Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Gedegen zelfonderzoek > Kennis omtrent mijzelf

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 maart 2019, 19:17   #291
Laurens
Donataris

Laurens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teh Bekijk bericht
Dan zal dit forum toch geherstructureerd dienen te worden. Op de hoofdpagina zie ik toch duidelijk diverse spirituele wegen zoals soefisme en boeddhisme. Dit topic heb ik geplaatst in "kennis omtrent mijzelf". Ik ben topicstarter en ik ga in discussie met de deelnemers hoe ik de zaken zie. Niet hoe jij dat ziet. Ik wil niet onvriendelijk zijn, maar ik zie je als een dwalende mens. Je bent te gast op mijn topic, maar je gedraagt je niet als een gast!

De forumleiding dient dan toch echt andere spirituele wegen dan het "gedegen onderzoek" te verwijderen en een pagina aan te maken waar het "gedegen onderzoek" wordt uitgelegd. Hieraan dienen de adspirant leden zich dan te conformeren en zij dienen te tekenen om de aanwijzingen van de erkende gedegen zelfonderzoekers op te volgen. (Guido, Nowee en Laurens)

Je kan niet een dictatuur vestigen en de schijn van democratie ophouden. Dit is niet mijn forum, maar ik ga geen leugens verkopen in opdracht van de forumleiding. Dat de leiding dwaalt interesseert mij niet zo.
Het ging in de quote om de intentie van de zoeker en of daar op dit forum aansluiting is te vinden. Soefisme en boeddhisme hebben dezelfde oorsprong in de spiritualiteit en veel zoekers zijn al bekend met de grondslagen in de advaita, oftewel anders gezegd er is geen aansluitingsprobleem en de reden zulke stromingen in de structuur van het forum op te nemen.

Dat laat onverlet dat jouw intentie op dit forum behoort tot bediening van een publiek in de tweede categorie waarvoor dit forum geen platform biedt dan wel wenst te bieden.

Citaat:
Van de 1e categorie is de zoeker wanneer hij ten koste van alles (wat hij is c.q. denkt te zijn) wil weten 'wat' hij is dan is de keuze erg beperkt, dan rest hem slechts en alleen nog maar de weg van gedegen zelfonderzoek.

Van de 2e categorie is de zoeker die zichzelf in persoon wil verbeteren en in dat geval kan hij kiezen voor een manier die hem het meest aanspreekt. Dit forum echter heeft geen enkele affiniteit met deze laatste wens van een zoeker en die moet hier daarvoor met zo'n motief dan eigenlijk ook niet wezen.
Je bent (overigens) het topic niet op de juiste plek gestart omdat de subcategorie aangeeft dat het hier om gedegen zelfonderzoek gaat en de discussie die je beoogde met deelnemers aan te gaan die gaan daar helemaal niet over.

In plaats dat ik te gast ben op jouw forum ben je in overtreding op mijn forum en als zodanig heb ik me als eigenaar correct gedragen en ruim van te voren aangegeven dat ik je van verdere deelname ga uitsluiten, welke bevoegdheid je bekend moet zijn van de forumvoorwaarden.

Ik hoop dat je inmiddels tot een afronding bent gekomen want alle verdere uitleg van mijn kant bereikt je kennelijk toch niet. Ik sta je nog één quote toe en dan ga ik over tot het uitschrijven van Teh als lid van dit forum. Nogmaals, het ga je goed.
Oud 25 maart 2019, 19:23   #292
Teh
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het ging in de quote om de intentie van de zoeker en of daar op dit forum aansluiting is te vinden. Soefisme en boeddhisme hebben dezelfde oorsprong in de spiritualiteit en veel zoekers zijn al bekend met de grondslagen in de advaita, oftewel anders gezegd er is geen aansluitingsprobleem en de reden zulke stromingen in de structuur van het forum op te nemen.

Dat laat onverlet dat jouw intentie op dit forum behoort tot bediening van een publiek in de tweede categorie waarvoor dit forum geen platform biedt dan wel wenst te bieden.

Citaat:
Van de 1e categorie is de zoeker wanneer hij ten koste van alles (wat hij is c.q. denkt te zijn) wil weten 'wat' hij is dan is de keuze erg beperkt, dan rest hem slechts en alleen nog maar de weg van gedegen zelfonderzoek.

Van de 2e categorie is de zoeker die zichzelf in persoon wil verbeteren en in dat geval kan hij kiezen voor een manier die hem het meest aanspreekt. Dit forum echter heeft geen enkele affiniteit met deze laatste wens van een zoeker en die moet hier daarvoor met zo'n motief dan eigenlijk ook niet wezen.
Je bent (overigens) het topic niet op de juiste plek gestart omdat de subcategorie aangeeft dat het hier om gedegen zelfonderzoek gaat en de discussie die je beoogde met deelnemers aan te gaan die gaan daar helemaal niet over.

In plaats dat ik te gast ben op jouw forum ben je in overtreding op mijn forum en als zodanig heb ik me als eigenaar correct gedragen en ruim van te voren aangegeven dat ik je van verdere deelname ga uitsluiten, welke bevoegdheid je bekend moet zijn van de forumvoorwaarden.

Ik hoop dat je inmiddels tot een afronding bent gekomen want alle verdere uitleg van mijn kant bereikt je kennelijk niet. Ik sta je nog één quote toe en dan ga ik over tot het uitschrijven van Teh als lid van dit forum.
Als ik in het verkeerde forum ben gestart dan spijt me dat, mijn oprechte excuses.

Citaat:
Duidelijk, dat noemt men ook wel tweeheid. Er is publiek van de eerste categorie, waartoe uiteraard jijzelf behoort. En er is een publiek van de tweede categorie, waartoe hardnekkige, hopeloze mensen zoals ik toe behoren. Zullen we ze über en untermensen noemen?
Teh is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2019, 08:05   #293
Guido
Jubilaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
. Maar je blijkt wel te weten dat 'ik' en 'jij' niet bestaan...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Er kan een aanwijzing zijn tot de aanvang van Gedegen zelfonderzoek , ervaringen uitwisselen over Gedegen zelfonderzoek is eenvoudig onmogelijk.
Alle duidingen die alsnog op de een of andere manier expressie vinden zijn deel van de ervaringswereld en daarmee een uitwisseling van verzinsels onderling, omwille van communicatie, (Noem het subjectief vermaak.)
In het doorpakken van Gedegen zelfonderzoek verdwijnt eenvoudig de mogelijkheid van ervaring an sich, daarom ook dat er over de uitkomst van een afgerond Gedegen zelfonderzoek niks te vertellen/verklaren valt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Wat is, is de evolutie en die evolutie zit in elk van onze genen en inderdaad het verstand dat in die evolutionaire ontwikkeling slechts in zijn kinderschoenen staat weet niets en elk onderzoek, steunend op je verstand, zal je dan ook wijsmaken dat er niets te weten valt en evenmin over te dragen valt...
Citaat:
Waar wording' zich direct kan linken aan de opeenvolging van ervaring (en), daar zet een doorpakken van Gedegen zelfonderzoek alle ervaring (en) buiten spel.. en kan er alleen nog sprake zijn van een onmiddellijkheid..(zonder middelen) Ander begin, als' een beschikbaarheid zonder voorwaarden.
Wat blijft binnen de ervaringswereld is een vluchtige ratjetoe aan weten/kennis waarbinnen het belang' om tot een ogenschijnlijke 'eigenheid'(zich-zelf) te willen weten' verdwenen is.
Communicatie m.b.t. wat dan ook blijft gewoon z'n riedeltjes afspelen.
...
Guido is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2019, 08:49   #294
marie
Drommedaris

Standaard

Citaat:
...
Citaat:
Waar wording' zich direct kan linken aan de opeenvolging van ervaring (en), daar zet een doorpakken van Gedegen zelfonderzoek alle ervaring (en) buiten spel.. en kan er alleen nog sprake zijn van een onmiddellijkheid..(zonder middelen) Ander begin, als' een beschikbaarheid zonder voorwaarden.
Wat blijft binnen de ervaringswereld is een vluchtige ratjetoe aan weten/kennis waarbinnen het belang' om tot een ogenschijnlijke 'eigenheid'(zich-zelf) te willen weten' verdwenen is.
Communicatie m.b.t. wat dan ook blijft gewoon z'n riedeltjes afspelen.
Neen Guido, alleen een Gedegen verstandelijk zelfonderzoek kan je wijsmaken dat je alle ervaringen buiten spel kunt zetten als niet ter zake doende... Het instinct, gezuiverd van jarenlange verstandelijke indoctrinatie zal je een heel andere waarheid vertellen...
marie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon