Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Persoonlijke perikelen > Mijn inspiratie

Mijn inspiratie Dat zou wel eens je eigen hond kunnen zijn.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 31 augustus 2016, 07:12   #61
Looro
Donataris

Looro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Verwerk de totaliteit en de volledigheid dan... Oei, we zitten weer met een onderwerp.
Het onderwerp van gedegen zelfonderzoek in de quote is 'we zitten'. Het ego doorzien dat daar met een onderwerp zit, is verwerken van onmiddellijkheid als van totaliteit en volledigheid.

Citaat:
... ik heb je al herhaalde malen gezegd dat ik je volg in je redenering, maar zolang er nog koorden zijn in mij zal ik ze leven omdat het de enige weg is... ook als er volgens jou geen wegen bestaan, ook als er volgens jou zien en inzien niet toe doen...

Jij bent een nieuw leven begonnen en ik vraag je dat te beschrijven, maar dat kun je niet omdat je bevreesd bent in het oude leven te hervallen en zolang die vrees er is, ben je er niet...
Want wat ik bereik heb kan niemand mij meer afnemen...
Het verwerken van onmiddellijkheid als van totaliteit en volledigheid heeft geen onderwerp. Het verwerken is doorzien en afronden. Het heeft niet te maken met redenering of het begin van een nieuw leven.
Redeneren en leven, iets bereiken en ergens belang aan hechten zijn als van denkbeeldigheid, zijn terugkoppelingen naar ego.

Doorzien is noch bevestigen noch ontkennen van denkbeeldigheid. Het doorzien is geen vrees voor denkbeeldigheid noch is het angst om iets te verliezen.

Het heeft geen zin dit doorzien te beschrijven of symbolisch te duiden omdat het zoeken is naar denkbeeldigheid waar deze alom reeds is.
Het aanwijzen van gedegen zelfonderzoek is in deze de juiste handeling.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2016, 08:19   #62
marie
Bibliothecaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Het onderwerp van gedegen zelfonderzoek in de quote is 'we zitten'. Het ego doorzien dat daar met een onderwerp zit, is verwerken van onmiddellijkheid als van totaliteit en volledigheid.

Het verwerken van onmiddellijkheid als van totaliteit en volledigheid heeft geen onderwerp. Het verwerken is doorzien en afronden. Het heeft niet te maken met redenering of het begin van een nieuw leven.
Redeneren en leven, iets bereiken en ergens belang aan hechten zijn als van denkbeeldigheid, zijn terugkoppelingen naar ego.

Doorzien is noch bevestigen noch ontkennen van denkbeeldigheid. Het doorzien is geen vrees voor denkbeeldigheid noch is het angst om iets te verliezen.

Het heeft geen zin dit doorzien te beschrijven of symbolisch te duiden omdat het zoeken is naar denkbeeldigheid waar deze alom reeds is.
Het aanwijzen van gedegen zelfonderzoek is in deze de juiste handeling.
Wat ik in jouw voortdurende meedelingen niet zie en/of niet voel is: ik ben de weg, de waarheid en het leven.
Alles wat je zegt, onafhankelijk van of het de waarheid is of niet, komt bij mij nog altijd over als alleen maar weten en niet als zijn.
En dan zeg ik dat ik geen bijkomende lessen nodig heb; de wereld zit al vol met verstandelijke "wijsheid" en "geloof". We kunnen zelfs zeggen dat alles al gezegd is...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2016, 09:17   #63
Kweetniet
Voormalig lid

Standaard

Het hoogste weten is niet weten. Maar Looro heeft zich bekwaamd in mentaal weten. Ook wel genaamd: een overtuiging. Daar valt niet tegen op te praten?.
Kweetniet is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2016, 12:43   #64
Looro
Donataris

Looro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik in jouw voortdurende meedelingen niet zie en/of niet voel is: ik ben de weg, de waarheid en het leven.
Alles wat je zegt, onafhankelijk van of het de waarheid is of niet, komt bij mij nog altijd over als alleen maar weten en niet als zijn.
En dan zeg ik dat ik geen bijkomende lessen nodig heb; de wereld zit al vol met verstandelijke "wijsheid" en "geloof". We kunnen zelfs zeggen dat alles al gezegd is...
Weten of niet weten, zijn of niet zijn, zijn onderwerpen van denkbeeldigheid. Het gedegen zelfonderzoek is geen les noch in wijsheid en geloof. Het wijst aan om ego (ik ben) te doorzien als van denkbeeldigheid.

Wat aangewezen wordt als afronden van gedegen zelfonderzoek is geen weten noch zien of geloven. Het afronden van gedegen zelfonderzoek is verwerken van onmiddellijkheid als van beschikbaarheid zonder voorwaarden.

Dit wil zeggen dat 'ik ben' noch bevestigd noch ontkend kan worden omdat het onderwerp doorzien is, zonder voorwaarden is.
Het onderwerp 'ik ben' is doorzien als van denkbeeldigheid en dient geen belang om ik te zijn, het is doorzien als van beschikbaarheid zonder voorwaarden, als van ander begin.
Het onderwerp 'ik ben de weg' is terugkoppeling naar ego waarin de bevestiging gesteld wordt van het onderwerp te zijn. Dit zoeken van bevestiging of ontkenning is het verwerken van denkbeeldigheid door gewaar zijn, zien, weten, zijn. Dit aanhoudend terugkoppelen als van denkbeeldigheid houdt het ego instaat van beleving.

Of je denkbeeldigheid in categorie?n opsplitst, doet aan de denkbeeldigheid geen afbreuk want hoe het ook begrepen wordt, de denkbeeldigheid is totaal en volledig. Het gedegen zelfonderzoek is daarom geen verstandelijk, geen cerebraal onderzoek maar het is gedegen zelfonderzoek omdat het ego totaal en volledig doorzien is.
Oud 31 augustus 2016, 15:01   #65
marie
Bibliothecaris

Standaard

Citaat:
Weten of niet weten, zijn of niet zijn, zijn onderwerpen van denkbeeldigheid. Het gedegen zelfonderzoek is geen les noch in wijsheid en geloof. Het wijst aan om ego (ik ben) te doorzien als van denkbeeldigheid.

Wat aangewezen wordt als afronden van gedegen zelfonderzoek is geen weten noch zien of geloven. Het afronden van gedegen zelfonderzoek is verwerken van onmiddellijkheid als van beschikbaarheid zonder voorwaarden.

Dit wil zeggen dat 'ik ben' noch bevestigd noch ontkend kan worden omdat het onderwerp doorzien is, zonder voorwaarden is.
Het onderwerp 'ik ben' is doorzien als van denkbeeldigheid en dient geen belang om ik te zijn, het is doorzien als van beschikbaarheid zonder voorwaarden, als van ander begin.
Het onderwerp 'ik ben de weg' is terugkoppeling naar ego waarin de bevestiging gesteld wordt van het onderwerp te zijn. Dit zoeken van bevestiging of ontkenning is het verwerken van denkbeeldigheid door gewaar zijn, zien, weten, zijn. Dit aanhoudend terugkoppelen als van denkbeeldigheid houdt het ego instaat van beleving.

Of je denkbeeldigheid in categorie?n opsplitst, doet aan de denkbeeldigheid geen afbreuk want hoe het ook begrepen wordt, de denkbeeldigheid is totaal en volledig. Het gedegen zelfonderzoek is daarom geen verstandelijk, geen cerebraal onderzoek maar het is gedegen zelfonderzoek omdat het ego totaal en volledig doorzien is.
Ok?, Looro, het is doorzien, alles is enkel denkbeeldigheid. Denkbeeldigheid zo je wil om het ik in stand te houden of denkbeeldigheid zo je wil om juist het bestaan van het ik te ontkennen...

Maar Looro, ik besta, denkbeeldig of niet, doet er totaal niet toe, ik besta en nu???
Oud 31 augustus 2016, 23:54   #66
Looro
Donataris

Looro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik besta en nu???
De aanwijzing is gedegen zelfonderzoek.
Dit wil zeggen het onderzoek richt zich uitsluitend naar wat zelf is.
Zelf is het meest naaste, het meest eigen als van totaliteit en volledigheid (onmiddellijkheid).

Om zelf uit te drukken is onmiddellijkheid als van denkbeeldigheid (ego).
Om zelf te verwerken is onmiddellijkheid als van beschikbaarheid zonder voorwaarden.

Het uitdrukken van onmiddellijkheid als van denkbeeldigheid is terugkoppeling waardoor ego verwerken is van zingeving voor bestaan.

Het verwerken van onmiddellijkheid als totaliteit en volledigheid is als van ander begin. Het zelf is verwerken van onmiddellijkheid als van totaliteit en volledigheid.

Het gedegen zelfonderzoek is geen keuze voor of tegen denkbeeldigheid, het is doorzien tot aan het afronden in zelfrealisatie.

Waar het gedegen zelfonderzoek aanvangt met vaststellen van wat zelf is (ego als van denkbeeldigheid), is het afronden ervan noch een bevestiging noch een ontkenning van wat zelf is (zelfrealisatie als van beschikbaarheid zonder voorwaarden).

Wijziging aangebracht door Looro op 1 september 2016 om 00:22.
Oud 1 september 2016, 01:14   #67
Sterrenstof
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Waarom geef je er dan woorden aan ? ...
Wat ik aangeef is slechts dat datgene wat onvoorwaardelijk is, Liefde is....
(Benoemen van een voornamelijk kenmerk zonder het geheel in te vullen.)
Citaat:
Omdat ego deze woorden uitdrukt in denkbeeldigheid.
Wanneer iets niet te vatten is in woorden en toch zin heeft voor het subject, is het denkbeeldig, is het terugkoppeling naar ego.

Het verwerken van onmiddellijkheid is niet in taal te vatten en heeft voor het subject geen zin. Het afronden van gedegen zelfonderzoek is het verwerken van totaliteit en volledigheid (onmiddellijkheid) als van beschikbaarheid zonder voorwaarden.
Niets en liefde zijn uitdrukkingen voor denkbeeldigheid en stellen voorwaarden opdat het ego zich in deze beschikbaarheid van niets en liefde kan uitdrukken.
Wat een hoop woorden en verklaringen/overtuigingen om een persoonlijke gedachtengang te verkopen.....
Liefde is onmiddelijk en net als Niets onbegrepen met het verstand. Het betitelen van Niets als niet-iets is de beperking van ego/denken. Liefde een terugkoppeling van ego noemen evenzo: denkbeeldigheid.

De mens rond overigens niets af, al wil hij dat nog zo graag geloven. Dus ook geen "gedegen zelfonderzoek". "Gedegen" en "zelfonderzoek" zijn een terugkoppeling van ego volgens jouw theorie. Onderzoek het maar ....
Sterrenstof is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2016, 01:30   #68
Sterrenstof
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweetniet Bekijk bericht
Het hoogste weten is niet weten. Maar Looro heeft zich bekwaamd in mentaal weten. Ook wel genaamd: een overtuiging. Daar valt niet tegen op te praten?.
......

.... Ik leer nog steeds, met vallen en opstaan.....
Sterrenstof is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2016, 09:01   #69
Kweetniet
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterrenstof Bekijk bericht
......

.... Ik leer nog steeds, met vallen en opstaan.....
Zonder vallen geen opstaan. Zonder leren geen ontleren. Uiteindelijk herdert de Eenheid ons naar daar waar we al waren. De Eenheid.
Kweetniet is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2016, 09:24   #70
marie
Bibliothecaris

Standaard

Citaat:
De aanwijzing is gedegen zelfonderzoek.
Dit wil zeggen het onderzoek richt zich uitsluitend naar wat zelf is.
Zelf is het meest naaste, het meest eigen als van totaliteit en volledigheid (onmiddellijkheid).

Om zelf uit te drukken is onmiddellijkheid als van denkbeeldigheid (ego).
Om zelf te verwerken is onmiddellijkheid als van beschikbaarheid zonder voorwaarden.

Het uitdrukken van onmiddellijkheid als van denkbeeldigheid is terugkoppeling waardoor ego verwerken is van zingeving voor bestaan.

Het verwerken van onmiddellijkheid als totaliteit en volledigheid is als van ander begin. Het zelf is verwerken van onmiddellijkheid als van totaliteit en volledigheid.

Het gedegen zelfonderzoek is geen keuze voor of tegen denkbeeldigheid, het is doorzien tot aan het afronden in zelfrealisatie.

Waar het gedegen zelfonderzoek aanvangt met vaststellen van wat zelf is (ego als van denkbeeldigheid), is het afronden ervan noch een bevestiging noch een ontkenning van wat zelf is (zelfrealisatie als van beschikbaarheid zonder voorwaarden).
Goed Looro, het is afgerond, en dan???
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon