![]() |
|
Gedegen zelfonderzoek Wat zijn je ervaringen met zelfonderzoek die je hebt opgedaan. |
![]() |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
![]() |
#71 | ||
Drommedaris
![]() Geregistreerd: 29 maart 2010
|
![]() Citaat:
Ik krijg door alsmaar dit gekronkel met woorden de indruk dat je een bepaalde hersenstructuur moet hebben om de woordenbrei te kunnen ontwarren.
![]() |
![]() |
#72 | |
Staffunctionaris
![]() Geregistreerd: 27 april 2010
|
![]() Citaat:
Ik ben nu bezig met de aanschaf van een nieuwe boot. Jaren met plezier gezeild en nu al weer jaren niet. Moet er weer eens van komen. Kijk nu naar een Etap 26. Als ik je goed begrijp dan zeg je over Dat wat je onwerkelijkheid bent kun je niks zinnigs zeggen. Over de weg daar naar toe wel, maar daarbij moet je uitkijken dat je niet in de valkuil van terminologie trapt, die na enige tijd gebruiken zijn kracht verliest. En dat wat je over zou kunnen zeggen op de weg er naar toe is dat dat nooit is wat Het is. Correct? Wat ik er van kan zeggen (wat net zo goed nietszeggend is) is dat voor mij het zoeken klaar is. Ik zou kunnen zeggen dat ik lang een 'zoeker' ben geweest en op enig moment is het klaar of is het duidelijk dat dat niet is wat ik (in essentie) ben. En als ik er toch woorden aan geef, dan is het Dat, Bewustzijn of het Onveranderlijke. Mensen gebruiken verschillende woorden die geen van alle de lading dekken, maar voor een goede luisteraar een hint kunnen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Groepslid Niet forum gerelateerd
![]() Geregistreerd: 17 september 2017
|
![]() Citaat:
Citaat:
De duur is ook maar een betekenis he. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
![]() Misschien is jouw hersenstructuur wel helemaal niet geschikt voor realisatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Drommedaris
|
![]() Citaat:
Ik zou andere woorden gebruiken maar zo blijft het inderdaad lekker buiten enig bereik waar je op aan te spreken zou kunnen zijn. De volgende vraag om toch nog een beeld te zien te krijgen zou zijn hoe openbaart realisatie zich in je openbare leven. Waar geef je nog meer betekenis aan voor de broodnodige interactie met de vermeende werkelijkheid en wat blijft er onder de radar.
![]() |
![]() |
#76 |
Drommedaris
|
![]()
Dat was mijn volgende vraag is realisatie voorbehouden aan degene met een bepaalde hersenstructuur?
![]() |
#77 | |||
|
![]() Citaat:
Go for it. Citaat:
Citaat:
() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
|
![]() Citaat:
En trouwens, het enigste wat je eruit op zou kunnen maken als vraagsteller, is de een of andere betekenis die daagt bij jouw.. en betekenissen zeggen hierin zo goed als niks. Citaat:
Dat is voor een 'gerealiseerde' niet anders. Wat mij zelf betreft blijft onder de radar de betekenis van wat realisatie etc zou zijn. Totaal onzinnig om daarmee te koop te lopen, en de markt op te gaan. omdat dat niks anders laat zien dan een onverwerkt ego dingetje. En dat geld wat voor zo als ik het 'kan zien, voor 99% van alle satsang gevers, verhalen vertellers, boeken schrijvers, forum onderhouders, youtube narcisten etc etc. You name it. Maar goed, in mijn voorgaande quotes heb ik al aangegeven wat de oorzaak kan zijn bij ogenschijnlijk gerealiseerden om het 'ervaren van een subjectieve herkenning (Subjectief vacuum.) publiekelijk onder de aandacht te brengen. Het bevrijd tenslotte van de een of andere werkelijkheid beleving.. als een 'ervaren. Ze doen hun best maar, maar voor mij is het allemaal zo doorzichtig als glas. () |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Drommedaris
|
![]()
Ik vroeg het eerst.
Ik heb wel een idee.
![]() |