Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Niet-forum-gerelateerde onderwerpen > Wetenswaardig

Wetenswaardig Hier kun je bijvoorbeeld de aandacht vestigen op bezienswaardige programma op radio en TV.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 januari 2018, 21:58   #361
katerie
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Katerie: Het eerste station is dan nu bereikt 'via het denken komt men er niet uit' constateer je nu eindelijk. Denken en het alsmaar lezen van steeds andere teksten heeft je geen heil gebracht...
Ik vond het topic niet eergisteren, maar herinnerde me wel dat jij ook nogal wat blablabla verzameld en verorbert hebt.
In het door jou gestart topic op 1 mei 2015 >Leermeesters > Wolter Keers / dit zijn mijn ervaringen (link) lees ik zelfs dat je een homepage had met door jou verzamelde teksten van Wolter Keers.

Citaat:
ik ben orde aan het aanbrengen op de 8 harde schijven met allerhande verzameld materiaal en kwam deze tegen. Ik heb, alweer zo'n 15 jaar geleden, een homepage gehad met teksten die ik verzameld had van Wolter Keers...
En heeft het lezen en verzamelen van Wolter Keers' teksten jou heil gebracht Laurens?
Duidelijk niet, want je aannames heb je nog niet onderzocht. Daar zit je hoofd nog vol van.
Doe nou is zelf wat je anderen zo graag voor houdt.
Zie...
Citaat:
Het gedegen zelfonderzoek is, zoals zo vaak al omschreven, het onderzoek naar het waarheidsgehalte van de dingen zoals die als vaststaand in je kop circuleren.
Geen woorden maar daden!
Blablabla heb je op jouw forum al genoeg uitgekraamd.
Forumlid Theo kaartte het al aan toen.
Zie...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
@Laurens: Zolang je nog Wolter Keers nodig hebt, ben je er nog steeds niet. Steeds maar weer anderen aanhalen?.wanneer ga je eens zelf de Waarheid vinden. Ook de waarheid van Wolter Keers is tweede hands.

Dus Laurens: op naar het volgende station dus want denken en het alsmaar lezen van steeds andere teksten hebben je geen heil gebracht. Dus: Choose again.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2018, 23:46   #362
katerie
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Kijk, als ik direct het sprongetje zou gaan maken, en vervolgens op ieder niveau het besef zou hebben dat ik deel maak van het goddelijke, zou ik verder niets meer te oefenen hebben.
Goed opgemerkt Miha. Dat zal elke wijze beamen.
"Elke dag opnieuw" zei mijn ziener voor zichzelf 8 jaar geleden in het jaar voor zijn definitieve zwijgen.
Ik begreep toen niet waarop hij daarmee doelde, voor zichzelf dan nog.
Sinds Diederik Wolsak begrijp ik het wel. Zie > Youtube / Diederik Wolsak / Mind Training (link).

Het is dus nooit 'afgerond', tenzij je 'verlicht' bent. Maar dat zijn mijn ziener en Diederik Wolsak volgens eigen zeggen alvast niet.

Citaat:
Steeds als ik het onderzoek, zie ik dat ik los van God voel.

De realiteit is dat ik me nog steeds onveilig voel, en dat ik het goddelijke nog steeds als een concept zie op het moment dat ik in een onveilige modus schiet.
Ik ervaar geen eenheid op dit moment.
Er zijn er ook momenten dat ik het anders ervaar, maar nu wil ik het gevoel van 'onveilig voelen' bespreken:
Ik zie dat ik het leven als onveilig ervaar.
Ik ervaar het menselijk contact als stresserend, en ik voel me niet veilig en geborgen.
Bedankt voor het delen.
Het is deze eerlijkheid die een mens 'hogerop' kan brengen.

Citaat:
Ik heb trouwens ook pijn in mijn rug de laatste dagen, maar dat terzijde...
Toch niet terzijde, kijk er maar naar. Elke ziekte, elke aandoening, elke gebeurtenis heeft een symbolische waarde dewelke je kan helpen als je er God in ziet. Net zoals een depressie iemand kan helpen, een genezingsproces kan zijn, als de getroffene er God in ziet.
Citaat:
Eigenlijk is het helemaal niet terzijde, want de rugpijn is het ontstaan nadat ik een oefening deed, wat betreft emoties/gedachten/overtuigingen.
Je kijkt ernaar, inderdaad, zo kan dat gaan.
Het lichaam is in de geest, niet andersom. Beweegt er wat in de geest toont dat zich in het lichaam. Rugpijn staat symbolisch voor zich niet ondersteund voelen. Door wie niet? Door God zich niet ondersteund voelen. En God heeft vele gedaantes, is overal in.

Citaat:
Een van de overtuiging die ik heb, is dat het leven onveilig is, er is geen God waarop ik kan vertrouwen.
(...)
Citaat:
Ik zie het dat het echt alleen maar om mij gaat, en hoe ik door de gedachten en de overtuigingen, steeds een gevoel van onveiligheid koester.
(...)
Citaat:
Ik Mihaela, ben een goedachten-fabriek, de overtuigingen die ik heb doen me continue onveilig voelen.
Ik voel me los van God!
(...)

één van Diederik Wolsak's kern uitgangspunten is dat we elke gedachte zelf kiezen (zelf verzinnen).
In het interview met Fleur Smelt (YouTube link) , spreekt hij op "15:04" even over Eckhart Tolle die zegt dat gedachten uit zichzelf komen. Diederik begrijpt nooit waarom Eckhart dat zegt, want hij zegt alles verder goed volgens Diederik.
De idee dat gedachten uit zichzelf komen is waanzinnig volgens Diederik.

Choose again met de zes stappen methode dus.
Ik doe met je mee. Opnieuw kiezen moet een ervaring worden. Het intellectuele "doe gedegen zelfondersoek" getoeter op dit forum leidt enkel tot eindeloze discussies en alzo hilarische toestanden.
De ideeën van een cursus in wonderen bijvoorbeeld zijn intellectueel ook erg interessant maar op dat niveau doen ze niks. Het moet een ervaring worden en dan weet men dat het werkt.

Meditatie is alles. Daaronder verstaand: 'Ieder minuut van de dag bewust zijn van wat je denkt'.
Want gedachten worden gekozen door onze overtuiging. Zodra ik de gedachte zie weet ik welke overtuiging aan het werk is.
Gedachten komen dus niet uit zichzelf... Want welk 'zelf' zou dat dan zijn?
Oud 16 januari 2018, 08:24   #363
Laurens
Inventaris

Laurens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Ik vond het topic niet eergisteren, maar herinnerde me wel dat jij ook nogal wat blablabla verzameld en verorbert hebt.
In het door jou gestart topic op 1 mei 2015 >Leermeesters > Wolter Keers / dit zijn mijn ervaringen (link) lees ik zelfs dat je een homepage had met door jou verzamelde teksten van Wolter Keers.

En heeft het lezen en verzamelen van Wolter Keers' teksten jou heil gebracht Laurens?
Duidelijk niet, want je aannames heb je nog niet onderzocht. Daar zit je hoofd nog vol van.
Doe nou is zelf wat je anderen zo graag voor houdt.
Zie...

Geen woorden maar daden!
Blablabla heb je op jouw forum al genoeg uitgekraamd.
Forumlid Theo kaartte het al aan toen.
Zie...

Dus Laurens: op naar het volgende station dus want denken en het alsmaar lezen van steeds andere teksten hebben je geen heil gebracht. Dus: Choose again.
Je irrationele denkbeelden verwoorden geeft mij gelegenheid ze te pareren.

De geschriften van Wolter Keers hebben mij gestimuleerd dit pad verder op te gaan, dit schreef ik tot inspiratie van de lezers alhier. Het is dus niet zoals Theo suggereerde dat ik Wolter Keers nog steeds nodig heb. Ik heb het zoeken lange tijd geleden al achter me gelaten en wel omdat ik gevonden heb wat ik zocht. Dit forum was en is nog steeds bedoeld anderen te inspireren een gerichte zoekactie te beginnen en niet om ze te laten verdwalen in allerhande prietpraat, zoals jij laat zien dat jouw weg is. Wat ik zie gebeuren zijn zoals je wel weet geen aannames maar waarnemingen waarmee ik je hoop ten dienste te zijn zodat je de dwaalwegen kunt laten voor wat ze zijn. Het is, zo is mijn ervaring, het ego dat niet aan zichzelf wil verliezen door het doen van gedegen zelfonderzoek, dat deze dwaalwegen voorstelt zodat je er niet aan begint. Dat is wat je alsmaar nog maar niet door lijkt te hebben. Maar je gespartel zegt me dat je niet gevangen wilt worden.
Oud 16 januari 2018, 08:32   #364
Fer
Jubilaris

Standaard

Citaat:
Want gedachten worden gekozen door onze overtuiging.
Yep, en hoe groter de overtuiging van een bepaalde gebeurtenis des te vaker zal deze in je bewustzijn verschijnen. Het lichaam ondersteund dit met bijbehorende sensaties en pats we hebben een show
Fer is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2018, 09:20   #365
Nowee
Jubilaris

Nowee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar doe ik het mee.
aan het verkondigen wat anderen hebben gedacht of neergeschreven.
Aan het zelf onderzoeken ben je nog niet toegekomen!
Nowee is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2018, 13:12   #366
katerie
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
... dit schreef ik tot inspiratie van de lezers alhier.
Ik schrijf hier ook ter inspiratie van de onbestaande lezers...

Citaat:
Ik heb het zoeken lange tijd geleden al achter me gelaten en wel omdat ik gevonden heb wat ik zocht.
Ik heb ook gevonden wat ik zocht.

Citaat:
Dit forum was en is nog steeds bedoeld anderen te inspireren een gerichte zoekactie te beginnen en niet om ze te laten verdwalen in allerhande prietpraat, zoals jij laat zien dat jouw weg is.
Mijn weg is geen prietpraat, jouw, professor pastoor Lo T. Nowee en Ben / Guido's weg is prietpraat als van ander begin.

Citaat:
Wat ik zie gebeuren zijn zoals je wel weet geen aannames maar waarnemingen.
Wat jij ziet gebeuren zijn jouw illusies.

Les 16 van de dag uit het Werkboek van Een Cursus in Wonderen : Ik heb geen neutrale gedachten.

Citaat:
ik je hoop ten dienste te zijn zodat je de dwaalwegen kunt laten voor wat ze zijn.
Nou da's toeval, ik hoop met mijn bijdragen jou ook in te laten zien dat je je dwaalwegen, je illusies kunt laten zijn voor wat ze zijn.
Maar de weerstand van je ego is groot, dat wil niet opgeven.
Even groot, zo niet nog groter, zijn de ego's van professor pastoor Lo T. Nowee en Ben / Guido.
Oud 16 januari 2018, 13:33   #367
katerie
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
@Katerie: Het lichaam ondersteund dit met bijbehorende sensaties en pats we hebben een show
Wist je dat Laurens gehoors-problemen heeft?
De symboliek spreekt dus voor zich: hij is niet in staat om te horen. Gevangen als hij is in zijn illusies spartelt hij maar door om zijn forum in stand te houden om waarheid te verspreiden, niet en nooit doorhebbende dat het zijn waarheid is die hij wil verspreiden.
Want waarheid heeft genoeg aan zichzelf, daar is geen forum voor nodig.

@Laurens: wanneer ben je weer voornemens je forum nog is te stoppen?
In oktober 2015 schreef je dit...
Citaat:
...Me dunkt dat ik mijn intrinsieke opdracht in dit leven wel volbracht heb om de mens bewust te laten worden. Het was na veertig jaar mijn stellige overtuiging dat de mens niet bewust wil worden en met dit forum heb ik toch nog een laatste poging, waarvan ik verwachtte dat die me minder energie zou kosten, willen doen voor een kentering.

Het heeft alleen maar verder mijn overtuiging bevestigd dat de mens niet bewust wil worden en al helemaal niet ge?nteresseerd is te weten te komen 'wie' (als 'wat') het nou feitelijk is. We blijven egocentrische motieven najagen en er lol in scheppen elkaar te pijnigen en zullen steeds meer in de onbewustheid van de ellende moeten leven. Maar zoals gezegd ik heb er (naar eer en geweten om maar in de egoterminologie te blijven) alles aan gedaan om het tij te keren. Het is mooi geweest.
Je hebt het tij niet kunnen keren, da's duidelijk.
Of dacht je soms dat er met de medewerking van professor pastoor Lo T. Nowee en Ben / Guido nog wel wat te keren viel?
Ik zou het forum stoppen als ik jou was.
Al dat oproepen tot gedegen zelfondersoek in de onderbroek door jou en je twee kompanen leidt toch tot niets.
Voor mij persoonlijk is 'niets' ander wel genoeg hoor. Ik trap hier dagelijks een potje lol. Lang leve de lol is mijn motto.
Waar ego zich manifesteert is lol te beleven en waar meer ego als op een forum als dit?
Theo wist het goed te omschrijven...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Het draait hier ook helemaal om wat jij allemaal vind he Laurens?
Dit forum is jouw eigen dingetje en de meningen van anderen interesseren je geen zak. Hoeveel ego wil je nog meer ten toon spreiden???
Oud 16 januari 2018, 13:46   #368
katerie
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
@Katerie: aan het verkondigen wat anderen hebben gedacht of neergeschreven.
Aan het zelf onderzoeken ben je nog niet toegekomen!
professor pastoor Lo T. Nowee, je bent slaapverwekkend.
Gedraag je is meer zoals Laurens, dan is er weer wat meer lol aan je te beleven.
Begin zoals hij te mekkeren en te klagen dat je al 40 jaar zo je best doet om de mensheid bewust te laten worden maar dat het tij niet te keren is.
Beken naar eer en geweten er alles aan gedaan te hebben om het tij te keren en dat het mooi is geweest want je bent moe.
Maar da's nog te vroeg want ik denk dat de batterijtjes van jouw ego nog niet leeg zijn. Nou, mijn ook nog niet hoor.
Oud 16 januari 2018, 14:28   #369
katerie
Voormalig lid

Standaard

Intussen zijn we weer lekker off-topic natuurlijk, wat steeds het geval is wanneer het befaamde trio zich komt moeien.

Poging om terug on-topic te komen: @Laurens, wat vind jij van Diederik Wolsak?
Dient hij ook de heer van het geld zoals je in oktober 2015 over Eckhart Tolle schreef?
Zie...
Citaat:
...Tolle dient de heer van het geld en kan geen twee heren (de andere ben jij) dienen. Lees toch eens een keer wat er staat, oftewel mensen die bovenal het geld prefereren zijn er niet voor jou. Dit staat volledig buiten het gegeven dat Waarheid Waarheid ziet dit is gewoon alledaagse subjectief beleefde waarheid en het resultaat van het gebruik van het doodgewone nuchtere verstand.
Oud 16 januari 2018, 15:44   #370
katerie
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
De geschriften van Wolter Keers hebben mij gestimuleerd dit pad verder op te gaan, dit schreef ik tot inspiratie van de lezers alhier. Het is dus niet zoals Theo suggereerde dat ik Wolter Keers nog steeds nodig heb.
De geschriften van Jan Geurtz, Byron Katie en Diederik Wolsak hebben mij gestimuleerd dit pad verder op te gaan, daarom schrijf ik tot inspiratie van de lezers alhier. Het is dus niet zoals jij, professor pastoor Lo T. Nowee of Ben / Guido suggereren dat ik Jan Geurtz, Byron Katie en Diederik Wolsak nog steeds nodig heb.
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon