Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Boeken, gedichten, muziek en filmpjes > Gedichten en Poëzie

Gedichten en Poëzie Gedichten en gezegden die je aanspreken, ontroeren en verwarmen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 april 2013, 22:15   #11
Virgo
Voormalig lid

Virgo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Kwetsbaarheid geeft kracht. Vanuit je "geraaktheid" kan je je verder ontwikkelen.
Volgens mij is het nodig om je bewust te zijn van je eigen (lees ego) kwetsbaarheid om eigen verantwoordelijkheid te (kunnen) nemen voor je leven hier op aarde.
Het is niet moeilijk om de kwetsbaarheid van een ander waar te nemen en daar de aandacht naar af te leiden.

En ja, ik ben kwetsbaar.... Maar ik wil er wel graag zelf mijn verantwoordelijkheid voor dragen om het op te lossen. Maar bestaat er een mens (ego) die niet kwetsbaar is?
Virgo is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2013, 22:17   #12
Virgo
Voormalig lid

Virgo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Ik denk dat kwetsbaarheid alleen puur is bij het kind, daarna is het steeds meer een kwetsbaarheid/geraaktheid vanuit conditioneringen opgedaan uit niet geheelde kwetsuren uit diezelfde jeugd.

Een nu onnodige kwetsbaarheid, maar wel begrijpbaar vanuit die conditioneringen.
Ik denk dat we allemaal nog steeds een innerlijk kind in onszelf meedragen. Maar daar zijn we als volwassene ZELF verantwoordelijk voor geworden. Kwetsbaarheid is imo altijd puur....
Oud 14 april 2013, 22:18   #13
Guy
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Ik heb de intentie om verder te komen in een discussie. En ik verwacht van de discussie genoten ook "iets". Ad hominem is voor fora als nujij, niet voor hier. Evenzo jijbakken. Of het uitvergroten van bijzaken.

Ook mag iemand best riposteren met "slap gelul". Maar zet er dan ook even bij WAAROM dat slap gelul is. Ik zou bijna zeggen: discussie voeren is een vak.

En ik zal zeker weer uit een discussie stappen als het een herhaling van zetten wordt, ad hominem of een jijbak. Off topic geleuter heb ik op zich geen moeite mee, maar het is wel eens jammer als een onderwerp uit beeld blijft.
En hier kom ik uit bij het uitvergroten van bijzaken. In een discussie geef ik een bepaald punt aan. (aan Hans in dat geval) Ik zet het punt kracht bij met een voorbeeld. En ipv op het punt in te gaan, gaat men de bijzaak uitvergroten.

In een topic mag best afgedwaald, maar als bijzaken hoofdzaken worden zijn we verkeerd bezig.
Om heel eerlijk te zijn heb ik geen idee waar je het nu allemaal over hebt. Ad hominem, jijbakken??? Het zegt me helemaal niks. Ik heb het idee dat we totaal langs elkaar heen praten. Ik heb ook niet de indruk dat ik antwoord op mijn vraag krijg. Dat is dan maar even zo. We komen elkaar wel weer tegen. Of niet. Slaap lekker voor straks.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2013, 22:20   #14
Guy
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
Guy, ik zou het eigenlijk best leuk vinden als jij nu eens een keertje zou willen vertellen wat jouw eigen gedachten zijn.....
In mijn beleving stel jij vragen aan anderen, heb ik waargenomen dat jij denkt voor anderen, maar heb ik je eigenlijk heel weinig bloot zien geven van jezelf....
En ook al is het niet mijn discussie geweest, maar ik heb jou als eerste aan zien geven de discussie zinloos te vinden.

Er staat btw ook nog ergens een vraag van mij aan jou open....
Wat wil je weten?
Oud 14 april 2013, 22:20   #15
Virgo
Voormalig lid

Virgo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Om heel eerlijk te zijn heb ik geen idee waar je het nu allemaal over hebt. Ad hominem, jijbakken??? Het zegt me helemaal niks. Ik heb het idee dat we totaal langs elkaar heen praten. Ik heb ook niet de indruk dat ik antwoord op mijn vraag krijg. Dat is dan maar even zo. We komen elkaar wel weer tegen. Of niet. Slaap lekker voor straks.
Citaat:
Guy, ik zou het eigenlijk best leuk vinden als jij nu eens een keertje zou willen vertellen wat jouw eigen gedachten zijn.....
In mijn beleving stel jij vragen aan anderen, heb ik waargenomen dat jij denkt voor anderen, maar heb ik je eigenlijk heel weinig bloot zien geven van jezelf....
En ook al is het niet mijn discussie geweest, maar ik heb jou als eerste aan zien geven de discussie zinloos te vinden.

Er staat btw ook nog ergens een vraag van mij aan jou open....
.... Slaap lekker Guy

Edit: ik zou moeten zoeken maar ik heb aan jou gevraagd om in je eigen bewoordingen weer te geven wat jij verstaat onder liefde en compassie.
Oud 14 april 2013, 22:25   #16
Guy
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Volgens mij had ik het over uit de discussie stappen.
Oud 14 april 2013, 22:25   #17
Guy
Kasuaris

Standaard

Citaat:
.... Slaap lekker Guy

Edit: ik zou moeten zoeken maar ik heb aan jou gevraagd om in je eigen bewoordingen weer te geven wat jij verstaat onder liefde en compassie.
Dat is wat ik ben.
Oud 14 april 2013, 22:29   #18
Virgo
Voormalig lid

Virgo's schermafbeelding

Standaard

Je ontwijkt, maar dat is je goed recht.
Slaap lekker Guy ;)
Oud 14 april 2013, 22:31   #19
Guy
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Volgens mij is het nodig om je bewust te zijn van je eigen (lees ego) kwetsbaarheid om eigen verantwoordelijkheid te (kunnen) nemen voor je leven hier op aarde.
Het is niet moeilijk om de kwetsbaarheid van een ander waar te nemen en daar de aandacht naar af te leiden.

En ja, ik ben kwetsbaar.... Maar ik wil er wel graag zelf mijn verantwoordelijkheid voor dragen om het op te lossen.
Wat zou er opgelost moeten worden? De mens is inderdaad pure kwetsbaarheid, toch?
Oud 14 april 2013, 22:33   #20
Guy
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Je ontwijkt, maar dat is je goed recht.
Slaap lekker Guy ;)
Jij ontwijkt door nu te zeggen slaap lekker. Wat is er ontwijkend aan mijn antwoord? Je bedoelt dat mijn antwoord je niet bevalt? Of wat bedoel je daarmee te zeggen?
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon