Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Gedegen zelfonderzoek > Vraag en Aanbod

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 november 2014, 22:09   #121
Looro
Donataris

Looro's schermafbeelding

Standaard

Aan Renoir,

Natuurlijk is de rede het midden waarin wij met elkaar omgaan. Daarom weet ik ook dat je de juiste keuze hebt gemaakt en dat ook zal blijven doen als blijkt dat de situatie dat vraagt.
Ik heb al deze berichten gelezen en gisteren ook nog eens herlezen maar heb het onderwerp in zijn ontwikkeling niet gevolgd. Ik heb gevraagd om vergevend te zijn en nu de feiten boven water zijn, spreekt diezelfde redelijkheid toch in het voordeel van Mihaela, niet?
Het is geen zaak van het zich identificeren met een rol of een naam, het gaat om de integriteit van iemand die deel uitmaakt van dit forum. Wij delen dit forum met elkaar, volgens de regels die jij hebt opgesteld. Mihaela heeft willen delen dat haar integriteit niet gerespecteerd werd en heeft iets fout gedaan waarover ik niet te oordelen heb.
Rond diezelfde periode schreef ze herinner ik mij, dat dit forum een meerwaarde en zelfs een vaste waarde had voor haar. Die waarde gun ik haar omdat ik deel in dezelfde waardigheid.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2014, 23:16   #122
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Aan Renoir,

Natuurlijk is de rede het midden waarin wij met elkaar omgaan. Daarom weet ik ook dat je de juiste keuze hebt gemaakt en dat ook zal blijven doen als blijkt dat de situatie dat vraagt.
Ik heb al deze berichten gelezen en gisteren ook nog eens herlezen maar heb het onderwerp in zijn ontwikkeling niet gevolgd. Ik heb gevraagd om vergevend te zijn en nu de feiten boven water zijn, spreekt diezelfde redelijkheid toch in het voordeel van Mihaela, niet?
Het is geen zaak van het zich identificeren met een rol of een naam, het gaat om de integriteit van iemand die deel uitmaakt van dit forum. Wij delen dit forum met elkaar, volgens de regels die jij hebt opgesteld. Mihaela heeft willen delen dat haar integriteit niet gerespecteerd werd en heeft iets fout gedaan waarover ik niet te oordelen heb.
Rond diezelfde periode schreef ze herinner ik mij, dat dit forum een meerwaarde en zelfs een vaste waarde had voor haar. Die waarde gun ik haar omdat ik deel in dezelfde waardigheid.
Er zijn qua forumbeheer door mij ernstige fouten gemaakt en met alleen excuses maken vind ik mijzelf eigenlijk wat al te makkelijk wegkomen, want op een puntje na spreekt ondertussen alles in het voordeel van Mihaela. Ik heb de inmiddels opgedoken cri du c?ur aan Bromsnor (hiervoor geplaatst) met deemoed en compassie gelezen. Een puntje, echter baart mij zorgen wanneer zal zij uit onvrede weer een hoeveelheid berichten verwijderen?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2014, 06:13   #123
Rob
Titularis

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Er zijn qua forumbeheer door mij ernstige fouten gemaakt en met alleen excuses maken vind ik mijzelf eigenlijk wat al te makkelijk wegkomen, want op een puntje na spreekt ondertussen alles in het voordeel van Mihaela. Ik heb de inmiddels opgedoken cri du c?ur aan Bromsnor (hiervoor geplaatst) met deemoed en compassie gelezen. Een puntje, echter baart mij zorgen wanneer zal zij uit onvrede weer een hoeveelheid berichten verwijderen?
Wanneer er fouten zijn gemaakt dan kan dat erkent worden en kan de ban worden opgeheven onder voorwaarde (zoals voor iedereen) zich aan de forumregels te houden. Ik weet niet wat je met 'makkelijk wegkomen' bedoelt. Dat je een soort van boetedoening zou moeten ondergaan? Ik zou daar als 'benadeelde' geen behoefte aan hebben. Erkenning er van, streep er onder en verder waar we gebleven waren zou voor mij voldoende zijn.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2014, 08:17   #124
Looro
Donataris

Looro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is alleen de eenheid en daar heb je een mooi voorbeeld van gegeven. In alles wat redelijk is staan wij tegenover elkaar maar leren aan de voorbeelden hoe wij ons daar boven uittillen. Wat wij hier meemaken is een groepsles (waarheidsvinding) die voor elke deelnemer aan het forum geldig is. En voor morgen is er waarschijnlijk weer een nieuwe les!
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2014, 08:50   #125
Ulla
Staffunctionaris

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Overdrijf je niet een beetje of is dit een of ander experiment?

Was uitleg, die je gegeven hebt, de acties die je hebt ondernomen en excuses die je al gemaakt hebt niet voldoende geweest? Het plaatje terug zetten had m.i. wel weinig zin. Je kunt van alles willen bewijzen, als je de nodige dingen hebt gedaan moet het goed zijn, de persoonlijke grieven verander je daar toch niet mee. Moet je ook niet willen. Modereren is m.i. kort en krachtig en zakelijk optreden en zo nodig de fouten toegeven, inzien, rechtzetten excuus en klaar. Anders krijg je een hoop extra "misleidende of verwarrende" energie en voed je de ego gedachten juist.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2014, 10:02   #126
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Wanneer er fouten zijn gemaakt dan kan dat erkent worden en kan de ban worden opgeheven onder voorwaarde (zoals voor iedereen) zich aan de forumregels te houden. Ik weet niet wat je met 'makkelijk wegkomen' bedoelt. Dat je een soort van boetedoening zou moeten ondergaan? Ik zou daar als 'benadeelde' geen behoefte aan hebben. Erkenning er van, streep er onder en verder waar we gebleven waren zou voor mij voldoende zijn.
Ik doe aan zelfkritiek en dat wil ik laten zien omdat ik daar doorgaans elders een gebrek herken. Wat is er zo moeilijk aan het toegeven van gemaakte fouten? Het is niet dat ik onder schuld gebukt ga want het is zoals Looro zegt, het is een groepsgebeuren (waar enkelen zich nu in deze fase aan moeten onttrekken omdat ze anders uit de rol vallen) in waarheidvinding en voor morgen is er waarschijnlijk weer een nieuwe les. Ik ga de ban weer opheffen. Dank u allen voor de rol die er in gespeeld is. Ik hoop op nog vele leerzame lessen.
Oud 18 november 2014, 10:17   #127
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Overdrijf je niet een beetje of is dit een of ander experiment?

Was uitleg, die je gegeven hebt, de acties die je hebt ondernomen en excuses die je al gemaakt hebt niet voldoende geweest? Het plaatje terug zetten had m.i. wel weinig zin. Je kunt van alles willen bewijzen, als je de nodige dingen hebt gedaan moet het goed zijn, de persoonlijke grieven verander je daar toch niet mee. Moet je ook niet willen. Modereren is m.i. kort en krachtig en zakelijk optreden en zo nodig de fouten toegeven, inzien, rechtzetten excuus en klaar. Anders krijg je een hoop extra "misleidende of verwarrende" energie en voed je de ego gedachten juist.
Ik heb me bewust even laten meeslepen en overdrijf daarin inderdaad.
De naam heb ik inmiddels aangepast en het plaatje definitief verwijderd.
Bromsnor heeft het zakelijk gehouden, ik was te veel deelnemer.
Oud 18 november 2014, 10:30   #128
Ulla
Staffunctionaris

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb me bewust even laten meeslepen en overdrijf daarin inderdaad.
De naam heb ik inmiddels aangepast en het plaatje definitief verwijderd.
Bromsnor heeft het zakelijk gehouden, ik was te veel deelnemer.
Oke. Bedankt voor je uitleg.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2014, 14:27   #129
Mihaela
Singularis

Standaard

Bedankt Looro, voor je oprechte betrokkenheid.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2014, 18:45   #130
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik doe aan zelfkritiek en dat wil ik laten zien omdat ik daar doorgaans elders een gebrek herken. Wat is er zo moeilijk aan het toegeven van gemaakte fouten? Het is niet dat ik onder schuld gebukt ga want het is zoals Looro zegt, het is een groepsgebeuren (waar enkelen zich nu in deze fase aan moeten onttrekken omdat ze anders uit de rol vallen) in waarheidvinding en voor morgen is er waarschijnlijk weer een nieuwe les. Ik ga de ban weer opheffen. Dank u allen voor de rol die er in gespeeld is. Ik hoop op nog vele leerzame lessen.
Kritiek heeft voor mij een beetje een negatieve klank. Zelfbeschouwing zou dan mijn voorkeur hebben. En wat is goed en wat is fout? Je hebt op basis van onjuiste informatie gereageerd en gehandeld zoals je gedaan hebt. Voor mij geldt hetzelfde, op basis van die informatie vond ik Mihaela een drammer en begreep ik jouw keuze voor een ban. Daarom vind ik van mijn kant een welgemeend excuus aan het adres van Mihaela dan ook op zijn plaats. Mihaela bij deze. Aan de andere kant vind ik dat je/wij er ook niet heel ingewikkeld over hoeven te doen. Daar ga ik mee met Ulla en Rob. Ik heb er van mijn kant nooit aan getwijfeld dat je de ban van Mihaela op enig moment weer zou opheffen. En als je dat niet gedaan had, dan had ik je er tot ongetwijfeld een keer op aangesproken. Looro noemt het een groepsgebeuren, ik zie het als een grote familie, en ach in elke familie is wel eens wat. Wat nieuw is, is dat ik jou nu eens zie in de rol van iemand die het boetekleed aantrekt. Kan me niet heugen jou eerder in die rol gezien te hebben. Het misstaat je niet, moet ik zeggen. Wat mij betreft over tot de orde van de dag. Hoe die er dan ook uit mag zien.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon