Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Niet-forum-gerelateerde onderwerpen > Economie en (r)overheid

Economie en (r)overheid Ontwikkelingen die van invloed zijn op de wereldvisie in relatie met ons zelf.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 mei 2010, 14:01   #1
Morad
Voormalig lid

Morad's schermafbeelding

Standaard Morad

Racisme is een etnische groep superieur verklaren ten opzichte van andere groepen. Dit kan op basis van biologische verschillen of het tegenover elkaar plaatsen van culturen.

Wilders wil racisme

"Nieuw artikel 1 van de grondwet: Christelijk / joods / humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven."
Verkiezingspamflet PVV voor de Tweede Kamerverkiezingen van 25 augustus 2006

"Waarom durven wij niet te zeggen dat moslims zich aan ons moeten aanpassen, omdat onze normen en waarden nu eenmaal van een hoger, beter, prettiger en humaner beschavingsniveau zijn? Niks integratie, assimilatie! En laat daarna de hoofddoekjes maar wapperen op het Malieveld. Ik lust ze rauw."
Geert Wilders, HP/De Tijd, 6 februari 2004

"Iedere niet-westerse allochtoon moet een assimilatiecontract tekenen. Daarin staat precies wat je wel en niet mag doen. Als je daar niet aan voldoet, moet je het land verlaten."
Geert Wilders, Volkskrant, 7 oktober 2006

"De Nederlandse cultuur is duizend keer beter dan de islam."
Geert Wilders, De Spits, 9 november 2006

"Het [is] volstrekt onwenselijk dat Amsterdam maar liefst 177 nationaliteiten telt".
Geert Wilders, AT5 (n.a.v. Kamervragen PVV),
22 augustus 2007

"?onze cultuur [is] een betere dan die van veel immigranten."
Geert Wilders, HP/De Tijd, 12 december 2007

"De Partij voor de Vrijheid heeft bijna alle Haagse ministeries gevraagd uit te rekenen hoeveel geld ze precies uitgeven aan (niet-westerse) allochtonen. Van de fiscus wil de PVV?er bijvoorbeeld weten hoeveel minder allochtonen aan belasting betalen ten opzichte van oorspronkelijke Nederlanders. Fritsma wil van het ministerie van Verkeer en Waterstaat weten "welk deel van de aan Verkeer en Waterstaat gerelateerde kosten toe te rekenen zijn aan niet-westerse allochtonen".
Trouw over Kamervragen PVV-er Fritsma, 23 juli 2009

"?migranten bestaan, en hun hypothetische afwezigheid binnen de Nederlandse realiteit mag dan wel mijn Utopia zijn, maar is niet realistisch."
Geert Wilders in interview met DPA, 3 januari 2008

"Beseft u dat door het inrichten van stemlokalen in moskee?n mensen in zekere zin gedwongen worden om deze gebouwen te betreden om hun stem uit te brengen, ook wanneer zij niets met de barbaarse islamitische ideologie te maken wensen te hebben" (..) "Deelt u tevens de mening dat hier sprake is van een geheel andere situatie dan wanneer een stemlokaal wordt ingericht in een kerkgebouw, daar een kerk geen symbool is van een kwaadaardige totalitaire ideologie, maar van een religie die al vele honderden jaren deel uitmaakt van onze westerse cultuur en daar mede de basis van vormt?"
Kamervragen PVV-Kamerleden Fritsma en Brinkman, PVV-website,
28 mei 2009

"Ik geloof niet dat Culturen gelijkwaardig zijn. Onze cultuur is veel beter dan de achterlijke islamitische cultuur."
Geert Wilders, Fox News channel, 25 januari 2008

"De profeet Mohammed is een enge duivel die we in Nederland niet moeten aanbidden. Niet uit haat, maar uit trots en zelfbehoud van onze Nederlandse identiteit en onze westerse waarden, verdedig ik een immigratiestop uit islamitische landen."
Geert Wilders, Het Nieuwsblad (Vlaams), 9 februari 2008

"?moslims moeten op het gebied van de zorg de normen en waarden van onze dominant joodschristelijke cultuur worden bijgebracht"
PVV-Kamerlid Fleur Agema, Vrij Nederland, 8 maart 2008

"Palestijnen die op dit moment in de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever wonen, zouden zeer wel naar de andere kant van de Jordaan kunnen gaan - naar Jordani? of andere gebieden. Daar is ruimte en plaats genoeg en er wonen ook al veel Palestijnen." U bent ook nog voor etnische zuivering? Wilders: "Dat is geen etnische zuivering. Isra?l kan met recht aanspraak maken op dat gebied.?
Geert Wilders in De Standaard, 28 juni 2008

"De moslims hangen [in 2020] in ieder geval onze normen en waarden aan. (..) Iedereen past zich aan onze dominante cultuur aan. Wie dat niet doet, is hier over twintig jaar niet meer. Die wordt het land uitgezet."
Geert Wilders, interview in De Volkskrant, 7 oktober 2006

Maar, zegt Fritsma om uit te leggen dat het allemaal niet zo erg is: hij denkt dat er maar ??n of hooguit twee vliegtuigen vol met Marokkanen teruggestuurd hoeven te worden. "Dan heeft de rest hier zijn lesje wel geleerd", zegt Fritsma pedagogisch.
PVV-Kamerlid Fritsma, NRC, 3 oktober 2008

"Hoe dominanter de islamitische cultuur in Nederland wordt hoe verder we af zullen draaien van alles wat te maken heeft met vrijheid, tolerantie en gelijkheid. Omdat de islam in tegenstelling tot andere religies niets anders zal accepteren dan de islam." "De samenleving zal dan veranderen ten negatieve. Het is geen 'clash of civilizations', maar een botsing tussen cultuur en barbarisme en achterlijkheid."
Geert Wilders in interview Nu.nl, 11 september 2008

(www.watwilwilders.nl)
Morad is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2010, 18:01   #2
Ananta
Vicaris

Ananta's schermafbeelding

Standaard

Hoi Morad!
Ik vind het veel interessanter te lezen wie Morad is dan wat uitspraken van ene heer Wilders te zien. Zijn uitspraken doen blijkbaar nogal wat met je, wil je daar iets over zeggen?
Ananta
Ananta is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2010, 19:17   #3
Morad
Voormalig lid

Morad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ananta Bekijk bericht
Hoi Morad!
Ik vind het veel interessanter te lezen wie Morad is dan wat uitspraken van ene heer Wilders te zien. Zijn uitspraken doen blijkbaar nogal wat met je, wil je daar iets over zeggen?
Ananta
Ja, mijn naam zegt dat ik een andere cultuur in mij draag en de uitspraken van Wilders irriteren mij. Ik kwam op dit forum en ik dacht: ?ns kijken hoe kaaskoppen reageren op deze uitspraken. Wilders is een raar ventje met zijn geblondeerde haar. Zelfs ik kan soms denken: misschien heeft hij heel in de verte weleens gelijk maar over het algemeen wil die nep-Beethoven mensen tegen elkaar opzetten. Hij polariseert. Wallah!
Oud 1 mei 2010, 20:34   #4
Sytze
Geen lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morad Bekijk bericht
Ja, mijn naam zegt dat ik een andere cultuur in mij draag en de uitspraken van Wilders irriteren mij. Ik kwam op dit forum en ik dacht: ?ns kijken hoe kaaskoppen reageren op deze uitspraken. Wilders is een raar ventje met zijn geblondeerde haar. Zelfs ik kan soms denken: misschien heeft hij heel in de verte weleens gelijk maar over het algemeen wil die nep-Beethoven mensen tegen elkaar opzetten. Hij polariseert. Wallah!
Je bent ingenomen met jouw cultuur ?
  Met citaat reageren
Oud 1 mei 2010, 21:03   #5
Ananta
Vicaris

Ananta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heel veel normen in onze cultuur een christelijke grondslag hebben, weten we niet eens. Maar dreigt de norm te vervagen, veranderen oid door een andere religie dan roept dat angst op. Verandering oftewel het onbekende roept angst op. Wilders maakt mensen (nog) angstig(er) door te doen geloven dat 'het kwaad' in een ander schuilt, dan in het zelf.
Ik verdenk Wilders er soms van dat hij er wel schik in heeft om te prikkelen en te shockeren, net zoals jij misschien hier benieuwd bent hoe die kaaskoppen zullen reageren...

Ananta
Ananta is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2010, 13:10   #6
Morad
Voormalig lid

Morad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert Bekijk bericht
Je bent ingenomen met jouw cultuur ?
Ik ben een Nederlander met een andere culturele achtergrond. Ik zie dat als een verrijking, maar ik ben evenveel Nederlander, wat dat ook mag betekenen.

Je bent lid van/steunt de NVVE? Bizarre club, wie wil er nu mensen helpen met een vrijwillig levenseinde? Mensen die willen sterven zijn vaak ten einde raad omdat ze geen alternatief geboden krijgen: of ze verpieteren in een bejaardentehuis of ze krijgen geen goede zorg/aandacht. Maar dood willen? We krijgen niet voor niets het leven ?
Oud 2 mei 2010, 13:17   #7
Morad
Voormalig lid

Morad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ananta Bekijk bericht
Dat heel veel normen in onze cultuur een christelijke grondslag hebben, weten we niet eens. Maar dreigt de norm te vervagen, veranderen oid door een andere religie dan roept dat angst op. Verandering oftewel het onbekende roept angst op. Wilders maakt mensen (nog) angstig(er) door te doen geloven dat 'het kwaad' in een ander schuilt, dan in het zelf.
Ik verdenk Wilders er soms van dat hij er wel schik in heeft om te prikkelen en te shockeren, net zoals jij misschien hier benieuwd bent hoe die kaaskoppen zullen reageren...

Ananta
Alles wat onbekend is, is onbemind. Veel autochtone Nederlanders weten niets van de moslim cultuur omdat er weinig spontane uitwisseling plaatsvindt. Men ziet alleen maar hoofddoeken, achtergebleven allochtonen en de radicale islam. Voor 9/11 lagen de verhoudingen niet zo scherp, toen was er geen haat en leefden mensen vrij relaxt met elkaar, maar daarna is het veranderd. En de moslim heeft het gedaan.
Joods-christelijke normen en waarden zijn ook in de Koran te vinden. De Koran is ook een Abrahamitisch geloof.
Oud 2 mei 2010, 15:00   #8
Rob
Staffunctionaris

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alles wat onbekend is, is onbemind. Veel autochtone Nederlanders weten niets van de moslim cultuur omdat er weinig spontane uitwisseling plaatsvindt. Men ziet alleen maar hoofddoeken, achtergebleven allochtonen en de radicale islam. Voor 9/11 lagen de verhoudingen niet zo scherp, toen was er geen haat en leefden mensen vrij relaxt met elkaar, maar daarna is het veranderd. En de moslim heeft het gedaan.
Joods-christelijke normen en waarden zijn ook in de Koran te vinden. De Koran is ook een Abrahamitisch geloof.
Tja, vliegtuigen kapen en daarmee een gebouw in vliegen of met explosieven omhangen jezelf en anderen opblazen is natuurlijk slechte PR voor welke religie dan ook. Althans zo zie ik dat als objectieve buitenstaander. En als er dan aanhangers van die religie zijn die juichend en applaudiserend de straat op gaan dan krab ik toch even achter mijn oor. Als een club waar ik lid van ben er zulke activiteiten op na zou houden zou ik mijn lidmaatschap opzeggen.
Maar ja, ik heb makkelijk praten, ik ben geen lid van welke club dan ook.

p.s.: Zou ik je een gunst mogen vragen? Iedere nieuwe topic die je opent geef je de naam 'Morad' zodat er verschillende topics zijn met de zelfde naam. Dat maakt het voor mij wat onoverzichtelijk. Als je de topic een naam geeft die naar het onderwerp verwijst, dan zijn ze makkelijker uit elkaar te houden.

Wijziging aangebracht door Rob op 2 mei 2010 om 15:14.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2010, 17:53   #9
Morad
Voormalig lid

Morad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Tja, vliegtuigen kapen en daarmee een gebouw in vliegen of met explosieven omhangen jezelf en anderen opblazen is natuurlijk slechte PR voor welke religie dan ook. Althans zo zie ik dat als objectieve buitenstaander. En als er dan aanhangers van die religie zijn die juichend en applaudiserend de straat op gaan dan krab ik toch even achter mijn oor. Als een club waar ik lid van ben er zulke activiteiten op na zou houden zou ik mijn lidmaatschap opzeggen.
Maar ja, ik heb makkelijk praten, ik ben geen lid van welke club dan ook.

p.s.: Zou ik je een gunst mogen vragen? Iedere nieuwe topic die je opent geef je de naam 'Morad' zodat er verschillende topics zijn met de zelfde naam. Dat maakt het voor mij wat onoverzichtelijk. Als je de topic een naam geeft die naar het onderwerp verwijst, dan zijn ze makkelijker uit elkaar te houden.
Ja, er zijn mensen die geweld verheerlijken en er genoegen in scheppen als anderen lijden. De 9/11 gebeurtenis blijft afschuwelijk en is niet iets om blij van te worden. Maar als Amerika Irak invalt en daar huishoudt, dan mag dat omdat het een achterlijk land is. Als Israel weer eens Gaza of Libanon platgooit dan lapt de EU wel weer geld bij elkaar want het is allemaal uit zelfverdediging. Terwijl er ook bewijs is dat Israel verschrikkelijke daden heeft verricht tegen Palestijnen zonder dat daar grond voor was.

Opgesloten zitten op 40 vierkante meter land (Gaza), geen werk of scholing hebben, maakt mensen wanhopig en wakkert haat aan. Als het Westen (Amerika) dan ook nog eens bevestigt dat alleen de westerse cultuur superieur is en alles mag doen uit naam van de ?democratie? dan maak je ook geen vrienden. En wat hebben christenen zelf niet uitgevreten honderden jarenlang met de kruistochten? Of dat normaal was ? Ik zal terrorisme en geweld nooit goedpraten maar de een noemt het terrorisme en de ander noemt het zelfverdediging. Pas als partijen bereid zijn om te praten, kan er een eind komen aan een ongelijke en bloedige strijd.
Oud 2 mei 2010, 18:11   #10
Rob
Staffunctionaris

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pas als partijen bereid zijn om te praten,
kan er een eind komen aan een ongelijke en bloedige strijd.
Waarom zou je je tot een partij rekenen?
Wat is de behoefte om tot een nationaliteit te behoren?
Wat is de behoefte om je een religie toe te eigenen?
Wie ben je zonder die aangemeten identiteit?
Rob is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon