Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Niet-forum-gerelateerde onderwerpen > Economie en (r)overheid

Economie en (r)overheid Ontwikkelingen die van invloed zijn op de wereldvisie in relatie met ons zelf.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 23 oktober 2015, 12:44   #11
Laurens
Inventaris

Laurens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
De moord op Fortuyn is niet goed te praten. Dit was echter het werk van een eenling. En de criticasters van Fortuyn hadden (i.m.o) ook gewoon gelijk.
Afgezien van zijn politieke standpunten was hij was een nare, narcistische egocentrische man. Maar dat zul jij onmiddellijk wel hebben gezien met je afgeronde zelfkennis?.
Ik was een fan van hem en heb de demonisering door de politiek van zeer nabij meegemaakt en op de voet gevolgd, mij maak je niks wijs. Appleleer niet aan mijn zelfkennis dat hier helemaal niet aan de orde is, dat wat je doet is door iemand te demoniseren de ideologie als zodanig als inferieur weg te zetten. Ik ben bekend met de eigenschappen van ego om het gelijk aan z'n zijde te krijgen
Oud 23 oktober 2015, 12:50   #12
Rob
Staffunctionaris

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dat is enerzijds niet waar en anderzijds betrekkelijk.
Details ken ik niet maar nog geen jaar geleden werden ergens in noord nederland de huizen beklad van mensen die zich ergens voor c.q. tegen hadden uitgesproken. Betrekkelijk is de vrijheid van meningsuiting wanneer je tegen de gevestigde opvatting in gaat. Je wilt niet weten wat ik te horen krijg als ik zeg dat ik op Wilders stem.
Ik ken maar weinig plekken op de wereld waar de vrijheid van meningsuiting beter is gewaarborgd dan bij ons en vele plekken waar het er aanmerkelijk slechter mee is gesteld.

Ik weet niet of je daadwerkelijk op Wilders stemt, maar iedere stem op Wilders is een ernstige vergissing en in alle opzichten af te raden.

Citaat:
Hij verwoord de mening van een groot aantal, zei het oudere nederlanders, die het land niet meer herkennen en dat heeft natuurlijk veel meer oorzakelijke factoren dan slechts het binnenhalen van een cultuur vreemde godsdienst. Het is maar een van de vele factoren, maar het is iets wat ter harte kan worden genomen dat velen zich hier niet meer 'thuis' voelen. Enkele aspecten die slechts tussen neus en lippen aangeroerd worden zijn evenzo ernstig. De hetze die, mede door de politiek, tegen Pim Fortuyn werd gevoerd is zijn dood geworden. ook is justitie tot een op wraak belust instituut geworden. Allemaal dingen die eens aan het licht moeten komen en niet in duisternis mogen blijven. Mensen die dat doen behoren niet te worden 'weggezet' door ze te etiketteren.
Het etiketteren is niet voorbehouden aan enkele groepen. Het is zijn vaak net zulke veralgemenisering als de uitdrukking dat ?de politiek schuldig is aan de dood van Fortuyn? of dat ?Justitie een op wraak belust instituut is geworden?. Allemaal gemeenplaatsen die de werkelijkheid geen recht doen.

Citaat:
Ik kijk geen televisie en keur niet zomaar alles goed maar ga deze acties niet onder de noemer plaatsen van iemand met een gerechtvaardigde klacht.
Dat doe ik ook niet. Als ik van een afstandje waarneem dan zie ik vooral agressie bij de groepen die nu tegenstander zijn van de komst van vluchtelingen naar ons land. Er zijn mensen die zich genuanceerder uitdrukken dan deze groepen die zich ernstig agressief gedragen. De achtergrond van angst is identiek.

Citaat:
Je moet het paard niet achter de wagen spannen er zijn krachten die dit land verkwanselen en weinigen die zich daar tegen verzetten, wil je daarvan de weinigen wiens land hun lief is beschuldigen en beschroomd daar aandacht voor vragen of degenen die het land verkwanselen? Iedere keer die 'comfortabele situatie' die wordt opgevoerd, die is voor velen binnen deze landsgrenzen helemaal niet zo comfortabel en iedere vergelijking met een mensonterende situatie elders in de wereld gaat volledig mank want als die hier is ben je als mens flexibel genoeg om je aan de omstandigheden aan te passen. Verder hebben we de oorlog van elders binnen onze landsgrenzen gehaald we leven, gezien je eigen beschrijving kennelijk, hier inmiddels ook in een oorlogsituatie.
Ik hoor niet bij de ?vaderlandslievenden?. Dit land is niet van mij of van de mensen die een NL paspoort hebben. Als ik ergens voor zou willen gaan dan is het ?menslievendheid?, gastvrijheid, barmhartigheid en hulpvaardigheid.

Citaat:
Je argumenten 'afkeer van alles wat vreemd is' is baarlijke nonsens, andere culturen hebben de charme dat we daarheen naartoe moeten reizen, ook als jongere hoeven we koppensnellers toch niet als onze naaste buren en het maar goed vinden dat ze de botjes die ze aan de meeuwen voeren in onze dakgoot terecht komen.
Kom Laurens, dit is echt ongelooflijke nonsens die je schrijft ?

Citaat:
We hebben een volksvertegenwoordiging die niet luistert en dat ze niks aan de mening van een volk gelegen laten liggen zullen ze toch een keer te weten moeten komen. Als Wilders die groep niet gehoorden vertegenwoordigd krijgt hij alle stemmen zo werkt dat in een democratie.
Er is geen ?d? mening van het volk? ?

We hebben een volksvertegenwoordiging die we zelf gekozen hebben (mits we gestemd hebben). De politiek heeft te maken met compromissen die gesloten moeten worden en die niet altijd precies dat zijn wat we graag zouden willen. Jammer maar helaas. Democratie heeft zo zijn keerzijden, maar ik zou zo snel geen beter systeem weten.

Ook Wilders maakt niet waar wat hij in zijn programma heeft staan. Ik zag laatst een overzicht voorbijkomen van het stemgedrag van de PVV in relatie tot de uitgangspunten. Een grotere discrepantie is niet denkbaar. Zo staan in het programma allerlei standpunten over groene energie, duurzaamheid en dier vriendelijkheid, maar in het stemgedrag blijkt exact het tegenovergesteld. En dat terwijl hij niet in de positie verkeert om compromissen te hoeven sluiten.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2015, 12:53   #13
Theo
Inventaris

Theo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bedoelde niet in zijn argumenten te treden dat zijn gevoel schraagt maar kan me er alles bij voorstellen. De rest wat je schrijft is voor mij hetzelfde als waar je Wilders telkens opnieuw weer van beschuldigd namelijk het aanscherpen van de tegenstellingen door een vijandbeeld te cre?ren alsmede het appelleren aan onderbuikgevoelens. Ik zie Wilders nog niet zo'n toon zetten zoals jij dat doet, hij chargeert wel wat voor het partijgewin, maar welke politicus doet dat niet.
Euh?dat doet Wilders ook! Extreemrechtse politici hebben de onhebbelijkheid om uitermate onfatsoenlijk te zijn. In het geval van Wilders liggen de voorbeelden voor het oprapen. Chargeren is opzettelijk overdrijven. Maar zaken als 'kopvoddentaks' voorstellen is polariseren en opzettelijk een bevolkingsgroep beledigen. Dat is dus geen chargeren.

Maar ja, de achterban van Wilders is duidelijk angstig. En angst = ego.
Zo zie je maar hoe het zichzelf straft. Deze briefschrijver heeft vast geen fijn leven. Hij is angstig voor moslims en daarnaast ook nog eens voor 'links'.
En hij ziet overal 'links' . Zelfs waar het niet is. Zo straft ego zichzelf?.
Oud 23 oktober 2015, 12:54   #14
Rob
Staffunctionaris

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelden dat ik een bericht van je instemmend lees, maar dat is nu wel het geval. Alleen bedoel je wsl Steenbergen ipv Steenwijk.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binne...moest-het-doen
Klopt. Mijn geheugen is niet meer 100%, blijkbaar.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2015, 12:57   #15
Laurens
Inventaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik ken maar weinig plekken op de wereld waar de vrijheid van meningsuiting beter is gewaarborgd dan bij ons en vele plekken waar het er aanmerkelijk slechter mee is gesteld.

Ik weet niet of je daadwerkelijk op Wilders stemt, maar iedere stem op Wilders is een ernstige vergissing en in alle opzichten af te raden.

Het etiketteren is niet voorbehouden aan enkele groepen. Het is zijn vaak net zulke veralgemenisering als de uitdrukking dat ?de politiek schuldig is aan de dood van Fortuyn? of dat ?Justitie een op wraak belust instituut is geworden?. Allemaal gemeenplaatsen die de werkelijkheid geen recht doen.

Dat doe ik ook niet. Als ik van een afstandje waarneem dan zie ik vooral agressie bij de groepen die nu tegenstander zijn van de komst van vluchtelingen naar ons land. Er zijn mensen die zich genuanceerder uitdrukken dan deze groepen die zich ernstig agressief gedragen. De achtergrond van angst is identiek.

Ik hoor niet bij de ?vaderlandslievenden?. Dit land is niet van mij of van de mensen die een NL paspoort hebben. Als ik ergens voor zou willen gaan dan is het ?menslievendheid?, gastvrijheid, barmhartigheid en hulpvaardigheid.

Kom Laurens, dit is echt ongelooflijke nonsens die je schrijft ?

Er is geen ?d? mening van het volk? ?

We hebben een volksvertegenwoordiging die we zelf gekozen hebben (mits we gestemd hebben). De politiek heeft te maken met compromissen die gesloten moeten worden en die niet altijd precies dat zijn wat we graag zouden willen. Jammer maar helaas. Democratie heeft zo zijn keerzijden, maar ik zou zo snel geen beter systeem weten.

Ook Wilders maakt niet waar wat hij in zijn programma heeft staan. Ik zag laatst een overzicht voorbijkomen van het stemgedrag van de PVV in relatie tot de uitgangspunten. Een grotere discrepantie is niet denkbaar. En dat terwijl hij niet in de positie verkeert om compromissen te hoeven sluiten.
Ik zie dat niet is doorgedrongen wat ik schreef te beginnen met hoe de meningsuiting in dit land is beperkt door de collectieve terreur daar op. Botjes in de dakgoot waren een vrolijke noot maar een koppensneller als buurman is gewoon een extreme variant van een wezensvreemde cultuur binnen onze contreien. Culturen die ik juist weet te waarderen omdat het niet de onze geworden zijn.
Schokkend dat je mijn mening aangaande de moord op Pim Fortuyn en de rechtspraak, die ik met de schrijver van het stuk aanhaalde als medefactor van de tegenwoordige malaise, als gemeenplaats gaat betitelen waar die toch geheel en al uit mijn eigen koker komt. Laten we maar gewoon vaststellen dat we van inzicht verschillen en geen oneerlijke discussiepraktijken beoefenen. Ik zou eveneens gaan voor ?menslievendheid?, gastvrijheid, barmhartigheid en hulpvaardigheid en staat dan ook niet ter discussie maar mijn land is wel het land van de in cultuur met elkaar verbondenen.
Je zou het wat meer op zijn merites dan letterlijk moeten opvatten. Ten voordele van Wilders pleit zelfs dat hij zijn taak als opposant uitstekend waarneemt hetgeen niet kan worden gezegd van andere opposanten in de politiek van de laatste twintig jaar die het schromelijk lieten afweten.
Oud 23 oktober 2015, 12:57   #16
Theo
Inventaris

Theo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was een fan van hem en heb de demonisering door de politiek van zeer nabij meegemaakt en op de voet gevolgd, mij maak je niks wijs. Appleleer niet aan mijn zelfkennis dat hier helemaal niet aan de orde is, dat wat je doet is door iemand te demoniseren de ideologie als zodanig als inferieur weg te zetten. Ik ben bekend met de eigenschappen van ego om het gelijk aan z'n zijde te krijgen
Natuurlijk doet zelfkennis er (enigzins) toe. Zo veel zelfkennis is er niet voor nodig om het grote ego van Fortuyn te zien. Toen hij een keer verloor in het debat van Rosenmoller liep hij kwaad weg. Ondertussen een verslaggeefster nog wat vrouwonvriendelijks toesnauwen (mens ga toch koken)

En zo waren er aan de lopende band akkefietjes waar hij zijn ego liet zien.

En met de wijsheid achteraf hebben we kunnen zien hoe zijn hele partij uit grote ego' s bestond. Ze vochten elkaar de tent uit.
Oud 23 oktober 2015, 13:02   #17
moi
Voormalig lid

Standaard

I.p.v klagen over van alles en nog wat zouden er duidelijker acties op touw gezet moeten worden, wat dan opzich weer duidelijkheid bij de bevolking moet brengen dat niet alles wordt misbruikt.
Geef de asielzoekers in geen geval GELD, wat maakt dat de doorsnee Nederlander/Europeaan komt tot deze wanhoopskreten, aan hun hachi te komen.
Iedereen in nood zou op zijn minst tijdelijk van de geboden opvang mogen genieten ( de beelden van kinderen in warmtedekens en zonder tent of ander onderdak te zien worstelen is hart verscheurend), STUUR TENTEN etc. daar waar het zo nodig is.
Geef de mensen hier VOEDSEL en KLEDINGBONNEN i.p.v GELD, waardoor er geen geld weg gesluisd kan worden, door diegenen die op verrijking uit zijn, ook die zijn er.
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2015, 13:11   #18
Puppetji
Voormalig lid

Puppetji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je wilt niet weten wat ik te horen krijg als ik zeg dat ik op Wilders stem.
Wat? Dat maakt alles duidelijk. Nu begrijp ik waarom ik je van dag ??n hier als een Nazi-concentratie kamp commandant zie.
Oud 23 oktober 2015, 13:15   #19
Laurens
Inventaris

Standaard

Citaat:
Natuurlijk doet zelfkennis er (enigzins) toe. Zo veel zelfkennis is er niet voor nodig om het grote ego van Fortuyn te zien. Toen hij een keer verloor in het debat van Rosenmoller liep hij kwaad weg. Ondertussen een verslaggeefster nog wat vrouwonvriendelijks toesnauwen (mens ga toch koken)

En zo waren er aan de lopende band akkefietjes waar hij zijn ego liet zien.

En met de wijsheid achteraf hebben we kunnen zien hoe zijn hele partij uit grote ego' s bestond. Ze vochten elkaar de tent uit.
Dat doet er niet toe omdat alle politieke figuren ego's zijn en in die cultuur ego's moeten zijn willen ze zich daar kunnen handhaven, dat laat onverlet dat ze een goede volksvertegenwoordiger kunnen zijn.
Oud 23 oktober 2015, 13:17   #20
habbuthabnot
Mandataris

habbuthabnot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dat is niet zo. Er zijn weinig plekken op de aardbol waar je je vrijer kunt voelen om je mening te ventileren dan hier.

Dat is bijzonder pijnlijk als deze meneer zich slachtoffer voelt. We zouden hem kunnen uitnodigen om op het forum deel te gaan nemen en hem aanmoedigen tot zelfonderzoek.

Heb je toevallig de beelden gezien van het protest afgelopen dagen in Steenwijk bij het debat over vluchtelingenopvang? Als er iets huiveringwekkend zou kunnen zijn, dan is het het protest van de tegenstanders. Met gebalde vuisten en schuim om de mond werd er gezongen 'we gaan op vossenjacht' doelend op de burgemeester die de achternaam Vos heeft. Er is geen grotere agressie merkbaar dan bij de tegenstanders van de opvang van vluchtelingen.

Ik ga me langzaam schamen om een NL paspoort te hebben. Ik dacht dat we een beschaafd land waren, maar ik schrik werkelijk van de reactie, vooral ook bij oudere mensen, die voornamelijk gericht zijn op het behoud van de eigen comfortabele situatie, houden wat we hebben, afkeer van alles wat vreemd en anders is, bang voor verlies van welvaart en aantasting van de comfort-zone.

En ik vrees (niet echt, zie het gewoon aankomen) de grote steun onder de bevolking voor PVV standpunten. Ze staan inmiddels hoog in de peilingen. Dat belooft nog iets (niets goeds, wat mij betreft) voor het klimaat in ons land de komende jaren.

Als er ellende is in het buitenland dan zijn we in staat om met een actie miljoenen bij elkaar te brengen om bij te dragen aan een oplossing. Het is steeds meer duidelijk dat dit vooral gaat om een afkopen van de mogelijkheid om daadwerkelijk een bijdrage te leveren die mogelijkerwijs dicht(er) bij komt. Zodra de ellende in ons land komt logeren, dan slaat de stemming om en zijn we meer begaan met ons eigen hachje.
Grote Vriend

Ik onderschrijf volledig wat je zegt.
Al hetgeen we zien in de media omtrent haat, geweld, opruiing, ketterij, etc komt uit de rechterhoek of zelfs de rechterkant daarvan....
Ik zie de zaken die deze meneer beschrijft helemaal niet maar ik heb wel compassie met hem.
Hij is duidelijk niet happy en de geborgenheid van de omgeving die hem zo bekend is en die hij mist zou ik hem graag teruggeven.

Algemene gevoelens van onrust snap ik ook maar ze worden niet verholpen door uitingen van haat en demonisering.
Dat we overspoeld zouden worden door de Islam is wat mij betreft hilarisch.
Dat er duizenden terroristen met de vluchtelingen mee naar Europa komen is ook overdreven.
Oplettendheid is echter zeker gepast in deze omstandigheden.

Ik stel me het leed dat dagelijks mijn huiskamer binnenkomt graag persoonlijk voor.
Gisteren zag ik moeders met kinderen door ijskoud water lopen, totale verbijstering en angst in hun ogen.
Ik stel me dan voor dat ik daar loop met m'n kind op de armen en hoe dat dan voelt.
Dat die mensen een andere agenda ( terrorisme, Islamisering van de wereld.....!) zouden hebben dan een goed heenkomen zoeken en veiligheid voor het kind op de arm is volslagen bespottelijk!

Wat me wel hindert is de retoriek uit de rijke Islamitische landen zoals Kuwait en Saudi Arabie, waar het geld tegen de muren klotst, als men zich schrap zet tegen de komst van vluchtelingen naar hun land.
Een woordvoerder van Kuwait sprak twee geleden over de onmogelijkheid om Syrische vluchtelingen toe te laten in hun land omdat :

".....die mensen onze levenststandaard niet gewend zijn, het is hier veel te duur voor hen....."

Syri? ligt niet zo heel ver van Kuwait.
Zouden ze daar niet per ongeluk een paar van die bommen kunnen laten vallen op de terugweg van hun missies tegen IS......?!

Hab
habbuthabnot is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon