Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Niet-forum-gerelateerde onderwerpen > Economie en (r)overheid

Economie en (r)overheid Ontwikkelingen die van invloed zijn op de wereldvisie in relatie met ons zelf.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 november 2015, 01:08   #1
Puppetji
Voormalig lid

Puppetji's schermafbeelding

Standaard Wijze waarop mensen sterven

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Nee, niet het enige pup, wel het enige in relatie tot je vraag. .
ja, weet ik :)

Citaat:
Omdat je wilt dat ik me op de hoogte stel van een bepaalde visie, eentje die in dat artikel staat en waarvan jij vindt dat ik die moet lezen omdat jij je erin kunt vinden. Ik heb op dit moment daar helemaal geen behoefte aan.
't is een visie die verklaart waarom velen zo aangedaan zijn door en zich betrokken voelen bij slachtoffers en daders in de gebeurtenissen in Parijs en al niet meer opkijken van de gebeurtenissen in Beiroet, Syri? en Nigeria, meer niet.

- Iets anders: Hoeveel doden waren er alweer vorig jaar in Nepal na die aardbeving? 7.557 staat in wikipedia.

Ik stel mij altijd de vraag bij dit soort heisa dat er bv. rond Parijs gemaakt wordt of het nu werkelijk wat uitmaakt hoe mensen sterven?
'Zeer zeker, op een natuurlijke manier is onvermijdelijk, maar niet door geweld van andere mensen, dat hoort niet!' hoor ik de 'bewustelingen' en moraalridders al roepen.
Is dat waar?

Effe puur rationeel bekeken maakt het voor mij geen fluit uit hoe mensen aan hun einde komen. Door een aardbeving, een ongeluk, opzettelijk gedood door anderen met welke motieven dan ook of een 'natuurlijke' dood.

Voor de overleving van de menselijke soort hoeven we ook al niet te vrezen. Sinds het eind van de 2de wereldoorlog is de wereldbevolking verdubbeld. Dus over onze soort die niet meer kan voortbestaan als gevolg van onderlinge agressie op deze kleine schaal hoeven we ons ook al geen zorgen te maken.
Niets aan de hand dus.
De geesten van de 129 doden in Parijs zijn zich intussen al aan't voorbereiden voor een volgende incarnatie of blijven een tijd lichaamloos.

Citaat:
@pup,

Bijna.... niet zo zeer welke gedachten en emoties, maar d?t ze er zijn en hoe dat hele feest zich afspeelt en dat ik bij zo iets groots en dichtbij's dan honderd (vaak tegenstrijdige) dingen tegelijk voel en denk ipv de gebruikelijke 10, terwijl ik niks ervan als "waar" kan bestempelen, hoe me dat verwarren kan, hoe ik daarin meegezogen kan worden, en toch ook weer niet helemaal, maar hoe ieniemienie klein dat stukje dat niet meegaat soms kan zijn.
ok, da's duidelijk.
Oud 19 november 2015, 09:29   #2
Laurens
Inventaris

Laurens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Ik stel mij altijd de vraag bij dit soort heisa dat er bv. rond Parijs gemaakt wordt of het nu werkelijk wat uitmaakt hoe mensen sterven?
'Zeer zeker, op een natuurlijke manier is onvermijdelijk, maar niet door geweld van andere mensen, dat hoort niet!' hoor ik de 'bewustelingen' en moraalridders al roepen.
Is dat waar?
Mooi thema, wat mij betreft heeft een gewelddadige dood niet mijn voorkeur te sterven.

Wijziging aangebracht door Laurens op 19 november 2015 om 09:34.
Reden: Uit het draadje Parijs
Laurens is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2015, 10:18   #3
Ulla
Staffunctionaris

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
ja, weet ik :)

Effe puur rationeel bekeken maakt het voor mij geen fluit uit hoe mensen aan hun einde komen. Door een aardbeving, een ongeluk, opzettelijk gedood door anderen met welke motieven dan ook of een 'natuurlijke' dood.

De geesten van de 129 doden in Parijs zijn zich intussen al aan't voorbereiden voor een volgende incarnatie of blijven een tijd lichaamloos.
Het maakt voor mij wel verschil. In de verwerking zowel voor de nabestaande als ook voor diegene die doodgaat. (als er dan een leven na de dood bestaat en je toch nog niet klaar bent.) Ik moet er niet aan denken doodgemarteld te worden of dat dat mijn dierbare overkomt. Dat is m.i. ook de of een van de reden waarom mensen relativeren en zichzelf om de tuin leiden als het je niet persoonlijk betreft. Hoef je er niet zo bij stil te staan.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon