Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Algemene forumaangelegenheden > Stel je even voor

Stel je even voor In dit forum kun je je voorstellen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 oktober 2018, 15:29   #21
Ornis
Voormalig lid

Standaard Reïncarnatie

Ik dacht toch dat ik gisteren op dit forum een heel stuk / topic had zitten lezen over reïncarnatie, maar nu kan ik niets vinden, zelfs niet onder Boeddhisme.

Ornis is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2018, 17:17   #22
Nowee
Jubilaris

Nowee's schermafbeelding

Standaard Er is veel om naar te luisteren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ornis Bekijk bericht
Hoe en waarom ik op dit forum ben gekomen
Ik moet toegeven dat ik door je introductie te lezen helemaal in de mood ben voor reïncarnatie. Ik ben wel geen atheïst (daar geloof ik niet in) maar vindt jouw omgang met de dood een charme hebben dat alleen in goede opstellen is te vinden. En een goed opstel verblijdt hart en geest en zorgt ervoor dat de wereld weer wat verder kan.

Er zijn meerdere fantasieën (werelden) waarin leven en dood in elkaar overgaan en waar het in werkelijkheid (waarheid) geen verschil maakt of iets fake is of niet.
Bijvoorbeeld op dit forum opent het onderzoek naar zelfkennis (weliswaar in uitzonderlijke gevallen zo blijkt uit de vele draadjes en reacties) de mogelijkheid van een ander begin. Ik zeg duidelijk ‘de mogelijkheid van een ander begin’ want de weerstand om niets te onderzoeken is beduidend groter dan de zin om aan gedegen zelfonderzoek te doen.
Trouwens hoe kan iemand aan gedegen zelfonderzoek beginnen, vraag ik mij vaak af, wanneer het zelf zo afgeladen vol zit met kennis en ervaring.

Ik weet niet veel, eigenlijk maar net genoeg om te luisteren.
Toen ik vandaag een wandeling maakte stond ik in het laantje in de schaduw van de eikenbomen. Daar in het bos gebladerte van een prachtige boom keek ik op tegen de parade van dat vreemde wezen. Het kwam mij voor in een moment dat de boom voorbij kwam en ik op deze plaats geworteld stond. Het is een wonder voor het oor om in dat wortelen te luisteren hoe klanken en stilte samengaan. Een boom heeft veel om naar te luisteren.
Oud 21 oktober 2018, 17:59   #23
Ornis
Voormalig lid

Standaard

Mooi allemaal.

Oud 21 oktober 2018, 20:51   #24
Iona
Actuaris

Standaard

Citaat:
Ik dacht toch dat ik gisteren op dit forum een heel stuk / topic had zitten lezen over reïncarnatie, maar nu kan ik niets vinden, zelfs niet onder Boeddhisme.

Ga naar Gebruikersinstellingen en klik naast nieuwe berichten op zoeken en tik reincarnatie in.
De blz die dan komt naar beneden scrollen en daar vind je een lijntje over incarnatie en verlichting.
Succes!
Iona is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2018, 21:10   #25
Ornis
Voormalig lid

Standaard

Ah! Ja, dank je.

Ik had dat al gedaan, maar schijnbaar heb ik niet goed genoeg gekeken.
Nu heb ik wat gevonden.

Wat ik gisteren over reïncarnatie gelezen heb was dan op het Boeddhisme-forum. Jammer dat hier niet meer is, maar ik ben veel breder geïnteresseerd, dus ik vermaak me ook op dit forum wel.
Oud 21 oktober 2018, 22:12   #26
Iona
Actuaris

Standaard

Citaat:
maar ik ben veel breder geïnteresseerd, dus ik vermaak me ook op dit forum wel.

Met inlezen kun je hier wel een tijdje onder de panne zijn
Oud 22 oktober 2018, 08:29   #27
Ornis
Voormalig lid

Standaard

Ja, inderdaad. Er is erg veel.

Maar ik moet juist rustig aan doen, anders ben ik zo door alles wat ik interessant vind heen en zit ik te wachten op nieuwe berichten.

Ik zie dat er op dit forum al enige tijd weinig activiteit is.

Zelf ben ik altijd een van de actiefste leden op een forum, maar ik zie juist graag inbreng van anderen. Wat ik zelf denk weet ik zo ongeveer allemaal wel.

Voordat ik in een topic reageer wil ik daar alles gelezen hebben. Alleen als het om heel veel pagina's gaat lees ik ook wel vluchtig, maar ik wil wel de draad goed oppakken.
Oud 22 oktober 2018, 09:36   #28
Iona
Actuaris

Standaard

Citaat:
Ja, inderdaad. Er is erg veel.
Maar ik moet juist rustig aan doen, anders ben ik zo door alles wat ik interessant vind heen en zit ik te wachten op nieuwe berichten.
Ik zie dat er op dit forum al enige tijd weinig activiteit is.
Voorheen was dit best wel een dynamisch forum met zin en onzin.
Misschien heeft dat zijn tijd wel gehad maar misschien ook niet en wacht het op nieuwe leden!

Citaat:
Zelf ben ik altijd een van de actiefste leden op een forum, maar ik zie juist graag inbreng van anderen. Wat ik zelf denk weet ik zo ongeveer allemaal wel.
Kan de inbreng van anderen nog iets toevoegen aan het weten?
Of gaat het je meer om de dialoog die kan ontstaan?

Citaat:
Voordat ik in een topic reageer wil ik daar alles gelezen hebben. Alleen als het om heel veel pagina's gaat lees ik ook wel vluchtig, maar ik wil wel de draad goed oppakken.
Ik wens je veel leesplezier!
Oud 22 oktober 2018, 10:10   #29
Ornis
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Voorheen was dit best wel een dynamisch forum met zin en onzin.
Ja, dat kan ik zien.
Goede, vriendelijke gesprekken en ook mensen die meteen roepen dat iets onzin is (omdat ze het niet meteen begrijpen of niet de moeite nemen om in het verhaal van de ander mee te gaan?).

Citaat:
Misschien heeft dat zijn tijd wel gehad maar misschien ook niet en wacht het op nieuwe leden!
Ja, dat zou goed kunnen. Maar ik zie op Facebook en MeWe ook steeds minder reacties. Gelukkig zijn er nog wel veel mensen die stug van alles blijven plaatsen. Ik heb zelf diverse (zeer interessante) groepen gestart, maar daar kwamen ook zeer weinig reacties op en meestal negatieve reacties, dus toen was de lol er op een gegeven moment wel vanaf.

Citaat:
Kan de inbreng van anderen nog iets toevoegen aan het weten? Of gaat het je meer om de dialoog die kan ontstaan?
Ja, beiden. Ik geniet van denken, leren en begrijpen. Orde vinden in chaos. Zoeken tot de kern en verder willen. Een echte verslaving.

Citaat:
Ik wens je veel leesplezier!
Dank je wel.
Ik heb alleen nog geen rust, want ik moet een uitgebreid verslag schrijven over mijn gezondheid, waar ik geen zin in heb. Maar ik ga er binnen 15 minuten aan beginnen en vandaag afmaken, zodat ik die afleidende hobbel heb genomen en weer de rust heb om me hier op van alles te concentreren.

So, I'll be back...
Oud 22 oktober 2018, 13:41   #30
Iona
Actuaris

Standaard

Citaat:
Ja, dat kan ik zien.
Goede, vriendelijke gesprekken en ook mensen die meteen roepen dat iets onzin is (omdat ze het niet meteen begrijpen of niet de moeite nemen om in het verhaal van de ander mee te gaan?).
Zo bedoel ik het niet. De zin of onzin heeft is mijn perceptie en heeft enkel met mij te maken. Het gaat dan over mijn ego wat ik zoal ergens van vindt.

Citaat:
Ja, dat zou goed kunnen. Maar ik zie op Facebook en MeWe ook steeds minder reacties. Gelukkig zijn er nog wel veel mensen die stug van alles blijven plaatsen. Ik heb zelf diverse (zeer interessante) groepen gestart, maar daar kwamen ook zeer weinig reacties op en meestal negatieve reacties, dus toen was de lol er op een gegeven moment wel vanaf.

Ik heb er drie maanden opgestaan en tja de lege uurtjes werden daar wat mee gevuld. Het wakkerde nieuwsgierigheid aan. Totdat ik er moe van werd. Wat een verademing ook weer er nu niet meer op te staan. De leegte is me weer welkom.

Citaat:
Ja, beiden. Ik geniet van denken, leren en begrijpen. Orde vinden in chaos. Zoeken tot de kern en verder willen. Een echte verslaving.
Wat als Gezien is?

Citaat:
Dank je wel.
Ik heb alleen nog geen rust, want ik moet een uitgebreid verslag schrijven over mijn gezondheid, waar ik geen zin in heb. Maar ik ga er binnen 15 minuten aan beginnen en vandaag afmaken, zodat ik die afleidende hobbel heb genomen en weer de rust heb om me hier op van alles te concentreren.
So, I'll be back...
Ok.
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon