Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Gedegen zelfonderzoek > Kennis omtrent mijzelf

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 juli 2013, 14:17   #11
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Maar laat ik maar oppassen met wat ik verlang .
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2013, 14:41   #12
Mahziri
Jubilaris

Mahziri's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Als men uit vrijheid spreekt, dan raakt dat mij direct in de essentie, en dat resoneert met mijn innerlijke beweging. Dan is er alleen Bewustzijn, en niet mijn ego, en de ego van de ander, die zijn eigen verborgen agenda heeft, onbewust uiteraard.
Dan is er geen enkele spanning of botsing, maar alleen de waarheid dat er is.
Helder!!
Mahziri is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2013, 16:47   #13
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahziri Bekijk bericht
L
"Meen ik".... is ook interessant.

Ja, meen ik is heel interessant in deze, want ik wil alert zijn bij mezelf in het geval dat ik me voor het lapje houd. Ik kan van alles denken, en later blijkt dat er maar illusies zijn..
Oud 20 juli 2013, 21:13   #14
Rob
Titularis

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Viel me bv ook bij Rob ook op een keer toen hij over zijn Guru/leraar uit zijn verleden sprak, dat hij graag benadrukte dat ze 'vrienden' waren.
Ik kan me niet herinneren ooit met een guru bevriend te zijn geweest.

Ik heb een paar keer verteld van mijn ontmoeting met Alexander.
Het bijzondere daarvan was dat er geen Alexander en geen Rob meer was.
Verder heb ik aan de ontmoeting geen herinneringen over.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2013, 21:18   #15
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Verder heb ik aan de ontmoeting geen herinneringen over.
Het geeft niet joh, wij zijn niet zo jong meer, het geheugen blijft ook niet jong
Oud 20 juli 2013, 21:23   #16
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Aan de ene kant is omdat ik me bewust ben dat ik van binnenuit dat ben zoals ieder ander ook dat is: Bewustzijn.
Dus waarom een mens met zijn ego mijn laten sturen vanuit zijn misvattingen, als ik zelf bij de kern kan komen?
Maar uiteraard, is er bij mij ook een stuk controledrang nog steeds, want ik stoor me eraan, als iemand zich als Guru of leraar profileert.
Het is ego dat gelijkwaardigheid eist, ergo er is ego. Ego heeft een dominante positie bovenop het zijn van Bewustzijn waardoor je niet, of niet volledig kunt ervaren dat Bewustzijn, wat je ten principale al bent, te zijn. Om je langs de nukken van ego te sluizen heb je iemand nodig die aan het ego is ontstegen en je kan helpen daaraan voorbij te zien. Maar ego wil geen terrein verliezen en werpt de voorwaarde gelijkwaardigheid op, waaraan niet is te voldoen want ego in zichzelf vormt die belemmering en die stelt de voorwaarden.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2013, 21:44   #17
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het is ego dat gelijkwaardigheid eist, ergo er is ego. Ego heeft een dominante positie bovenop het zijn van Bewustzijn waardoor je niet, of niet volledig kunt ervaren dat Bewustzijn, wat je ten principale al bent, te zijn. Om je langs de nukken van ego te sluizen heb je iemand nodig die aan het ego is ontstegen en je kan helpen daaraan voorbij te zien. Maar ego wil geen terrein verliezen en werpt de voorwaarde gelijkwaardigheid op, waaraan niet is te voldoen want ego in zichzelf vormt die belemmering en die stelt de voorwaarden.
Om je langs de nukken van ego te sluizen kan je ook gebruik maken van je innerlijke Meesterschap. Door zo diep en zo doordrongen in jezelf te gaan. Als je bereid bent om jezelf onder ogen te zien, en jezelf niets bespaart, heb je niemand buiten jezelf nodig.
Er zijn sprookjes waarin mensen in zijn gaan geloven. Je kan van alles gebruik maken, niets is verkeerd, maar iemand NODIG hebben is een restje vanuit de Kerk weer.
Je kan nu direct opstaan, en al je idee?n en overtuigingen los laten, of je kan zelfs met hulp van de beste Guru aan jezelf je hele blijven sleutelen, en dat blijven doen..
Er is geen vast recept, van hoe het moet gaan. Er is geen MOETEN ook..
Oud 20 juli 2013, 21:50   #18
Freerider
Time Out token

Standaard

Citaat:
Om je langs de nukken van ego te sluizen kan je ook gebruik maken van je innerlijke Meesterschap. Door zo diep en zo doordrongen in jezelf te gaan. Als je bereid bent om jezelf onder ogen te zien, en jezelf niets bespaart, heb je niemand buiten jezelf nodig.
Er zijn sprookjes waarin mensen in zijn gaan geloven. Je kan van alles gebruik maken, niets is verkeerd, maar iemand NODIG hebben is een restje vanuit de Kerk weer.
Je kan nu direct opstaan, en al je idee?n en overtuigingen los laten, of je kan zelfs met hulp van de beste Guru aan jezelf je hele blijven sleutelen, en dat blijven doen..
Er is geen vast recept, van hoe het moet gaan. Er is geen MOETEN ook..
Een guru kan slechts wat richting aanwijzen. Uiteindelijk moet je het toch zelf doen. En als het tegen zit wijst die guru nog de verkeerde richting ook?

Je bent je eigen guru. En op het moment dat je 'weet wat je bent', weet je dat zeker ook.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2013, 21:54   #19
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Een guru kan slechts wat richting aanwijzen. Uiteindelijk moet je het toch zelf doen. En als het tegen zit wijst die guru nog de verkeerde richting ook?

Je bent je eigen guru. En op het moment dat je 'weet wat je bent', weet je dat zeker ook.

Ik vind niets verkeerd aan een Guru, maar ik vind er geen vereiste.. Je kan met en zonder dat bereiken wat je voor ogen hebt, en je kan met en zonder ook gewoon blijven dollen. Er is geen regel.
Oud 20 juli 2013, 21:58   #20
Freerider
Time Out token

Standaard

Citaat:
Ik vind niets verkeerd aan een Guru, maar ik vind er geen vereiste.. Je kan met en zonder dat bereiken wat je voor ogen hebt, en je kan met en zonder ook gewoon blijven dollen. Er is geen regel.
Het hoeft niet perse verkeerd te zijn. Ze zeggen vele zinnige dingen. Maar als de toehoorder het verkeerde er uit haalt en interpreteert ben je verder van huis dan zonder guru. Maar je hebt gelijk, er is geen regel. Ieders Pad is uniek.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon