Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Niet-forum-gerelateerde onderwerpen > Verdraagzaamheid, normen en waarden

Verdraagzaamheid, normen en waarden Hoe strak wil je het hebben.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 januari 2016, 19:24   #1
Rob
Titularis

Rob's schermafbeelding

Standaard Massale aanranding Keulen

Afkomstig van 'De omgekeerde wereld".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Met Oud & Nieuw zijn op het stationsplein in Keulen een kleine 100 vrouwen slachtoffer geworden van massa-aanranding door een hele grote groep "Noord-Afrikaanse mannen". De politie, die met 200 man aanwezig was, was te klein in getale om er iets tegen te kunnen doen. De afschuwelijke details over hoe dat eraan toeging zijn in de krant wel te lezen.

Vandaag heeft de (vrouwelijke!!) burgemeester van Keulen een persconferentie gegeven. Een van de maatregelen is dat er een gedragscode komt voor jonge vrouwen. Voor vrouwen!!!

De omgekeerde wereld.

http://nieuws.tpo.nl/2016/01/05/burg...-voor-vrouwen/
Citaat:
Vandaag heeft de (vrouwelijke!!) burgemeester van Keulen een persconferentie gegeven. Een van de maatregelen is dat er een gedragscode komt voor jonge vrouwen.
Ik vind dat hier paal en perk aan gesteld moet worden!

Laten we beginnen om dit jaar het Carnaval af te lasten. Al die openbare dronkenschap, liederlijk gedrag en muziek die getuigt van een slechte smaak zijn geen goed voorbeeld voor de bezoekers van ons land. Laten we beginnen om het goede voorbeeld te geven!

https://www.youtube.com/watch?v=ChU4gAS3NcE

Weg er mee!
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2016, 22:13   #2
Maria
Donataris

Maria's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik vind dat hier paal en perk aan gesteld moet worden!

Laten we beginnen om dit jaar het Carnaval af te lasten. Al die openbare dronkenschap, liederlijk gedrag en muziek die getuigt van een slechte smaak zijn geen goed voorbeeld voor de bezoekers van ons land. Laten we beginnen om het goede voorbeeld te geven!

https://www.youtube.com/watch?v=ChU4gAS3NcE

Weg er mee!
Liever 1000 lachende hossende slechte liederen meezingende carnavalsvierders dan 1000 van die beesten die in Keulen in 1 nacht bijna 200 vrouwen hebben aangerand. Ik snap wel dat je een grapje en misschien wel een statement wilt maken maar ik kan me zo ontzettend niet vinden in je reactie. Wat daar gebeurd is, is buitensporig, zelfs voor de politie ongekend en als we hier in Europa enigszins een toekomst willen hebben zal daar h??l hard tegen moeten worden opgetreden.
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2016, 22:36   #3
Rob
Titularis

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Liever 1000 lachende hossende slechte liederen meezingende carnavalsvierders dan 1000 van die beesten die in Keulen in 1 nacht bijna 200 vrouwen hebben aangerand. Ik snap wel dat je een grapje en misschien wel een statement wilt maken maar ik kan me zo ontzettend niet vinden in je reactie. Wat daar gebeurd is, is buitensporig, zelfs voor de politie ongekend en als we hier in Europa enigszins een toekomst willen hebben zal daar h??l hard tegen moeten worden opgetreden.
Er is geen twijfel over mogelijk: iedere vorm van geweld tegen wie dan ook verdient afkeuring, moet gestopt worden en er moet tegen worden opgetreden.

Wat ik wil aangeven is dat ik mij verbaas over de selectieve verontwaardiging. Ik kan die niet los zien van een vooropgezette mening over vluchtelingen. Let op, ik praat niets goed wat er gebeurd is. Maar je kunt allerlei berichten vinden dat deze zaken niet alleen op oudejaarsavond in Keulen plaatsvinden, maar het hele jaar door waar mensen bij elkaar zijn en vaak te veel gedronken hebben.

En dit gedrag is absoluut niet voorbehouden aan land van herkomst, cultuur of religieuze achtergrond. Ik ben voor een menswaardige samenleving waar plek is voor iedereen en waar iedereen zich op een respectvolle manier gedraagt tegenover zijn of haar medemens en waar mensen in vrijheid kunnen leven. En ik word inmiddels misselijk van alle berichtgeving waarin iedere vorm van gedrag van vluchtelingen wordt uitvergroot terwijl vergelijkbaar gedrag van 'landgenoten' wordt vergoelijkt. Handtastelijkheden naar vrouwen vinden aan de lopende band plaats in het uitgaansleven, tijdens grote festivals en feesten. Een bericht waarin melding wordt gemaakt van een bierfeest in Nederland waar 12 serveersters zijn weggelopen omdat de gasten niet van hen af konden blijven heeft nooit de openbaarheid gehaald. En als het niet daar is, dan is het wel achter gesloten deuren, in de priv?-sfeer.

Er worden dagelijks vrouwen aangerand of verkracht en kinderen mishandeld. Iedereen met enig gezond verstand keurt dit af. En ondertussen zijn we niet in staat om het te stoppen. Er is iets anders nodig dan nu selectief verontwaardigd zijn naar een specifieke groep, die benoemen en ondertussen de hele groep verantwoordelijk houden voor het gedrag van mensen die deze misdaden hebben begaan.
Oud 9 januari 2016, 23:13   #4
Maria
Donataris

Maria's schermafbeelding

Standaard

In mijn "omgekeerde wereld" stukje ging het om het feit dat er voor vrouwen een gedragscode komt. Op een armlengte afstand blijven, remember.

Vwb de koppeling met vluchtelingen, dat is iets anders, die koppeling had ik mijn stukje niet gemaakt. Maar nu we het erover hebben: de laatste "stand" die ik gelezen heb is dat er 30 arrestaties zijn verricht, waaronder 9 Algerijnen, 8 Marokkanen en 4 Syriers. Of ze vluchteling waren of niet, Westers waren ze meestal niet, dat getuigen ook mensen die erbij waren, anonieme politie-agenten etc. Het is niet anders.

Geweld tegen vrouwen komt overal voor, maar zo massaal als groepsgebeuren is bij ons nog niet eerder gebeurd. Het kan mij eigenlijk weinig schelen of het een vluchteling is, of een migrant of een "autochtoon", het mag gewoon nooit. Maar nu het voornamelijk migranten (waaronder ook vluchtelingen) zijn, mag wat mij betreft de aanpak erop gericht zijn deze daders zo snel mogelijk een enkele reis terug te geven. Niet welkom hier wat mij betreft. Dat geldt wat mij betreft voor iedereen die hier komt en zijn handen niet kan thuishouden, de verhalen van aanrandingen in azc's zijn er ook genoeg. Iedereen die hieraan meedoet, wegwezen. En met de mensen die w?l welwillend zijn komen we er dan wel uit.

Doen we dit niet, handhaven we het huidige zwakke beleid, dan heeft Wilders straks 50% van de stemmen en zijn de rapen pas ?cht gaar. Je ziet het in Duitsland nu ook gebeuren, er was nooit veel politiek rechts naast het CDU (beetje vergelijkbaar met CDA) maar (extreem) rechts is nu in opkomst. Ik maak mij grote zorgen.
Oud 9 januari 2016, 23:27   #5
Rob
Titularis

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In mijn "omgekeerde wereld" stukje ging het om het feit dat er voor vrouwen een gedragscode komt. Op een armlengte afstand blijven, remember.

Vwb de koppeling met vluchtelingen, dat is iets anders, die koppeling had ik mijn stukje niet gemaakt. Maar nu we het erover hebben: de laatste "stand" die ik gelezen heb is dat er 30 arrestaties zijn verricht, waaronder 9 Algerijnen, 8 Marokkanen en 4 Syriers. Of ze vluchteling waren of niet, Westers waren ze meestal niet, dat getuigen ook mensen die erbij waren, anonieme politie-agenten etc. Het is niet anders.

Geweld tegen vrouwen komt overal voor, maar zo massaal als groepsgebeuren is bij ons nog niet eerder gebeurd. Het kan mij eigenlijk weinig schelen of het een vluchteling is, of een migrant of een "autochtoon", het mag gewoon nooit. Maar nu het voornamelijk migranten (waaronder ook vluchtelingen) zijn, mag wat mij betreft de aanpak erop gericht zijn deze daders zo snel mogelijk een enkele reis terug te geven. Niet welkom hier wat mij betreft. Dat geldt wat mij betreft voor iedereen die hier komt en zijn handen niet kan thuishouden, de verhalen van aanrandingen in azc's zijn er ook genoeg. Iedereen die hieraan meedoet, wegwezen. En met de mensen die w?l welwillend zijn komen we er dan wel uit.

Doen we dit niet, handhaven we het huidige zwakke beleid, dan heeft Wilders straks 50% van de stemmen en zijn de rapen pas ?cht gaar. Je ziet het in Duitsland nu ook gebeuren, er was nooit veel politiek rechts naast het CDU (beetje vergelijkbaar met CDA) maar (extreem) rechts is nu in opkomst. Ik maak mij grote zorgen.
Een vraag: wat is het belang er van te melden of te weten wat het land van herkomst is? Was het anders geweest als het 9 Amsterdammers, 8 Rotterdammers en 4 Eindhovenaren waren geweest?

Maak je geen illusies. Voor geweld tegen vrouwen hebben we geen allochtonen nodig. Ook niet voor groepsverkrachting, vrouwenhandel en gedwongen prostitutie.

Ik maak me ook grote zorgen. Over de stupiditeit van de mensheid. Over door angst gedreven keuzes die mensen maken. En over de opkomst van (extreem) rechts. En omdat de nuance ver te zoeken is.
Oud 10 januari 2016, 01:01   #6
Maria
Donataris

Maria's schermafbeelding

Standaard Uit 'De omgekeerde wereld'.

Zou jij misschien dit draadje kunnen (en willen) afsplitsen vanaf bericht 10 onder een nieuw onderwerp "Keulen", Laurens? Ik weet niet hoe ik dat moet doen. Dank alvast.
Oud 10 januari 2016, 11:17   #7
Mars
Sterrestof

Mars's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria
Met Oud & Nieuw zijn op het stationsplein in Keulen een kleine 100 vrouwen slachtoffer geworden van massa-aanranding door een hele grote groep "Noord-Afrikaanse mannen".
Ach, leefde ik maar in de omgekeerde wereld.
Mars is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2016, 11:29   #8
Esradha
Mandataris

Esradha's schermafbeelding

Standaard

Afkomst zou er inderdaad niet toe hoeven doen. Het gaat om de mens die meent een ander geweld aan te mogen doen. En dan aan komen zetten met een richtlijn hoe vrouwen zich moeten gedragen vind ik inderdaad ook nogal de omgekeerde wereld en behoorlijk absurd. Maar ik begrijp dat de betreffende dame er internationaal ook behoorlijk wat kritiek op heeft gekregen.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2016, 16:17   #9
Maria
Donataris

Maria's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Een vraag: wat is het belang er van te melden of te weten wat het land van herkomst is? Was het anders geweest als het 9 Amsterdammers, 8 Rotterdammers en 4 Eindhovenaren waren geweest?
Niet voor de ernst van de aanrandingen op zich, wel voor de mogelijke oplossing. Bijvoorbeeld mensen die hier asiel zoeken en aan dergelijke dingen schuldig zijn zou je op grond hiervan de asielaanvraag kunnen weigeren. Sterker nog, dat vind ik zelfs noodzakelijk.

Bovendien zijn het gewoon feiten. Het zwijgen erover is (op termijn) vele malen erger.

Citaat:
Maak je geen illusies. Voor geweld tegen vrouwen hebben we geen allochtonen nodig. Ook niet voor groepsverkrachting, vrouwenhandel en gedwongen prostitutie.
Helaas niet nee. Maar dat wil niet zeggen dat je er dus maar niks aan moet doen.

Citaat:
Ik maak me ook grote zorgen. Over de stupiditeit van de mensheid. Over door angst gedreven keuzes die mensen maken. En over de opkomst van (extreem) rechts. En omdat de nuance ver te zoeken is.
Ik maak me over extreem rechts net zoveel zorgen als over "naief links" want daar zit, net als bij extreem-rechts, ook een hele hoop stupiditeit.

Dus wat mij betreft zou het erover moeten gaan wat er nu precies aan de hand is (met alle feiten!!) en vervolgens wat we daar aan gaan DOEN. Want ik geloof dat vooral het nietsdoen, toekijken, beetje onder de pet schuiven, bagatelliseren het meest schadelijk is.
Oud 10 januari 2016, 17:41   #10
Esradha
Mandataris

Esradha's schermafbeelding

Standaard

http://www.joop.nl/opinies/vluchteli...=&st_refQuery=

Antwoord van vluchtelingen op wat er gebeurd is.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon