Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Algemene forumaangelegenheden > Stel je even voor

Stel je even voor In dit forum kun je je voorstellen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 juli 2017, 13:56   #41
katerie
Voormalig lid

katerie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je hebt een Halelujah gevoel over B. Katie, alsof ze jou bevreid heeft.. Dus eens niet zo opgeklopt man!
Byron Katie is showing me the way to freedom!

Citaat:
Hoe oud ben jij Eric?
Wat maakt leeftijd nou uit voor iemand die niet bestaat.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2017, 14:06   #42
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Byron Katie is showing me the way to freedom!

B. Katie laat jou( in je verbeelding) de weg naar vrijheid zien, maar voorlopig neem jij de weg niet, want je zit hier op het forum vastgeketend in je verslaving, pratend over Katie...
Je bent eraan verslaafd Katerie!

Ben je in staat om een maand te schrijven zonder een keer een youtube klip neer te zetten van B.Katie, of welke ander Guru of ziener??
Ben jij in staat om je idee?n uit te drukken met jouw eigen woorden, zonder steeds de hulp van een of een andere /Guru/Gurin/ ziener/ buurman?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2017, 14:07   #43
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht

Ik ben gewoon benieuwd..
Oud 22 juli 2017, 16:47   #44
gammaburster
Vicaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xx Bekijk bericht
Je kan alleen trachten om de niets?heid in je zelf te vinden.
Die had ik allang gevonden voordat ik wist dat het bestond :(
gammaburster is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2017, 16:50   #45
gammaburster
Vicaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xx Bekijk bericht
En je kan je profiel niet verwijderen. Jij mag er niet uit, ik mag er niet in.
Het enige wat er dus op zit is consequent tegen de forumdoctrine in gaan (ik besta niet) En dat komt goed uit, want je bestaat wel wis en zeker. Individualiteit kan je overal om je heen zien, je bent toch niet achterlijk?

Zelfs iemand die niet bestaat zit in de dualiteit. Want hij bestaat niet en ik besta wel. Dat is tw??
Wie is die "je" die niet achterlijk is?
En wat ik zie blijkt niet te bestaan maar slechts een illusie.
Helaas begrijp ik dat zelfs met mijn verstand dus kan dat ook niet meer wegdenken.
Oud 22 juli 2017, 17:16   #46
gammaburster
Vicaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Ik herken wat je schrijft. Ik heb ooit een tijd op het punt gestaan er niet meer te willen zijn doordat ik het leven toen als heel zwaar ervaarde en geen uitkomst zag.
Dit veranderde toen een vriendin zei dat het feit dat ik er was de reden van mijn bestaan was, anders zou ik er niet zijn.
Ik besloot toen om door te blijven ademen.
Hoewel ik al langere tijd in een zekere balans ben, iin aanvaarding van wat is, is er ook de vraag nu ik ouder wordt: wil ik wel oud worden?
Rationeel is er geen antwoord.

Ik denk dat je nu in een fase zit om gevoelens van zinloosheid te (beleven),het wil geleefd worden.
het te voeden ook, en het af te sluiten en ook eruit te willen.
Ik wens je het allerbeste met dit platliggen van nu.
Het probleem met dat soort vragen is dat ik behalve het zinloze ook het verwende ervaar.
Hoezo "reden" om te bestaan?
Mijn ouders hebben geneukt en ongeveer 9 maanden later kwam ik.
Veel spannender is het niet. Ik geloof er echt niet in dat dat een hoger plan heeft.
Hoeveel mensen worden doodgeboren? Of sterven in het eerste levensjaar?
In hoeveel landen bestaat het leven uitsluitend uit die dag door zien te komen? Die hebben helemaal geen ruimte om over zingeving na te denken.
Dus een persoonlijk plan zie ik vanaf omdat de waarneming me laat zien dat dat niet waar kan zijn.
Juist door de uitspraak van de one-ness, snapte ik dat.
Dat het individu er helemaal niet toedoet.
Allemaal uitingen van hetzelfde. Radio's en televisies aangesloten op hetzelfde signaal. Sommige TV's gaan na een dag kapot anderen gaan jarenlang mee. Zwart/wit TV's, breedbeeld TV's, HD TV's enz..mono radio's, stereo radio's..en allemaal op andere zenders en de ene geavanceerder en kleurrijker dan de ander maar onderliggend allemaal uitingen van datzelfde signaal dat gewoon aanwezig is.
It finally made some sense!
Als mensen dan toch vervolgens weer gaan roepen dat je stiekem toch een individu bent met een eigen plan, haak ik af.
Het is het ene of het andere en gezien het feit dat dat andere nergens op slaat met al die mensen die veel te vroeg sterven en het flauwekul is om dat een doel toe te schrijven, is het dus dat ene. 1 signaal, meerdere apparaten aangesloten op dat signaal.

Ik kan dat helaas niet ervaren. Iedere goeroe heeft het over dat universele bewustzijn dat niet gelokaliseerd is in het lichaam maar ik kan alleen via dit lichaam waarnemen. Ik kan niet weten wat jij nu voelt of ziet. Voor mijn idee heb ik dus gewoon een persoonlijk bewustzijn wat me weer terugwerpt naar dat andere probleem.
Ik kan mijn bewustzijn wel voelen. Maar wat dan?
Handelen vanuit bewustzijn?
Welke kant moet ik op? Ik begrijp er niets van en kan er niets mee.
Het leven is nog steeds precies even klote.
Werken, boodschappen doen, koken, afwassen, de plee schoonmaken, ramen lappen, kleren wassen, proberen de kinderen wat bij te brengen en af en toe wat lol te maken.
80% van de tijd gaat op aan verplichtingen. Aan dingen die ik niet wil maar MOET doen om de dood weer een dagje op te schuiven zeg maar.
Dan lees je van Tolle dat je dan gewoon moet afwassen with consiousness en dat het dan een spirituele ervaring wordt.
Nou, merk daar weinig van behalve dat het 10 keer zo lang lijkt te duren dan wanneer ik maar gewoon wat loop te mijmeren over een tropisch eiland of sex met de bovenbuurvrouw.
Ik kan er gewoon niks mee.
Sommige dingen leken "sense te maken" en daarna direct ook weer niet.
Er komen direct weer tegenstrijdigheden bij.
Luisterend naar Tolle of Spira zou je geloven dat "know who you are" rust of vrede oplevert en dat de invulling dan niet zoveel meer uitmaakt (invulling van je leven)
Ik merk daar niks van. Nogmaals, ik zie niet in hoe de wereld doordraait als we net als meneer Tolle onder een boom gaan vertoeven of Ramana Maharshi de rest van ons leven een zombie zijn.
Dan is er binnen 50 jaar geen mens meer op aarde maar misschien is dat ook de bedoeling?
3,8 miljard jaar evolutie en als consiousness dan eindelijk kiekeboe met zichzelf kan spelen, wegwezen van dat toneel!
Wat een slappe hap!!
Waarom kan consiousness trouwens die mensen gewoon niet op het toneel ploffen? Ze zijn immers alleen een projectie van dat bewustzijn dus waarom zo ingewikkeld doen met evolutie en voortplanting enzo?
Moet toch sneller kunnen dan hoe het tot nu toe ging.
En dan nog dat secret complot dat consiousness heeft gesloten met zichzelf dat wanneer hij zichzelf manifesteert, hij zichzelf vergeet.

Ach, ik weet ook niet meer.
Ik draaf al weer door :)
Het enige dat ik zelf heb ervaren en nog steeds ervaar dat IK niet bestaat.
En al dat andere neem ik ter kennisgeving aan maar ik kan het niet ervaren.
Ik begrijp inmiddels dat opzeggen niet mogelijk is en dat ik dus gewoon moet slapend lid zijn en wegblijven.
Dan ga ik dat ook maar doen!
Iedereen bedankt voor de feedback en ik ga weer verder "lijden" in mijn eentje :D

Ps: waarom in naam van alles wat redelijk is als je hier een normale smiley typt, de meest universele en oudste smiley die er bestaat die je in ieder programma en ieder device kunt typen met hetzelfde resultaat, verschijnt er hier een soort van Pinokkio smiley?!?!
En nu ben ik echt weg ;)
Oud 22 juli 2017, 17:28   #47
katerie
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gammaburster Bekijk bericht
Mijn ouders hebben geneukt en ongeveer 9 maanden later kwam ik.
Veel spannender is het niet.
Ik dacht het je eerder nog te schrijven dat zij ook medeplichtig zijn aan je lijden hier op aarde, de emotionele hel waarin je je bevind volgens eigen schrijven.

Citaat:
En nu ben ik echt weg ;)
Ja, nu echt niet meer terugkomen h?.
Stuur je ons een signaal van je aankomst in het hiernamaals?
Oud 22 juli 2017, 17:59   #48
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Hoe oud ben jij Eric?
Ok?, je werkt, afwast, kinderen bij probeert op te voeden, over de bovenbuurvrouw in pikante of zonder kleren fantaseert, dus ben je geen minderjarige..
Oud 22 juli 2017, 18:02   #49
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Dat zeggen wij allemaal, en 10 jaar later schrijven wij hier nog....
En nu ben ik echt weg ;)
Dat zeggen wij allemaal, en 10 jaar later schrijven wij hier nog....
Haast je je niet.. stoppen kan altijd nog.
Oud 22 juli 2017, 19:42   #50
katerie
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Ps: waarom in naam van alles wat redelijk is als je hier een normale smiley typt, de meest universele en oudste smiley die er bestaat die je in ieder programma en ieder device kunt typen met hetzelfde resultaat, verschijnt er hier een soort van Pinokkio smiley?!?!
Dat is om je er aan te herinneren dat je in leugens gelooft...
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon