Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Persoonlijke perikelen > Lekker babbelen

Lekker babbelen Datgene wat je hier wilt delen aan persoonlijke ervaringen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 augustus 2012, 22:08   #11
Maria
Donataris

Maria's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Om nog maar te zwijgen over hoe blij ik ben met deze afloop. Wij hanteren hier in huis nog de traditionele taakverdeling, dat impliceert dat ik verantwoordelijk ben (voel) voor de was en de strijk. De heer was op mijn hand vanavond. Dat kan niet anders
Ik merk het aan je, je bent al zo goed bezig vandaag met al je reacties hier, ge hebt uwen dag vandaag (altijd natuurlijk).
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2012, 22:17   #12
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Ik merk het aan je, je bent al zo goed bezig vandaag met al je reacties hier, ge hebt uwen dag vandaag (altijd natuurlijk).
Nou ik heb mijn eigen gehechtheden en voorkeuren en irritaties de afgelopen dagen/weken wel onder de loep genomen. Ik herinner me dat jij ooit eens geschreven hebt dat Mihaela en Vagebond dezelfde energie hebben. En ook ****. Dat herken ik wel. Zonder hen zouden wij evenwel nooit geprikkeld worden om onze eigen irritaties eens nader te aanschouwen. Je leert het meest van degene(n) die het niet met jou eens is. Iemand die tegengas geeft. Dat weten we allemaal. Zij zorgen voor de nodige roering op zijn tijd en dat is ook een kwaliteit.

Iets anders. Ik wil hier toch nog graag even iets kwijt mbt de ban van Glans. Glans heeft herhaaldelijk aangegeven dat ze de ban NU wilde. Met gebruikmaking van vette letters, om het dringende belang hiervan nog eens extra te benadrukken. Dat was wat ze ten diepste wilde. Op dat moment. Dat kon zelfs een blinde nog zien. Ik had de indruk dat jij moeite had met haar keuze. En om die te respecteren. Klopt dat?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2012, 22:54   #13
Maria
Donataris

Maria's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iets anders. Ik wil hier toch nog graag even iets kwijt mbt de ban van Glans. Glans heeft herhaaldelijk aangegeven dat ze de ban NU wilde. Met gebruikmaking van vette letters, om het dringende belang hiervan nog eens extra te benadrukken. Dat was wat ze ten diepste wilde. Op dat moment. Dat kon zelfs een blinde nog zien. Ik had de indruk dat jij moeite had met haar keuze. En om die te respecteren. Klopt dat?
Nee hoor, die indruk klopt niet. Ik had in het geheel geen moeite met haar "keuze" en om die te respecteren. Het was geen keuze, het was haar enige uitweg. En dat respecteer ik, uiteraard, ik zou haar absoluut niet tegen haar zin hier willen hebben.
Oud 2 augustus 2012, 23:01   #14
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor, die indruk klopt niet. Ik had in het geheel geen moeite met haar "keuze" en om die te respecteren. Het was geen keuze, het was haar enige uitweg. En dat respecteer ik, uiteraard, ik zou haar absoluut niet tegen haar zin hier willen hebben.
Er is m.i. altijd een keuze. En haar keuze was het om even afstand te nemen en zichzelf (en mogelijke anderen) in bescherming te nemen aangaande het reageren. Ik herken dat wel. Ik ben ook zo. En dan moet het ook op stel en sprong gebeuren. De consequenties neem ik voor lief. Hoe die ook uitvallen. Ik heb er verder ook alle vertrouwen in dat Glans hier weer terug komt. Over 4 weken, over 6 weken...whatever...als zij er klaar voor is. Ik kreeg de indruk dat sommigen haar wilden beletten een time-out te nemen. Die reactie heb ik niet goed begrepen. Ik heb in mijn herinnering dat iets dergelijks ook jouw reactie was, maar ik kan me vergissen.
Oud 2 augustus 2012, 23:26   #15
Maria
Donataris

Maria's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kreeg de indruk dat sommigen haar wilden beletten een time-out te nemen. Die reactie heb ik niet goed begrepen. Ik heb in mijn herinnering dat iets dergelijks ook jouw reactie was, maar ik kan me vergissen.
Ik wilde haar zeker niet beletten een time-out te nemen, ik begreep heel goed waarom ze dat nodig had. Ik had wel moeite met de vorm "ban". Ik heb daarom nog een alternatief voor een ban gegeven door aan te bieden haar password voor haar te veranderen als ze die aan mij zou willen geven. Een andere vorm van time-out zeg maar. Daarna is de ban toch ingegaan en daarna is het woord "geband" veranderd in "time out". Het is goed zo hoor Nadje, voor mij en voor Glans momenteel ook.
Oud 2 augustus 2012, 23:33   #16
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wilde haar zeker niet beletten een time-out te nemen, ik begreep heel goed waarom ze dat nodig had. Ik had wel moeite met de vorm "ban". Ik heb daarom nog een alternatief voor een ban gegeven door aan te bieden haar password voor haar te veranderen als ze die aan mij zou willen geven. Een andere vorm van time-out zeg maar. Daarna is de ban toch ingegaan en daarna is het woord "geband" veranderd in "time out". Het is goed zo hoor Nadje, voor mij en voor Glans momenteel ook.
Tuurlijk is het goed. Het is met terugwerkende kracht waarschijnlijk mijn eigen pijn die ik destijds ervoer, toen ik hier per direct weg wilde en Rennie van alles uit de kast haalde om me dat te beletten. Dat per direct. Maar soms voelt dat zo. De handeling is wellicht primair, mogelijk kun je de consequenties niet overzien, maar er is de bereidheid om willekeurig welke consequenties ook, deze te aanvaarden. Zoiets.
Oud 2 augustus 2012, 23:46   #17
Ulla
Staffunctionaris

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een onderwerp he? Het zal Aart vast aanspreken.
Tja we zijn wel wat gewend... hahaha. Down to the earth dingen.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2012, 23:47   #18
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Tja we zijn wel wat gewend... hahaha. Down to the earth dingen.
Poep, pies, kotsverhalen..it's all in the game...
Oud 2 augustus 2012, 23:52   #19
Ulla
Staffunctionaris

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Poep, pies, kotsverhalen..it's all in the game...
Dat laatste minder, maar wij hebben ook honden en andere beesten en dan zijn bepaalde dingen soms gewoon belangrijk om te checken...
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2012, 00:08   #20
Maria
Donataris

Maria's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De handeling is wellicht primair, mogelijk kun je de consequenties niet overzien, maar er is de bereidheid om willekeurig welke consequenties ook, deze te aanvaarden. Zoiets.
Absoluut!
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon