Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Gedegen zelfonderzoek > Kennis omtrent mijzelf

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 november 2015, 08:26   #1
moi
Voormalig lid

Standaard Onderzoek in relatie met filosofie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob
Momenteel ben ik (voel ik mij) te gast binnen de School voor de Filosofie. Ik ben kritisch, niet alles van de school zint mij. Maar de school heeft mij iets te bieden en andersom ik de school. Ik kan mij niet voorstellen dat ik, op enig moment, een vergelijking zou kunnen maken tussen een situatie van een terroristische aanslag en een plek die mij gastvrijheid heeft verleend om mij haar wijsheid aan te bieden en te delen.
Pas op Rob, ik heb destijds hier een bijdrage geleverd om in te laten zien dat de school van de filosofie een dwaalspoor is en heb met de medeleden(waarmee ik een klas deelde)die zelfs bijna hun kinderen naar de speciale school wilde doen die zij ook in eigen beheer hebben, onthult dat dit een Sekte betreft.

Het sluipt er langzaam in onder het mom niets hoeft alles mag.

Weet waar je aan begint het begint leuk maar dan opeens word er iets van je verwacht ,zoals geldbijdragen, (eerst een cakeje bakken) dan geld, de vrouwen moeten jurken aan, helpen met het bouwen en verbouwen van hun panden etc..... Terwijl wij ze ermee wilden confronteren, werden we buiten de deur gezet.

Dit is werkelijk geen kattepis.

De filosofie idd. sluit het beste aan in dat waarin je jezelf herkent, vandaar dat na de dood van Alexander ik ook naar de school van filosofie ging in Groningen dat heeft bijna 2 jaar geduurd voordat ik inzag waarmee die gasten bezig waren.

Natuurlijk wil ik je niets opleggen maar wees op je hoede.
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2015, 08:36   #2
Rob
Titularis

Rob's schermafbeelding

Standaard

Wanneer was dat Moi, wat je beschrijft?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2015, 08:36   #3
moi
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Zou ik ff moeten zoeken
Oud 15 november 2015, 09:13   #4
Rob
Titularis

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Zou ik ff moeten zoeken
Bedankt voor de waarschuwing Moi. Ik wist iets van mogelijke misstanden en heb wat research gedaan. Al weer enige tijd geleden is er een scheiding geweest binnen de School en nu zijn er school voor de filosofie en de school voor de praktische filosofie. Ik herken nog niet dat wat je beschrijft, maar wie weet wat ik nog tegen kom.
Oud 15 november 2015, 09:44   #5
moi
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Bedankt voor de waarschuwing Moi. Ik wist iets van mogelijke misstanden en heb wat research gedaan. Al weer enige tijd geleden is er een scheiding geweest binnen de School en nu zijn er school voor de filosofie en de school voor de praktische filosofie. Ik herken nog niet dat wat je beschrijft, maar wie weet wat ik nog tegen kom.
Iig. heb ik gezocht tussen mijn quote's en kan het nu niet vinden daar ze ingekort vermeld staan. Ik er duizelig van werd om te zoeken

Wellicht is er veel veranderd in de tussentijd dat weet ik niet, voor mij was de keuze destijds Deventer of Groningen ( Deventer was dichterbij maar lastiger te rijden 2 keer in de week) die waren beide
van hetzelfde kaliber.
Als ik er nog aan terug denk krijg ik nog de riebels.
Alles over plato, herkenbaar in wat ik op dat moment Zag.

Enkel zoooooo blij met de Bewustwording van de leugen wat die mensen ervan maakten, iig mij ervan Bewust heeft gemaakt dat de filosofie opzich het ware inzicht in zich droeg en uiteindelijk de val waarin je liep, van de mensen eromheen doorZien werd.
Oud 15 november 2015, 09:54   #6
moi
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Mocht je dit in tijdsbestek bedoelen was het rond 1994/95, op het moment dat Alexander in Baarn gestopt was met zijn lezingen en nog in Amsterdam wat lezingen gaf voordat hij stierf.
Wat ik voor mij te ver reizen vond en nog ??n maal heb bezocht met een kandidaat van de school van de Filosofie om haar te laten ruiken aan de Werkelijkheid van de woorden van Alexander.

Dus was het zelfs niet na zijn dood, maar tijdens (nog) zijn leven dat ik naar die school was gestapt, wat voor mij op dat moment het dichtstbij aangesloot.
Oud 15 november 2015, 11:16   #7
Rob
Titularis

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mocht je dit in tijdsbestek bedoelen was het rond 1994/95, op het moment dat Alexander in Baarn gestopt was met zijn lezingen en nog in Amsterdam wat lezingen gaf voordat hij stierf.
Wat ik voor mij te ver reizen vond en nog ??n maal heb bezocht met een kandidaat van de school van de Filosofie om haar te laten ruiken aan de Werkelijkheid van de woorden van Alexander.

Dus was het zelfs niet na zijn dood, maar tijdens (nog) zijn leven dat ik naar die school was gestapt, wat voor mij op dat moment het dichtstbij aangesloot.
Ik ben bezig om de geschiedenis van de komst van AV naar het westen (NL) te onderzoeken. De ene lijn is van Nisargadatta via Alexander en Wolter Keers. Een andere lijn is van Shri Shantananda Saraswati middels de SvF. En daar ligt dan weer van alles voor, uiteraard. Het komt zo op mijn pad.

Heb je ooit de initiatie ondergaan bij de SvF?
Oud 15 november 2015, 11:40   #8
Laurens
Donataris

Laurens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pas op Rob, ik heb destijds hier een bijdrage geleverd om in te laten zien dat de school van de filosofie een dwaalspoor is en heb met de medeleden(waarmee ik een klas deelde)die zelfs bijna hun kinderen naar de speciale school wilde doen die zij ook in eigen beheer hebben, onthult dat dit een Sekte betreft.

Het sluipt er langzaam in onder het mom niets hoeft alles mag.

Weet waar je aan begint het begint leuk maar dan opeens word er iets van je verwacht ,zoals geldbijdragen, (eerst een cakeje bakken) dan geld, de vrouwen moeten jurken aan, helpen met het bouwen en verbouwen van hun panden etc..... Terwijl wij ze ermee wilden confronteren, werden we buiten de deur gezet.

Dit is werkelijk geen kattepis.

De filosofie idd. sluit het beste aan in dat waarin je jezelf herkent, vandaar dat na de dood van Alexander ik ook naar de school van filosofie ging in Groningen dat heeft bijna 2 jaar geduurd voordat ik inzag waarmee die gasten bezig waren.

Natuurlijk wil ik je niets opleggen maar wees op je hoede.
Toen ik het las dacht ik h? filosofie?
Niet direct het vriendje van gedegen zelfonderzoek. Maar een groepje sekteleden in Groningen die filosofie als Leitmotiv hebben is toch niet symptomatisch voor de hele vakgroep.
Oud 15 november 2015, 11:46   #9
Laurens
Donataris

Laurens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je ooit de initiatie ondergaan bij de SvF?
Initiatie bij de schuldhulpverlening (effe gegoogled naar SvF)?

Maar nu ik verder lees School voor Filosofie inderdaad.

Maar even forumtechnisch we zijn wel aardig verwijdert van het onderwerp hoor. Vraag me maar waarmee ik me bemoei dan zijn we er weer on topic.
Oud 15 november 2015, 12:06   #10
Rob
Titularis

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Maar even forumtechnisch we zijn wel aardig verwijdert van het onderwerp hoor. Vraag me maar waarmee ik me bemoei dan zijn we er weer on topic.

Je hebt gelijk, het lukt ook mij niet om bij het onderwerp te blijven.

Geen probleem om het op te splitsen,
dan maken we hier weer plaats voor de azijnpissers.
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon