Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Boeken, gedichten, muziek en filmpjes > Boek in beeld

Boek in beeld Boeken gelezen die je wilt aanprijzen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 januari 2021, 17:04   #41
kabu
Geen lid

Standaard gepensioneerden terug kinderlijk!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
@Rob: Jouw ervaring is precies op de goeie plek.
En dat moet je weten waar dat over ging. Te belachelijk.
Ik mocht Rob niet Robbie noemen, zie hier.
Dan heb is nog is al grappend ergens geschreven dat ik Nadje in de ethersfeer had ontmoet, dat raakte Rob helemaal.
De forumbaas Laurens was het er mee eens dat mijn gedrag niet door de beugel kon en gaf me een time-out van 7 dagen, want zag in Rob nog iemand die nog niet over zijn verdriet heen is. Zie hier.

Ja hallo, dit zijn dan mensen die zeggen gedegen zelfonderzoek gedaan te hebben en afgerond waardoor ze weten 'wat' ze zijn!
Ik weet wat ze zijn: Gepensioneerde die terug kinderlijk geworden zijn!
Heel juist wat je hier schreef Peer...
Citaat:
Dezelfde mensen zitten hier reeds jaren op elkaar te vitten als een stelletje ouwe bejaarden en elkaar het leven zuur te maken in het kader van verlichting En als het teveel dreigt te ontsporen dan roepen ze telkens weer de autistische forumbaas er bij die dan weer orde moet herstellen in zijn autistische universum.

bron: Peer op 7 jan. '21
Ik had ooit is een neefje die toen zo'n 10 jaar was.
Om hem te plagen zei ik dat hij de grootste 'chinkeboenke' van de wereld was.
'chinkeboenke' is een onbestaand woord dat ik ter plekke verzon. Hij woedend en wenend naar zijn moeder dat ik hem beledigt had, dat ik onbeschoft was, ik kreeg een vermaning, ik mocht hem zo niet uitdagen.

Zelfde zie je hier gebeuren op het forum bij mensen rond de 70 jaar.
Rob heeft de jaren '60 en '70 (etc) meegemaakt kon je hier lezen. Dan kan je zijn leeftijd al raden.
Laurens de forumbaas is ook al rond de 70 jaar, idem Nowee.

Dit forum draait rond een stelletje ouwe bejaarden die inplaats van te kaarten filosoferen over verlichting.
kabu is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2021, 17:09   #42
Laurens
Archivaris

Laurens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Dan heb is nog is al grappend ergens geschreven dat ik Nadje in de ethersfeer had ontmoet, dat raakte Rob helemaal.
De forumbaas Laurens was het er mee eens dat mijn gedrag niet door de beugel kon en gaf me een time-out van 7 dagen, want zag in Rob nog iemand die nog niet over zijn verdriet heen is. Zie hier.

Ja hallo, dit zijn dan mensen die zeggen gedegen zelfonderzoek gedaan te hebben en afgerond waardoor ze weten 'wat' ze zijn!

'chinkeboenke' is een onbestaand woord dat ik ter plekke verzon. Hij woedend en wenend naar zijn moeder dat ik hem beledigt had, dat ik onbeschoft was, ik kreeg een vermaning, ik mocht hem zo niet uitdagen.

Rob heeft de jaren '60 en '70 (etc) meegemaakt kon je hier lezen. Dan kan je zijn leeftijd al raden.

Dit forum draait rond een stelletje ouwe bejaarden die inplaats van te kaarten filosoferen over verlichting.
En gaat lustig door met typeren en wegzetten onder goedkeurend, toeziend oog van Peer. Met zijn ruggesteun durft hij dat nu wel aan. Te lang heeft hij alweer in het gareel moeten lopen. De boog stond te gespannen.

Hopelijk help ik je aan wat inzicht met betrekking tot je gedragingen.
Oud 9 januari 2021, 17:15   #43
Peer
Actuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dit vind ik samen met de quote van kabu hiervoor nou onwenselijk gedrag. Het draagt niet aan bewustwording bij maar typeert en zet deelnemers op denigrerende wijze op een zijspoor. Ze worden afgeserveerd zoals ego’s dat plegen te doen wanneer ze zelf niet worden gewaardeerd.
Wat is er mis aan het beroep Clown volgens jou?

Ik ben blij dat er in deze wereld clowns rondlopen, clowns kunnen aanzetten tot bewustwording.

https://www.kids-tube.nl/assets/Uplo...n-filmpjes.jpg
Peer is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2021, 17:33   #44
Laurens
Archivaris

Laurens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is er mis aan het beroep Clown volgens jou?

Ik ben blij dat er in deze wereld clowns rondlopen, clowns kunnen aanzetten tot bewustwording.

https://www.kids-tube.nl/assets/Uplo...n-filmpjes.jpg
Ik heb niks met clowns, zie ook niet hoe ze zouden kunnen aanzetten tot bewustwording.
Oud 9 januari 2021, 17:37   #45
Peer
Actuaris

Standaard

Citaat:

Het verhaal van Rob en jij kan amusementswaarde hebben en dus een leuke afleiding vormen, maar de vraag is van wat ...

Ik zou onderzoeken wat ik pijnlijk vond om in mezelf te ervaren in plaats van mijn gevoel buien me zelf te plaatsen. Als ik dat gevoel buiten mezelf plaats kan ik het niet toelaten, en als ik het niet kan toelaten dan volgt het gevoel de wil van het ego en niet van Zijn.
Oud 9 januari 2021, 18:33   #46
kabu
Geen lid

Standaard

Citaat:
Als ik dat gevoel buiten mezelf plaats kan ik het niet toelaten, en als ik het niet kan toelaten dan volgt het gevoel de wil van het ego en niet van Zijn.
Kijk, jij hebt hem, daar zeg je wat, "dan volgt het gevoel de wil van het ego", dat ik waar ik HIER naar wijs met de overwaardering van de egokrachten en de dominantie van de wil die ons afsnijden van het stromende leven.

Maar dan zegt Rob HIER weer opnieuw dat er met zijn hart niets aan de hand is, dat controles hebben uitgewezen dat zijn hart prima in orde is. En dat we kunnen stellen dat het niet over zijn hart gaat, maar over mijn hart gaat als ik pijnlijke druk voel als ik luis in zijn pels speel.
Opvallend wel dat ik dat niet met Vagebond had, terwijl ik ook genoeg luis in haar pels gespeeld heb, maar bij haar wel dat er 's nachts een 'demonische' kracht uit mijn plexus ging toen ik met haar bezig was ten tijde dat ze me een "aanzoek" deed buiten het forum om via email.

Maar ja, iemand met de leeftijd van Rob die denkt wezenlijke realisatie bereikt te hebben kan men best gewoon lekker op zijn troontje van zelfgenoegzaamheid laten zitten.
In zijn vermeende wijsheid is hij extra gevoelig voor 'vilein' gedrag, zoals door mij wordt vertoont, zo schreef hij hier.
Het is dat dit forum verondersteld wordt over zelfkennis te gaan dat ik er op inging, en nu nog even met jou Peer, omdat jij ziende bent en hij niet.
Oud 9 januari 2021, 18:41   #47
Peer
Actuaris

Standaard

Citaat:
Ik heb niks met clowns, zie ook niet hoe ze zouden kunnen aanzetten tot bewustwording.
Ik heb ook niks met clowns. Maar als ze toevallig opduiken kan er van alles aan in het licht worden gebracht.

https://youtu.be/O_y_aYjQCyY
Oud 9 januari 2021, 19:11   #48
Peer
Actuaris

Standaard

Citaat:
Kijk, jij hebt hem, daar zeg je wat, "dan volgt het gevoel de wil van het ego", dat ik waar ik HIER naar wijs met de overwaardering van de egokrachten en de dominantie van de wil die ons afsnijden van het stromende leven.

Maar dan zegt Rob HIER weer opnieuw dat er met zijn hart niets aan de hand is, dat controles hebben uitgewezen dat zijn hart prima in orde is. En dat we kunnen stellen dat het niet over zijn hart gaat, maar over mijn hart gaat als ik pijnlijke druk voel als ik luis in zijn pels speel.
Opvallend wel dat ik dat niet met Vagebond had, terwijl ik ook genoeg luis in haar pels gespeeld heb, maar bij haar wel dat er 's nachts een 'demonische' kracht uit mijn plexus ging toen ik met haar bezig was ten tijde dat ze me een "aanzoek" deed buiten het forum om via email.

Maar ja, iemand met de leeftijd van Rob die denkt wezenlijke realisatie bereikt te hebben kan men best gewoon lekker op zijn troontje van zelfgenoegzaamheid laten zitten.
In zijn vermeende wijsheid is hij extra gevoelig voor 'vilein' gedrag, zoals door mij wordt vertoont, zo schreef hij hier.
Het is dat dit forum verondersteld wordt over zelfkennis te gaan dat ik er op inging, en nu nog even met jou Peer, omdat jij ziende bent en hij niet.
Zijn manifesteert gewoon wat het manifesteert. Ik voel in mijzelf ook af en toe wat opborrelen als ik je onaangepast gedrag zie ten opzichte van anderen maar ik ben Rob niet en hier wordt dan niet zoveel geraakt behalve dan wat lichte oprispingen over wat hoort en wat niet hoort waarvan ik weet dat daar dogma's aan ten grondslag liggen.

Om eerlijk te zijn weet ik niet wat Rob bedoelt met extra gevoeligheid voor vilein gedrag.
Een paar dagen geleden werd ik nog geconfronteerd met vilein gedrag, althans gedrag wat ik het stempel vilein gaf. Deze vileine opmerkingen deden me pijn en deden me boos worden. Ik werd geconfronteerd met mijn eigen innerlijke weerstanden waarop alles afketste richting buitenwereld. Ik hoorde me tegen de dame in kwestie zeggen "Wat een valse opmerking zeg", en tegelijkertijd besefte ik me dat ik die uitspraak deed om mijn eigen gecreëerde spook buiten de deur te zetten, het gevoel, de pijn niet toe te laten zodat uiteindelijk toch de wil van het ego werd uitgevoerd.
Oud 9 januari 2021, 19:19   #49
Peer
Actuaris

Standaard

Citaat:
Ik heb ook niks met clowns. Maar als ze toevallig opduiken kan er van alles aan in het licht worden gebracht.

https://youtu.be/O_y_aYjQCyY
David Lynch - "Crazy Clown Time" (Official Video)

https://youtu.be/6QJpY2VNP0E
Oud 9 januari 2021, 19:27   #50
kabu
Geen lid

Standaard Ego geeft realiteitswaarde!

Citaat:
kabu: Hopelijk help ik je aan wat inzicht met betrekking tot je gedragingen.
Met mijn forumgedrag, specifiek op jou forum omtrent zelfkennis is niks aan de hand, integendeel, het draagt bij om te komen tot wat jij op je homepage hebt staan.
Citaat:
Wat 'ik' via zelfonderzoek ont'dekt heb is dat de werkelijkheid zoals 'ik' die ken als zodanig niet bestaat, dat alles wat ik zie en rondom mij gebeurt geen realiteitswaarde heeft...
bron
Maar blijkbaar heeft mijn forumgedrag voor jou - en voor nog rond de 70 jarigen als Rob en Anna - wel realiteitswaarde, want jullie vinden het onwenselijk gedrag. Forum-onwaardig, onbeschoft, niet beschaafd.

Jij, Rob en Anna beweren alle drie te weten 'wat' ze zijn.
'Wat' je bent kan niet gekwetst worden toeter jij hier al jaren.
Toch hebben jullie beelden en ideeën over gewenst en ongewenst gedrag, beschaafd versus onbeschoft gedrag.

Hoe rijmt dat met "dat alles wat ik zie en rondom mij gebeurt geen realiteitswaarde heeft..."???
Wie geeft er dan toch realiteitswaarde aan?
Ego, niets anders dan ego!

Wijziging aangebracht door kabu op 9 januari 2021 om 19:50.
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon