Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Begrippen > Wat versta ik onder...

Wat versta ik onder... Hier zijn op het forum veelvoorkomende begrippen te plaatsen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 23 juli 2017, 11:35   #41
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht

Miha heeft geen verhaal mensen, komt dat zien!
Miha wil inhoudelijk op dit forum schrijven maar is de enige en vind geen schrijfgenoten.
Over welk verhaal moet Miha nu schrijven, en aan wie?
Rot toch op joh clown. Ik heb zeker een verhaal, ik ontken dat niet, integendeel.
Wat ik niet doe is de 'nieuwelingen', of wie dan ook, een boek adviseren, of een Guru verafgoden.

Jij zit de hele tijd met die texten van die dominante bitch B.Katie, (of welk ander Guru of ziener), het forum te vullen. Je zegt dat jij de texten voor jezelf schrijft, maar als men kritiek op heeft, wordt je nijdig, en zeg je dat de ander het niet snapt. Als jij ze voor jezelf schrijft, waarom moet een ander ze snappen?
Wat valt er te snappen?

Wij weten allemaal waar het over gaat, en iedereen herhaalt dat vanuit zijn eigen perspectief, en vanuit zijn eigen 'vernauwing'.
Ga gerust verder met je clownesk gedrag, want het is je masker.
Daar, achter de masker, schuilt er een dwingend agressief mannetje, in pijn en tranen, dezelfde type gozer als Ben en Laurens..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2017, 15:43   #42
katerie
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Daar, achter de masker, schuilt er een dwingend agressief mannetje, in pijn en tranen, dezelfde type gozer als Ben en Laurens..
Je ziet Mihaela's arena.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2017, 17:49   #43
katerie
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
De meeste hier op het forum, type Maria/Rob die hebben voor een comfortabele positie gekozen, en nu praten ze erover alsof ze in staat zouden zijn om iemand iets te leren, terwijl ze 'hun ouders' zijn geworden, niets werkelijk aangegaan.. De pijn verruilt voor een slapend toestand, en zichzelf voor de gek houden dat ze ' helder' zijn, terwijl ze slapen.
Dan heb je mensen zoals Looro/Laurens/Ben en Katerie. De gewelddadigheid verruilt voor de missionarissenrol.
Wat ben jij toch een vat vol oordelen.

Citaat:
@Katerie: Jij geeft toe dat jij ' verknipt' bent, en toch probeer jij mensen te bekeren tot jouw Gurin en Gurus. Niets heeft geholpen tot nu toe, je bent nog steeds jouw verhaal, dus hoe kan jij iemand iets aanreiken?
Ik probeer helemaal niemand te bekeren. Ik reik aan wat in de doelstelling van dit forum ligt. Ben je er niet klaar voor doe dan wat Laurens zegt, zoek een psychiater of psycholoog op.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Gamma: Wat de bedoeling van dit forum is dat je gedegen zelfonderzoek gaat doen en dat lost je problemen niet op, eerder nog komen ze, indien onderdrukt, weer eens naar boven en worden ze zelfs vaak nog versterkt. Dus ben je hier voor de verbetering van je situatie dan kun je beter gelijk maar weer vertrekken en een vakman (psychiater c.q. psycholoog) op dat gebied opzoeken..
Of pleeg dan zelfmoord, da's ook een optie als je niet aan Byron Katie's work wil. Of naar een psychiater c.q. psycholoog, , zuip je te pletter, vreet je vol tot je ontploft, of blijf jaren op dit forum lullen zoals forumlid marie deed, of blijf van je oren maken en oordelen zoals jij doet. Ook goed.
Keuze genoeg. Wie maakt het wat uit, er zijn mensen genoeg op deze aardbol.

Citaat:
@Katerie: Je zegt dat je B.Katie oefeningen doet, of ernaar luistert. Hoe ga jij dan werkelijk ' oefenen', ? Deel daar wat over, dat zou ik inhoudelijk vinden, in plaats van linken van haar neer te zetten.
Ik lees thuis en luister naar 'the work' van Byron Katie opnieuw en opnieuw elke week-end in mijn auto 2 x 40 minuten en dit al meer dan twee jaar. Ik hoef zelfs geen papierwerk te doen. Dat bevestigd Byron Katie.

Citaat:
Iedereen leert The Work op zijn eigen manier. Sommigen leren het proces vooral door te lezen hoe de dialogen zich ontwikkelen. (Ik adviseer je om ze actief te lezen, onder het lezen bij jezelf naar binnen te kijken om je eigen antwoorden te vinden.) Anderen leren The Work uitsluitend door het te doen; door met pen en papier in de hand te onderzoeken wat hen op dat moment dwars zit.

Uittreksel van: Katie. 'Vier vragen die je leven veranderen'. iBooks.
Byron Katie's 'the work' is voor een begrijpbare brug naar het gedegen zelfonderzoek.
Losing the Moon is mijn doel. Dat kan ik ook bereiken zonder het Chinees gechannel van Turrio en Ben.

Citaat:
Deel wat het met jou doet, hoe jij ermee oefent, hoe jij ziet, en wat jij begrijpt uit haar linken.
zoiets....
Ik ween en lach mee bij het beluisteren van dialogen als Jennie's Tragedy.mp3 voor de zoveelste keer.
Inhoudelijk genoeg voor mevrouw van de jury?

Wijziging aangebracht door katerie op 23 juli 2017 om 18:18.
Oud 23 juli 2017, 21:38   #44
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
.
Inhoudelijk genoeg voor mevrouw van de jury?
Je bent gezakt!!!
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2017, 22:39   #45
katerie
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Je bent gezakt!!!
Voor jou.
Niet voor God, want die heeft al zijn schepselen lief.
Oud 30 juli 2017, 17:19   #46
katerie
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
@Katerie:Jij ziet een su?cidale nieuweling, ik zag iemand die voor een T-splitsing staat.
De huidige positie voelt pijnlijk en ondragelijk voor hem, maar het is de enige punt waar men nog oprecht en eerlijk is, en een kans maakt op verheldering.
Ik heb lang gedegen nagedacht over welk probleem nieuw forumlid gammaburster heeft.
Zijn probleem is DENKBEELDIGHEID.

Maar intussen heeft gammaburster zich onbewust alweer in denkbeeldigheid teruggetrokken en wenst dus geen gedegen zelfonderzoek te doen, want gedegen zelfonderzoek is het losmaken uit denkbeeldigheid.
Tsja, het zij zo. God is nooit te laat of te vroeg.
Moest gammaburster toch nog lezen in dit topic en verheldering willen, dan is dit wat hij moet lezen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Over denkbeeldigheid en gedegen zelfonderzoek

In het gedegen zelfonderzoek is doorzien van ego het vaststellen van de denkbeeldigheid ervan.
Het onthechten van denkbeeldigheid is een doorpakken tot er een blijvende alertheid is voor onmiddellijkheid, voor onveranderlijke openheid.
Er is niet langer sprake van een terugkoppelen naar onderwerp, naar subjectiviteit. Wat-is is er als van beschikbaarheid zonder voorwaarden, als van ander begin.

In dit draadje wil ik gaarne delen in het inzicht wat denkbeeldigheid is voor het gedegen zelfonderzoek. Waarop komt het onthechten aan onderwerp neer en wat is juist het loskomen van denkbeeldigheid?.
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon