Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Niet-forum-gerelateerde onderwerpen > Andersdenkenden

Andersdenkenden Leden die ondanks weerwoord onverstoorbaar blijven doordrammen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 november 2015, 13:51   #141
Esradha
Mandataris

Esradha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InX Bekijk bericht
De zon schijnt ook voor jou lieverd....
Je mag ook zeggen dat je het er liever niet meer over hebt. Dat werkt ook . Maar best hoor, ik kan ook lief en zoet doen.

Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2015, 13:55   #142
Puppetji
Voormalig lid

Puppetji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@Pup: Intu?tie ziet intu?tie. Schatje ziet schatje.
Ha, da's nog is een mooie zie!
Die zette ik in mijn onderschrift moest het er in kunnen.
Tegengif voor het eeuwige idiote "waarheid ziet waarheid - ego ziet ego" getoeter van de waarheids-inquisiteur in zijn circus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
inX: ...dat wat je ziet en projecteert naar anderen ben jij, Theo, Habuthabtnot en Puppetji, jullie waren de inquisitie.
Ja, ik heb het over jou.

Citaat:
@Pup:
Alles wat we trachten uit te sluiten of te negeren/ontkennen, krijgen we net zo lang totdat we weten dat er niets is wat uitgesloten kan worden van de eenheid.

Alleen ego sluit uit en denkt met die afscheiding dat het eigen pijn oplost. Liefde sluit niets uit en is zonder voorwaarden.
Dat weet onze broeder Theo gelukkig ook.
X
We wachten op de terugkeer van onze ge?erde broeder Theo.

Citaat:
@Pup:
Ja, ik krijg de projectie van allemaal emoties die ik wel herken, maar niet ervaar nu. Heb even onderzocht en voel dat ik rustig adem. Het is veilig. Binnen en buiten het circus
X

Het is veilig, voel maar, adem maar (mijn rebirth mantra).

Citaat:
@Pup:
En nu ga ik de zon weer in! Wandelen in het bos, gewoon omdat het kan in alle vrijheid :)
X
Je ben vrij, ik ben vrij, wij zijn vrij!

PS: ik heb hier intussen al 35 minuten die Hare Rama Hare Krishna chanting opstaan en wordt er niet gek van, integendeel, word er vrolijk van!
'k ga ook wandelen, huppelend door het bos met met die chanting in gedachten....
Oud 3 november 2015, 14:43   #143
Renoir
Forumbaas

Renoir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Tegengif voor het eeuwige idiote "waarheid ziet waarheid - ego ziet ego" getoeter van de waarheids-inquisiteur in zijn circus.

Het lukt je kennelijk maar niet om die twee, waarheid en Waarheid uit elkaar te houden.

Niets van wat hier in dit draadje aan de orde is heeft te maken met de ultieme waarheid. Alles hier is subjectief beleefde waarheid, zijn verschijnselen en dienen alleen maar de 'wie' oftewel de vermeende doener die je hebt aangenomen te zijn. Maar ook op het vlak van de psyche is het wel de moeite om het gedrag eens onder de loep te nemen. Me dunkt dat ik dat hier uitvoerig gedaan heb, je kent zo ondertussen alle in en outs, mijn gedachten, de daad, de motivering, het inzicht toch niet helemaal correct gehandeld te hebben, de spijtbetuiging, excuses aan betrokkene en het ongedaan maken van de actie. Maar waar blijven Habbuthabnot, Inx en jij, (Theo moet maar in stilte z'n zonden overdenken) die de hele zaak op de spits hebben gedreven, vreemde beschuldigingen geuit en een hetze tegen mij gevoerd, nou eigenlijk in dat verhaal, kortom hoe is het gesteld met jullie zelfonderzoek? Ik heb niet de indruk dat je je beschaamd terugtrekt over je rol hier.

Sterker nog je blijft appels met peren vergelijken waarheid is geen Waarheid en de leiding naar de kroon steken. Nadat alles al weer op zijn retour is blijven uitdagen en nog even geniepig een screenshotje plaatsen van de quote van Glans waar de namen nog in vermeld staan en die Azra?l dan ook weer heeft verwijderd.

Puppetji je past net als Inx op geen enkele wijze in het patroon van iemand die hier zelfonderzoek komt doen, je bent een rotzooi trapper een amok maker, ruziezoeker en geniet pas als iedereen elkaar in de haren is gevlogen. Je bent, nogmaals een ongelofelijke droeftoeter.

Het komt mij voor dat je maar beter met de staart tussen je benen kunt verdwijnen.
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2015, 14:54   #144
Puppetji
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
@Pup: Niets van wat hier in dit draadje aan de orde is heeft te maken met de ultieme waarheid. Alles hier is subjectief beleefde waarheid, zijn verschijnselen en dienen alleen maar de 'wie' oftewel vermeende doener die je bent.
Ik weet al bijna niet meer waar dit topic over ging, heb het maar met ??n oog dicht gelezen.

Citaat:
@Pup: Het lukt je kennelijk maar niet om die twee, waarheid en Waarheid uit elkaar te houden.
Ik wil mijn ge?erde broeder, Theo de bus-driver uit het Cuckoo's nest terug, ik mis hem!

Hij hielp me waarheid en Waarheid uit elkaar te houden....
Wie gaat de Bus Ride To Paradise (One Flew Over the Cuckoo's Nest) nu besturen???

Ik dien een klacht in bij de directie-moderators van deze instelling.
Er valt niks meer te beleven hier nu.

@habbuthabnot: wil jij de bus niet besturen in afwachting van Theo's terugkomst?
Oud 3 november 2015, 14:59   #145
Puppetji
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
kortom hoe is het gesteld met jullie zelfonderzoek?
Dat gaat goed, we weten intussen wie, wat en waar we zijn.

Citaat:
Puppetji je past net als Inx op geen enkele wijze in het patroon van iemand die hier zelfonderzoek komt doen, je bent een rotzooi trapper een amok maker, ruziezoeker en geniet pas als iedereen elkaar in de haren is gevlogen. Je bent, nogmaals een ongelofelijke droeftoeter.

Het komt mij voor dat je maar beter met de staart tussen je benen kunt verdwijnen.
Nee hoor, deze instelling door jou in het leven geroepen bevalt mij veel te goed. Is mijn thuis geworden.
Zelfs als je me er definitief uit schopt kom ik waarschijnlijk terug met een andere feestneus op.
Oud 3 november 2015, 15:07   #146
Puppetji
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Puppetji: je bent een rotzooi trapper een amok maker, ruziezoeker en geniet pas als iedereen elkaar in de haren is gevlogen. Je bent, nogmaals een ongelofelijke droeftoeter.
Ego dat zich een verhaal verzint.
Ik ben die ik ben.
De Griekse term Ego eimi Ἐγώ εἰμι, (Latijn Ego sum), wat zich vertaalt als Ik ben, wordt gebruikt om het bewustzijn aan te duiden of het "zijnde": dat wat IS.
Oud 3 november 2015, 15:19   #147
Puppetji
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
@Pup: Ik heb niet de indruk dat je je beschaamd terugtrekt over je rol hier.
Dat klopt, schaamte of schuld komt niet in mij op in deze context.
Ik ben een engeltje.
Oud 3 november 2015, 15:46   #148
Esradha
Mandataris

Esradha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ego dat zich een verhaal verzint.
Volgens mij heb jij dat verhaal zelf de wereld in gebracht, dat je het leuk vindt mensen uit de tent te lokken en je enorm geniet van het soapgehalte wat je op het forum teweeg brengt.

Citaat:
Dat klopt, schaamte of schuld komt niet in mij op in deze context.
Ik ben een engeltje.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2015, 16:33   #149
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
De projectie is dat je terugkrijgt wat je zelf ter sprake bracht. Ik was er niet over begonnen en noemde heel ander soort dingen.
Heel helder opgemerkt. Ik sluit me aan bij Gargamel. Jij levert hier de meest neutrale bijdrages, vandaar dat ik me gisteren ook tot jou richtte teneinde een re?el beeld van de situatie te krijgen. De rest van de reacties was allemaal vanuit emotie en gekleurde zienswijze. Nog bedankt voor je antwoord en ik ben blij dat je er nog bent. Kunnen we nu de ban van Theo gaan analyseren.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2015, 17:19   #150
habbuthabnot
Mandataris

habbuthabnot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het lukt je kennelijk maar niet om die twee, waarheid en Waarheid uit elkaar te houden.

Niets van wat hier in dit draadje aan de orde is heeft te maken met de ultieme waarheid. Alles hier is subjectief beleefde waarheid, zijn verschijnselen en dienen alleen maar de 'wie' oftewel de vermeende doener die je hebt aangenomen te zijn. Maar ook op het vlak van de psyche is het wel de moeite om het gedrag eens onder de loep te nemen. Me dunkt dat ik dat hier uitvoerig gedaan heb, je kent zo ondertussen alle in en outs, mijn gedachten, de daad, de motivering, het inzicht toch niet helemaal correct gehandeld te hebben, de spijtbetuiging, excuses aan betrokkene en het ongedaan maken van de actie. Maar waar blijven Habbuthabnot, Inx en jij, (Theo moet maar in stilte z'n zonden overdenken) die de hele zaak op de spits hebben gedreven, vreemde beschuldigingen geuit en een hetze tegen mij gevoerd, nou eigenlijk in dat verhaal, kortom hoe is het gesteld met jullie zelfonderzoek? Ik heb niet de indruk dat je je beschaamd terugtrekt over je rol hier.

Sterker nog je blijft appels met peren vergelijken waarheid is geen Waarheid en de leiding naar de kroon steken. Nadat alles al weer op zijn retour is blijven uitdagen en nog even geniepig een screenshotje plaatsen van de quote van Glans waar de namen nog in vermeld staan en die Azra?l dan ook weer heeft verwijderd.

Hetze....??!! Beschuldigingen.....?!
Ben je in een Disney film beland?

Je neemt extreme standpunten in zoals, "....ik ben de spirituele leider van dit forum...." en vervolgens vind je het vreemd of ongepast dat mensen daartegen in het verweer komen...?!
Je zegt op talloze plaatsen en met eindeloze herhalingen dat jij de enige bent die recht van spreken heeft omdat jouw onderzoek superieur is aan dat van anderen en dat jouw conclusies en inzichten die van anderen verre overtreffen.
Vervolgens vind je het vreemd of beschouw je het als een hetze dat enkele forumleden dat aanmatigend vinden en jouw standpunten op de hak nemen?!

Ik heb je eerder een misleide geest genoemd en ik doe dat hier weer.
Op hetzelfde moment echter kan ik nog steeds niet geloven dat je dit alles serieus meent en dat je wellicht uit het oogpunt van een of ander vreemd experiment handelt.
Ik hoop dat dat zo is want dat zou de boel voor mij enigszins relativeren en begrijpelijk maken.
Als dat echter niet het geval is dan blijf ik verbijsterd over zoveel onbenul.

Al dit gezeur, verbanningen, schrijfbeperkingen en wat dies meer zij, heb je over jezelf afgeroepen.
Er is geen redelijk gesprek met je te voeren.
Alles wordt doodgeslagen met jouw mededeling aan ons dat jouw afgeronde onderzoek zich op zeldzame en onaantastbare hoogte bevindt en dat dit het enige referentiekader is.

Het is zo grotesk en bespottelijk!!
habbuthabnot is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon