Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Gedegen zelfonderzoek > Vraag en Aanbod

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 augustus 2012, 18:14   #331
sagnaar
Mandataris

sagnaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Zoals ik het lees;

Vanuit 'Wat je bent' zijn er geen bevindingen.

Pas vanuit een bevinding krijgt iets waarde.

Er moet dus eerst een bevinding zijn ('een uit' een 'Wat je bent' 'zijn') wil er waarde zijn.

Voor de bevinding bestaat er waarde voor dat 'Wat je bent' niet (relatieve waarde).

M.a.w. enkel als er iets als bevinding wordt opgenomen krijgt het vanuit die bevinding waarde. Dat opnemen als bevinding en waarde noemen we verschijnsel.
Aart....

Waneer je vanuit' vervangt voor Als' Wat' je bent...dan reken ik jouw begrip' voor 80% goed , die andere 20% neem ik wel voor mijn rekening
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2012, 18:30   #332
Aart
Drommedaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ps, wat wil je trouwens met de volgende vreemde zinsconstructie nou precies zeggen ?

Die bevinding als 'ervaring' /'beleving' is van nul, nul waarde m.b.t waar het naar duid' (laten we zeggen Wat' je bent
Het heeft alleen een relatieve waarde waar het als bevinding word opgenomen.......het Verschijnsel.

De eerste zin is duidelijk daar reageer ik op, van deze kan ik niks bakken.
Zoals ik het lees;

Als 'Wat je bent' zijn er geen bevindingen.

Er moet dus eerst een bevinding zijn ('een uit' een 'Wat je bent' 'zijn') wil er waarde zijn.

Voor de bevinding bestaat er waarde voor dat 'Wat je bent' niet (relatieve waarde).

M.a.w. enkel als er iets als bevinding wordt opgenomen krijgt het vanuit die bevinding waarde. Dat opnemen als bevinding en waarde noemen we verschijnsel.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2012, 20:43   #333
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keen Bekijk bericht
(p.s ik heb het boeltje een beetje bij gelezen, en tot mijn genoegen kan ik letterlijk vernemen in het verloop van dit topic ( begrijpen/ niet begrijpen, verkeerd, haastig, slordig LEZEN) dat zowel Vagebond als jij je met elkaar een loopje laat nemen.
Ik zeg nergens dat ik naar Ijsland zou varen !, dat is iets wat jij en Vagebond verdraaien, wel....als het onbegrip er met simpele dingen er al zo makkelijk insluipt hoe moet ik dan wel niet een beetje gaan beseffen dat het met minder simpele dingen helemaal de spuigaten uitloopt wat betreft onjuistheden en verdraaiingen ))
Lekker boeien, wat kan mij het schelen waar precies je zit, Majorca de Seychellen, Canada, IJsland, Bergen who cares ? Niet van belang voor mij, alleen voor jou kennelijk.
Het ging er over dat we hier volgens jou alleen maar met iets statisch bezig zijn en jij onbeschreven dynamisch. Dus de vraag was waarom je hier dan toch je verhaal komt doen en niet bezig met wat je dan ook, vliegen varen uitklaren what ever, aan het doen bent.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2012, 21:20   #334
sagnaar
Mandataris

Standaard

Citaat:
Lekker boeien, wat kan mij het schelen waar precies je zit, Majorca de Seychellen, Canada, IJsland, Bergen who cares ? Niet van belang voor mij, alleen voor jou kennelijk.
Het ging er over dat we hier volgens jou alleen maar met iets statisch bezig zijn en jij onbeschreven dynamisch. Dus de vraag was waarom je hier dan toch je verhaal komt doen en niet bezig met wat je dan ook, vliegen varen uitklaren what ever, aan het doen bent.
Ik ben hier in Bergen wel eens eerder geweest, maar dan al liftende over land.
Er zijn hier nogal veel van die bergbeekjes....mmuuurrlllmmeellllende geluidjes, glashelder over de keitjes. Nou is het hier een soort sport om midden in de nacht de bergbeekjes op te zoeken in het pikkedonker, en om dan met een flinke schijnwerper in het beekje te jagen op' jawel.......Renoirtjes.

Dat word dan gedaan met een speervork. Wat dat zijn..Renoirtjes ?, Wel, dat zijn 50 cm lange snotgladde palingen, met een bruine gliberige rug.
Ze benne niet te vreten, maar als locale sport is het een hartstikke leuke bezigheid
Oud 30 augustus 2012, 21:36   #335
sagnaar
Mandataris

Standaard

Citaat:
Zoals ik het lees;

Als 'Wat je bent' zijn er geen bevindingen.

Aart, jongen het komt helemaal goed met jou.
Als het een beetje meezit schat ik in dat je er ongeveer 3 seconden (ik kan er een halve naast zitten) nodig hebt gehad om te komen tot jouw begrip m.b.t mijn quote....
Nou ben jij natuurlijk ook niet een van de vlotste, maar tja, als het merendeel zo goed als stil staat dan is iemand met een wat late groeistuip al gauw the leading man.

Pettje af hoor Aart, dat kan ik je echt niet verbeteren.
Je begrijpt natuurlijk ook direct' dat die andere 20% Not Done' zijn he,....daar kan eenvoudig niemand bij
Oud 30 augustus 2012, 22:03   #336
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Dat word dan gedaan met een speervork. Wat dat zijn..Renoirtjes ?, Wel, dat zijn 50 cm lange snotgladde palingen, met een bruine gliberige rug.
Ze benne niet te vreten, maar als locale sport is het een hartstikke leuke bezigheid
Wat ben je toch ook een droeftoeter en dat noem je sport.
Oud 30 augustus 2012, 22:24   #337
sagnaar
Mandataris

Standaard

Citaat:
Wat ben je toch ook een droeftoeter en dat noem je sport.
Welnee...
Gewoon sarcasme
Oud 30 augustus 2012, 22:41   #338
Ulla
Staffunctionaris

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ben je toch ook een droeftoeter
Die ga ik onthouden, wat een leuk woord!
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2012, 08:35   #339
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Zoals ik het lees;

Vanuit 'Wat je bent' zijn er geen bevindingen.

Bedankt Aad, een verklaring van het koeterwaals van Keen door jou, ik ben enigszins verbaast die van jou te horen hoor.

Ik functioneer vanuit 'wat' ik ben en ik doe wat hij dan noemt bevindingen, zoals mijn kop koffie raakt aardig leeg en dergelijken. De waarde is dat ik dat jammer vind want ik heb nog meer trek in koffie.

Echter dat er eerst bevinden moet zijn alvorens er waarde is is een theoretische, ik heb er niet mee te maken want er is bevinden met soms waarde, dat er alleen waarde is zonder bevinden is totaal niet interessant.

Naar een conclusie zoals in dit verhaal, namelijk dat er voor 'wat je bent' geen waarde is, leid deze analyse niet. Het is een volkomen onzinnige conclusie.

Het is dus een redenatie die gebaseerd is op onzin en voor niemand van enig belang om zich daarin te verdiepen. Het is dan wel jouw uitleg op Keen maar ik zie het als wetenschappelijk gebazel, interessant doenerij, dat is toch helemaal niks voor jou Aad om daar je hersens voor te laten kronkelen ? Er is nog genoeg te doen zonder daarin te vervallen.
Oud 31 augustus 2012, 08:40   #340
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Aart....

Waneer je vanuit' vervangt voor Als' Wat' je bent...dan reken ik jouw begrip' voor 80% goed , die andere 20% neem ik wel voor mijn rekening
Je hoeft niet interessant te doen, je hoeft het begrijpen van anderen niet te beoordelen met 80 % goed, je kunt gewoon begrijpelijk Nederlands schrijven in plaats van anderen naar je woorden te laten gissen. Zoals ik hiervoor bij de uitleg van Aad al uitgelegd heb is het op pseudo wetenschap gestoeld gebazel waar niemand wat aan heeft.
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon