![]() |
|
Wat is zelfkennis Wil ik weten wat ik ben, het Zelf kennen, of weten 'wie' ik ben zicht krijgen op wat ik denkt te zijn. |
![]() |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
![]() |
#301 |
Staffunctionaris
![]() Geregistreerd: 30 januari 2011
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Kasuaris
![]() Geregistreerd: 15 april 2016
|
![]()
Niet goed opgelet Ulla, liefde zonder waarheid maakt blind.
![]() |
#303 |
Kasuaris
|
![]()
Tenzij je het liever niet wilt zien natuurlijk.
Als je mij liever reduceert tot love guru, reduceer je jezelf tot harde waarheidstante. Success!
![]() |
#304 | |
Singularis
![]() Geregistreerd: 9 juli 2011
|
![]() Citaat:
Ik heb uren naast een vrouw gezeten, ze bleef roepen:"blijf bij mij, laat me niet alleen, help me!" en ik kon niet voorbij lopen.. Ik heb mijn hand op haar schouder gelegd, en ik zei: ik blijf bij je, eet rustig op, haast je niet.. Verbaasd dat ik bij haar bleef, wilde ze super snel eten, ze bleef zeggen dat ze bang van eten is, en dat ze bang is om alleen te eten. Ik zei: eet rustig op, wij hebben alle tijd, en ik ga nergens heen.. Echt, vroeg ze?? Ja, echt, ik blijf bij je als je eet, zei ik.. Haar blauwe ogen lichtte op, en in plaats van : "blijf bij mij" te roepen, en "help me", zei ze nu: "wat ben jij een lieverd, ik meen dat oprecht". Ze meende dat oprecht, geen twijfel over. Schoonvader was bij mijn partner, samen eten aan de ander kant van de tafel. Ik koos om bij Nelle te blijven, haar schouder nu en dan zachtjes aanraken, haar ogen steeds verast zien oplichten, en ze bleef lieve woordjes zeggen. Na de wandeling met schoonvader, bleef ik weer bij Nelle, ze kon inneens verhalen vertellen, en zelfs toen ik zei dat ik lekker mijn kopje thee wilde drinken, bleef ze glimlachen, en stil. Als ik naar haar keek, stralende ogen keken naar mij terug, en ze zei weer :lieverd, wat ben ik blij.... Het bijzondere is dat ik mezelf volledig ben vergeten de uurtjes dat ik daar doorgebracht heb vandaag.. Mijn liefde zoek ik morgen op Dorje, want als het zo ver zoek is zoals je zegt, heb ik nu de kracht niet voor, om het op te zoeken.. Super moe inneens, ik ga lekker slapen. Zeker is de liefde op ons forum ver zoek Dorje.. Slaap lekker knul. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Staffunctionaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Kasuaris
|
![]() Citaat:
Ik plaagde je maar, maar dat wist je vast wel. Slaap lekker meid.
![]() |
![]() |
#307 |
Kasuaris
|
![]()
![]() |
#308 |
Staffunctionaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Staffunctionaris
|
![]() Citaat:
Het laatste laat misschien zien wat er naar boven komt ongehinderd door een ego gedachte wat misschien een leven lang onderdrukt is geweest. Anderen weer worden mild en rustig nadat de zorgen zijn vergeten waarover men zich al die tijd druk heeft gemaakt. Heb het meegemaakt met een oma van mij, een ander mens die te voorschijn kwam. Het forum is bedoeld om de ego strijd/gedachten uiteindelijk te gaan onderzoeken en te gaan zien, niet om eindeloos erin te blijven hangen.Zolang niet gezien kan worden dat juist de strijd en weerstand tegen het forum en zijn doelstelling onderdeel uitmaakt van dat plakken in die (ego) gedachten voedt men gewoon allerlei gedachten hierover zonder het belang en de behoeften te kunnen zien die die drang om dat te voeden bewerkstelligen. Als de weerstand te groot is om daar doorheen te willen breken kun je je al in het denken zelf afvragen waarom men het zo nodig heeft om te blijven strijden tegen iets wat toch niet zal veranderen. Behalve als men er zo in zit vastgeroest dat zelfs dat niet meer kan. ps heb het hier maar heen gehaald omdat Rob en Tine nog aan het praten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Discussietools | Zoek in deze discussie |
Weergave | |
|
|