Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Niet-forum-gerelateerde onderwerpen > Wetenswaardig

Wetenswaardig Hier kun je bijvoorbeeld de aandacht vestigen op bezienswaardige programma op radio en TV.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 januari 2018, 16:33   #371
Nowee
Jubilaris

Nowee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
professor pastoor Lo T. Nowee, je bent slaapverwekkend.
Gedraag je is meer zoals Laurens, dan is er weer wat meer lol aan je te beleven.
Begin zoals hij te mekkeren en te klagen dat je al 40 jaar zo je best doet om de mensheid bewust te laten worden maar dat het tij niet te keren is.
Beken naar eer en geweten er alles aan gedaan te hebben om het tij te keren en dat het mooi is geweest want je bent moe.
Maar da's nog te vroeg want ik denk dat de batterijtjes van jouw ego nog niet leeg zijn. Nou, mijn ook nog niet hoor.
Een typische Micha-reactie waarbij de focus verschuift van het denken-wat-anderen-denken naar het denken-uit-zelfbeklag.
Nowee is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2018, 16:48   #372
katerie
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Een typische Micha-reactie waarbij de focus verschuift van het denken-wat-anderen-denken naar het denken-uit-zelfbeklag.
Wat oordeel jij toch allemaal in dat denkende hoofd van jou.
Is maar goed dat je geen priester bent geworden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
...
Voor de eerlijkheid en volledigheid moet ik erbij vermelden dat ik wel een cyclus filosofie en een jaar theologie hebt gevolgd in het kader van een priesteropleiding.
Met zulks veroordelende priester zou de Heer niet gediend zijn.

PS voor de niet bestaande meelezers: professor pastoor Lo T. Nowee beweert zonder hoofd te denken.
Daar kan je je van alles bij voorstellen, want waar in zijn lichaam zitten zijn hersenen dan?
‘Waar zit je verstand?!’, ik hoor het mijn ouders nog zeggen. Bij professor pastoor Lo T. Nowee dus niet in zijn hoofd.
En over dan denken-uit-zelfbeklag waar professor pastoor Lo T. Nowee het over heeft: De grootste klager zit van voor in de vorm van Laurens die ocharme het tij niet kan keren.
Maar hij heeft nog hoop nu professor pastoor Lo T. Nowee en Ben / Guido het vaandel van gedegen zelfondersoek in de onderbroek dragen.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2018, 17:05   #373
katerie
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
@Miha: wat is professor pastoor Lo T. Nowee toch dienstbaar hé.
Net als Laurens heeft hij God doorzien en stelt zich nu tot doel de mensheid, beginnende bij enkele forumleden, op te voeden tot het doen van gedegen zelfondersoek in de onderbroek.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Ik ben al heel lang bezig aan deze tocht. De omstandigheden om daarmee naar buiten te komen heb ik altijd gezien als dienstbaar zijn tussen mensen. En het kwam zo uit dat het onder de mensen gebeurde. Zo heb ik lang als opvoeder gewerkt...
Opvoeders en (would be) priesters, zogenaamde dienaars van God. Tjonge tjonge, wat een soort.
In mijn dorp stond 10 jaar lang een priester de liefde van God te prediken. Vorig jaar is hij door de politie opgepakt voor het bepotelen van kinderen...
Waar gaat het met de mensheid naar toe. Het tij is niet meer te keren.
Oud 18 januari 2018, 03:10   #374
katerie
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Katerie: Je biijft nu nog steeds oude teksten tevoorschijn halen...
'k heb er nog een goeie gevonden van 14 juni 2015...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Theo:...
Daarbij is het niet relevant om te veronderstellen dat Laurens nog niet eens aan onderzoek is begonnen, het onderzoek van Laurens is namelijk helemaal niet jouw zaak, jij hebt maar één zaak en dat is je eigen onderzoek.

Citaat:
@Katerie:...het beste is de aanbeveling het doen van 'gedegen zelfonderzoek'.
Wiens zaak is mijn onderzoek beste Laurens?

Jouw gedegen zelfondersoek in de onderbroek is mijn zaak niet, maar stel je, samen met je kompanen professor pastoor Lo T. Nowee en Ben / Guido onderstaande vraag op de afbeelding toch maar is....

Oud 18 januari 2018, 13:03   #375
Mihaela
Singularis

Standaard

Ik doe de laatste dagen stap twee in gedachten herhalen, en ik aanschouw wat het doet.
Soms bevat ik het direct , ik zie het helder.
Vaak zie ik hoe andere gedachten misleidend en afschermend er tussenkomen, vertroebelt.

Waanzin, als in Geweldig! en ook in de waan zijn. Beide aanwezig. Zo menselijk.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2018, 14:22   #376
Mihaela
Singularis

Standaard

Zie ook:
What is the difference between Choose again en pshichoterapy?
Oud 18 januari 2018, 15:46   #377
katerie
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Waanzin, als in Geweldig! en ook in de waan zijn. Beide aanwezig. Zo menselijk.

Toch wel een Goddelijk grap dat 'Hij' ons eerst denkvermogen geeft waardoor we waanzinnig worden, en dan vraagt dat we met datzelfde denkvermogen eruit geraken.
professor pastoor Lo T. Nowee gelooft er nog in ook.
zie...
Citaat:
Zolang er denken is, is er bevrijding, ander begin.
Zolang er denken is, is er waanzin en niks ander begin, wel steeds gevangen in dezelfde cirkel, oneindig rondjes draaiend in denken.

Citaat:
Zie ook:
What is the difference between Choose again en pshichoterapy?
Over het verschil tussen een psychoot en een mysticus heb ik Diederik Wolsak horen praten. Een psychoot praat nog met een psychiater, een mysticus niet meer.
Heeft ie van Stanislav Grof opgepikt.

Nice! > YouTube / Diederik Wolsak / What is the difference between Choose Again and psychotherapy?.
Had ik nog niet gehoord. Merci.
Oud 18 januari 2018, 16:04   #378
katerie
Voormalig lid

Standaard

Ik las nog wat op internet:...
Citaat:
Diederik Wolsak is directeur van deze therapeutische gemeenschap waar hij werkt met mensen met allerlei soorten verslaving. Junkies, depressieve mensen, overspannen zakenlieden en gokverslaafden(zie verder www.choose-again.com). Iedereen wordt geaccepteerd omdat het volgens Diederik niet uitmaakt waar je aan verslaafd bent. Je kunt alles overwinnen door diep bij jezelf naar binnen te kijken en op zoek te gaan naar de overtuigingen die jou hebben beheerst. Al deze belemmeringen worden uitgewerkt in een zorgvuldig samengesteld dagprogramma, waarin naast de 12 principes van Attitudinal Healing, de ” 6 steps” de basis vormen van de behandeling van het centrum. Het opvallende daarbij is dat iedereen, verslaafde of therapeut, aan zichzelf werkt. Zo is iedereen leerling en leraar van elkaar. De jonge heroïne verslaafde ziet dat hij dezelfde overtuigingen heeft als de 50 jarige politicus die de wereld de indruk wil geven dat het heel goed met hem gaat.
Wat een verschil met de drie koningen van dit forum die gedegen zelfondersoek in de onderbroek afgerond hebben en zich gekwalificeerd voelen anderen te begeleiden.
Zie onze grootmeester...
Citaat:
Dit is geen discussieforum maar een begeleidingsforum...
"iedereen leerling en leraar van elkaar'?
Je bent niet goed snik zeker, wij (Laurens, professor pastoor Lo T. Nowee en Ben / Guido ) hebben gedegen zelfonderzoek gedaan en afgerond, jullie niet!"
Oud 18 januari 2018, 18:51   #379
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Choose Again and psychotherapy?
Had ik nog niet gehoord. Merci.
Graag gedaan...
Oud 18 januari 2018, 19:12   #380
katerie
Voormalig lid

Standaard

ik heb met net geabonneerd op https://www.facebook.com/ChooseAgainSociety/
Daar zijn tenminste mensen die waarmaken waar ze voor staan met een praktische duidelijke aanpak, dat in tegenstelling met de forumbaas hier die zijn bekende overture weer begint te zingen vanuit zijn ivoren toren...
Citaat:
Mijn onderzoek is afgerond dus de zaak is wat mij betreft opgelost. Voorts ben ik een forum gestart met de intentie anderen bij hun onderzoek te helpen.
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon