heen leest en ziet wat er werkelijk reageert.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2012, 11:34   #306
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:

Jaja ik ken je standpunt wel, echter is dit een forum waar we wat aan bewustwording proberen te doen, gewoon daar in dat veranderlijke.

Met jouw idee zoals je boven weergeeft vraag ik me toch in gemoede af wat je hier komt doen, laat het niet eens tot een reactie komen zou ik zeggen, ga lekker verder met dobberen op het water van IJsland en laat de beelden, als het ware, door je vingers glijden. Niks oppakken alleen maar zijn. Waarom hier steeds maar statussen quo maken ?

Geloof, of het nou al dan niet is, heeft me nog nooit wat gebracht, dus laat mijn of jouw geloof maar gewoon lekker buiten beschouwing.

Ps, wat wil je trouwens met de volgende vreemde zinsconstructie nou precies zeggen ?

Citaat:
De eerste zin is duidelijk daar reageer ik op, van deze kan ik niks bakken.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2012, 11:36   #307
Danique
Mandataris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tineke Bekijk bericht
Het bericht "kankervrij" dat ik eergisteren mocht ontvangen (al heb ik mezelf bewust niet met het woord kanker verbonden) omdat het gezwel in mijn keel spoorloos verdwenen is, ...
Tof!
Danique is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2012, 12:20   #308
Ulla
Staffunctionaris

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Prima...
Maar zeg jij dat als Wat' je bent ?
Dat zou dan geen vraag meer hoeven zijn, toch?
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2012, 12:22   #309
sagnaar
Mandataris

Standaard

Citaat:
Jaja ik ken je standpunt wel, echter is dit een forum waar we wat aan bewustwording proberen te doen, gewoon daar in dat veranderlijke.

Met jouw idee zoals je boven weergeeft vraag ik me toch in gemoede af wat je hier komt doen, laat het niet eens tot een reactie komen zou ik zeggen, ga lekker verder met dobberen op het water van IJsland en laat de beelden, als het ware, door je vingers glijden. Niks oppakken alleen maar zijn. Waarom hier steeds maar statussen quo maken ?

Geloof, of het nou al dan niet is, heeft me nog nooit wat gebracht, dus laat mijn of jouw geloof maar gewoon lekker buiten beschouwing.

Ps, wat wil je trouwens met de volgende vreemde zinsconstructie nou precies zeggen ?

De eerste zin is duidelijk daar reageer ik op, van deze kan ik niks bakken.
Voor jou ook dan maar.
Je quote, zeg jij die als Wat' je bent ?.

(p.s ik heb het boeltje een beetje bij gelezen, en tot mijn genoegen kan ik letterlijk vernemen in het verloop van dit topic ( begrijpen/ niet begrijpen, verkeerd, haastig, slordig LEZEN) dat zowel Vagebond als jij je met elkaar een loopje laat nemen.
Ik zeg nergens dat ik naar Ijsland zou varen !, dat is iets wat jij en Vagebond verdraaien, wel....als het onbegrip er met simpele dingen er al zo makkelijk insluipt hoe moet ik dan wel niet een beetje gaan beseffen dat het met minder simpele dingen helemaal de spuigaten uitloopt wat betreft onjuistheden en verdraaiingen ))
Oud 30 augustus 2012, 12:28   #310
sagnaar
Mandataris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Dat zou dan geen vraag meer hoeven zijn, toch?
Ulla...

Daar ga je weer...
Je antwoord is al een gigantisch panorama....

De vraag is: Zeg jij dat als Wat' je bent ?, ja of nee.
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon