Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Gedegen zelfonderzoek > Kennis omtrent mijzelf

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 april 2018, 19:52   #61
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
, ik brabel er maar op los,
Juist...
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2018, 19:57   #62
Ulla
Staffunctionaris

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mooi toch, waarom dan volgende:

Niet dat ik weet. Ik was het zelfs met je eens, dacht ik. Niet dat dat hoeft, maar welke moeite kan eens zijn geven? Ik vond het wel kunnen dat ik het accepteren verder toelichtte als iets niet passief, ergens in blijven hangen en dat heb ik dan gedaan. Trap ik daarmee op iemands pik of hoe moet ik dat zeggen als ik tegen een vrouw praat?

Maar ik begrijp je reactie wel in het kader van wat ik aan Miha over je schreef. Mijn excuses, ik heb je daar gebruikt, misbruikt om iets duidelijk te maken. Dat kan ik niet goed praten, ik hoopte alleen dat je het door zou hebben, als ik de clou had weggegeven voor het spel gespeeld was, mistte het zijn effect.

M.a.w. ik vind jou geen trut en ook geen strontvlieg. Eerlijk is eerlijk, ik ben niet zo wild van je dwepen met je eigen zelfonderzoek, de impuls was er wel degelijk, maar het er uiting aan geven was bewust door mij in te leven in Mihaela. En ik ben redelijk zeker dat jij ook wel ergens niet zo wild bent over mij, dus dat op zich kan toch geen kwaad?

Hoezo? Ik begrijp het niet?

Jij ook al?

Ik begrijp dat je er zo over denkt in het kader van mijn misplaatste spelletje met Mihaela. Mijn excuses daarvoor, deze excuses zijn wel op zijn plaats.
Nee ik snapte er niets van, zo veel bijzonders heb ik niet gezegd. En als je een probleem hebt met mijn zelfonderzoek, ik heb gewoon gedeeld hoe ik er in stond. Als je dat triggert, is het dat toch echt voor jou. Ik vond het juist een mooie aanleiding want het was een situatie ( die ik beschreef) die echt typisch is voor hoe je in je gedachtegang verzeild kunt raken. Toen had ik dat uiteraard niet door. Nu is elk moment inspiratie vol van wat is..maakt niet uit wat zich aandient. En als er verveling is is het ook prima. Voor mij was dat gemis toentertijd een issue. Wat je hier ergens schreef over je dochtertje, dat ze niet kon slapen en ze bij jou lag zodat je ook niet kon slapen..vond ik ook erg herkenbaar. Veel van die momenten gehad en ook dat ik het op een gegeven moment wel genoeg vond en het niet meer accepteerde en dan toch maar weer wat anders probeerde.

Het is wat het is..acceptatie komt vanuit het moment als je los ben van je ideen. Ze niet meer bent maar hebt. Mensen roepen weleens je moet accepteren. Niet accepteren is ook wat het is. Over wat wel lekker loopt maken we ons nooit druk. Als iets niet lekker loopt of irriteert is dat ook gewoon zo. En nee ik ben niet "wild" over jou..ik vind het alleen jammer als we telkens misverstanden krijgen. Ik houd namelijk van een goed gesprek en wil niemand iets.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2018, 20:07   #63
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
..
Ik heb trouwens je tekst niet eens volledig gelezen..
Nu gedaan.

Het bevestigt voor mij dat jij door het leven gaat zonder in het moment te zijn, en alles wat je hier schrijft is een wensdenken, jezelf van alles en nog wat wijs maken.

Je bent een gewoon normaal mens, zoals iedereen die rond loopt, onbewust en verslonden door onbewuste stres, en spanningen..
Het leven die je leidt, en de filosofietjes die je hier neer zet, zijn er twee verschillende dingen. Je leidt een dubbele leven.

Ja, ik sta anders in het leven. Ik ben me bewust van wat ik beleef. Nu begrijp ik beter waarom je teksten altijd als leugens overkomen, omdat er leugentjes zijn.
Eens iemand werkelijk zichzelf aanschouwt ziet het ego precies zoals het is, geen boeman, en ook niet iets wat ontkent of geaccepteerd moet worden, maar een poort..
Het is nog niet jouw tijd om het aan te gaan blijkt.
Oud 25 april 2018, 20:34   #64
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht

Oud 25 april 2018, 21:32   #65
Laurens
Donataris

Laurens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Mooi dan heb je hier dus niks meer te zoeken, als je je verder wilt profileren met Balsekar dan begin je maar een eigen forum.

Katerie het ga je goed. Als je ieder draadje verder blijft bevuilen met Balsekar dan neem ik aan dat ik de uitschrijving voor je mag doorvoeren.
Nou dat was ie dan je instemming, het beste Katerie, bedankt voor je deelname.
Oud 25 april 2018, 21:49   #66
Dorje
Kasuaris

Dorje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je snapt het echt niet wat ik tegen je schrijf Dorje.
Neen, echt waar. Ik snap er niets meer van. Ik kan niet meer begrijpen waar je het allemaal blijft halen.
Ik laat het voor wat het is. Geloof wat je wilt geloven, wat het minst bedreigend is voor jouw wereldbeeld. Ik pas er blijkbaar helemaal niet in en dus moet het allemaal wel leugens zijn of de naïviteit van een knulletje.

Jammer van onze Devine madman. Ik ga je missen, Katerie!
Oud 25 april 2018, 23:02   #67
Guustflater
Vicaris

Standaard

Zelf ken ik Ramesh Balsekar zéér goed. Na jaren van afwezigheid vindt ik nu de tijd is gekomen om te reageren. Wat hier toch allemaal wordt afgesnauwd over wie wel en wie niet aan bod mag komen, tart mijn verbeelding.
Zoals Balsekar zei....
Citaat:
"Self-realization is effortless. What you are trying to find is what you already are."
Guustflater is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2018, 23:29   #68
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:

Jammer van onze Devine madman. Ik ga je missen, Katerie!
Droog je tranen, het leven gaat door.
Oud 25 april 2018, 23:32   #69
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guustflater Bekijk bericht
Zelf ken ik Ramesh Balsekar zéér goed. Na jaren van afwezigheid vindt ik nu de tijd is gekomen om te reageren. Wat hier toch allemaal wordt afgesnauwd over wie wel en wie niet aan bod mag komen, tart mijn verbeelding.
Zoals Balsekar zei....
Hoi, beter laat dan nooit, GuustfLater.
Je bent de tweede die nu over Balsekar schrijft, mijn interesse is gewekt.
Ik ga een paar klips van kijken.
Welkom op ons forum..
Oud 25 april 2018, 23:38   #70
Mihaela
Singularis

Standaard

Self-realization is effortless. What you are trying to find is what you already are."
Ik houd van eenvoud.
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon