![]() |
|
Verdraagzaamheid, normen en waarden Hoe strak wil je het hebben. |
![]() |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
![]() |
#1 | ||
Titularis
![]() Geregistreerd: 27 april 2010
|
![]()
Afkomstig van 'De omgekeerde wereld".
Citaat:
Citaat:
Laten we beginnen om dit jaar het Carnaval af te lasten. Al die openbare dronkenschap, liederlijk gedrag en muziek die getuigt van een slechte smaak zijn geen goed voorbeeld voor de bezoekers van ons land. Laten we beginnen om het goede voorbeeld te geven! https://www.youtube.com/watch?v=ChU4gAS3NcE Weg er mee! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Donataris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Titularis
|
![]() Citaat:
Wat ik wil aangeven is dat ik mij verbaas over de selectieve verontwaardiging. Ik kan die niet los zien van een vooropgezette mening over vluchtelingen. Let op, ik praat niets goed wat er gebeurd is. Maar je kunt allerlei berichten vinden dat deze zaken niet alleen op oudejaarsavond in Keulen plaatsvinden, maar het hele jaar door waar mensen bij elkaar zijn en vaak te veel gedronken hebben. En dit gedrag is absoluut niet voorbehouden aan land van herkomst, cultuur of religieuze achtergrond. Ik ben voor een menswaardige samenleving waar plek is voor iedereen en waar iedereen zich op een respectvolle manier gedraagt tegenover zijn of haar medemens en waar mensen in vrijheid kunnen leven. En ik word inmiddels misselijk van alle berichtgeving waarin iedere vorm van gedrag van vluchtelingen wordt uitvergroot terwijl vergelijkbaar gedrag van 'landgenoten' wordt vergoelijkt. Handtastelijkheden naar vrouwen vinden aan de lopende band plaats in het uitgaansleven, tijdens grote festivals en feesten. Een bericht waarin melding wordt gemaakt van een bierfeest in Nederland waar 12 serveersters zijn weggelopen omdat de gasten niet van hen af konden blijven heeft nooit de openbaarheid gehaald. En als het niet daar is, dan is het wel achter gesloten deuren, in de priv?-sfeer. Er worden dagelijks vrouwen aangerand of verkracht en kinderen mishandeld. Iedereen met enig gezond verstand keurt dit af. En ondertussen zijn we niet in staat om het te stoppen. Er is iets anders nodig dan nu selectief verontwaardigd zijn naar een specifieke groep, die benoemen en ondertussen de hele groep verantwoordelijk houden voor het gedrag van mensen die deze misdaden hebben begaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Donataris
|
![]()
In mijn "omgekeerde wereld" stukje ging het om het feit dat er voor vrouwen een gedragscode komt. Op een armlengte afstand blijven, remember.
Vwb de koppeling met vluchtelingen, dat is iets anders, die koppeling had ik mijn stukje niet gemaakt. Maar nu we het erover hebben: de laatste "stand" die ik gelezen heb is dat er 30 arrestaties zijn verricht, waaronder 9 Algerijnen, 8 Marokkanen en 4 Syriers. Of ze vluchteling waren of niet, Westers waren ze meestal niet, dat getuigen ook mensen die erbij waren, anonieme politie-agenten etc. Het is niet anders. Geweld tegen vrouwen komt overal voor, maar zo massaal als groepsgebeuren is bij ons nog niet eerder gebeurd. Het kan mij eigenlijk weinig schelen of het een vluchteling is, of een migrant of een "autochtoon", het mag gewoon nooit. Maar nu het voornamelijk migranten (waaronder ook vluchtelingen) zijn, mag wat mij betreft de aanpak erop gericht zijn deze daders zo snel mogelijk een enkele reis terug te geven. Niet welkom hier wat mij betreft. Dat geldt wat mij betreft voor iedereen die hier komt en zijn handen niet kan thuishouden, de verhalen van aanrandingen in azc's zijn er ook genoeg. Iedereen die hieraan meedoet, wegwezen. En met de mensen die w?l welwillend zijn komen we er dan wel uit. Doen we dit niet, handhaven we het huidige zwakke beleid, dan heeft Wilders straks 50% van de stemmen en zijn de rapen pas ?cht gaar. Je ziet het in Duitsland nu ook gebeuren, er was nooit veel politiek rechts naast het CDU (beetje vergelijkbaar met CDA) maar (extreem) rechts is nu in opkomst. Ik maak mij grote zorgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Titularis
|
![]() Citaat:
Maak je geen illusies. Voor geweld tegen vrouwen hebben we geen allochtonen nodig. Ook niet voor groepsverkrachting, vrouwenhandel en gedwongen prostitutie. Ik maak me ook grote zorgen. Over de stupiditeit van de mensheid. Over door angst gedreven keuzes die mensen maken. En over de opkomst van (extreem) rechts. En omdat de nuance ver te zoeken is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Donataris
|
![]()
Zou jij misschien dit draadje kunnen (en willen) afsplitsen vanaf bericht 10 onder een nieuw onderwerp "Keulen", Laurens? Ik weet niet hoe ik dat moet doen. Dank alvast.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Sterrestof
![]() Geregistreerd: 15 februari 2012
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Mandataris
![]() Geregistreerd: 15 oktober 2011
|
![]()
Afkomst zou er inderdaad niet toe hoeven doen. Het gaat om de mens die meent een ander geweld aan te mogen doen. En dan aan komen zetten met een richtlijn hoe vrouwen zich moeten gedragen vind ik inderdaad ook nogal de omgekeerde wereld en behoorlijk absurd. Maar ik begrijp dat de betreffende dame er internationaal ook behoorlijk wat kritiek op heeft gekregen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
Donataris
|
![]() Citaat:
Bovendien zijn het gewoon feiten. Het zwijgen erover is (op termijn) vele malen erger. Citaat:
Citaat:
Dus wat mij betreft zou het erover moeten gaan wat er nu precies aan de hand is (met alle feiten!!) en vervolgens wat we daar aan gaan DOEN. Want ik geloof dat vooral het nietsdoen, toekijken, beetje onder de pet schuiven, bagatelliseren het meest schadelijk is. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Mandataris
![]() Geregistreerd: 15 oktober 2011
|
![]()
http://www.joop.nl/opinies/vluchteli...=&st_refQuery=
Antwoord van vluchtelingen op wat er gebeurd is. |
![]() |