Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Algemene forumaangelegenheden > Stel je even voor

Stel je even voor In dit forum kun je je voorstellen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 maart 2013, 17:34   #21
Virgo
Voormalig lid

Virgo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
De niet op het onderwerp betrekking hebbende zaken zijn verplaatst naar 'Losse flodders' vanaf quote 207.
Dank voor deze mededeling. Nu hoef ik tenminste niet te zoeken naar ontbrekende stukjes van anderen en mijzelf ;-)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Oh ja,.....nog een keer welkom Virgo!!!WiNk
Dat voelt wel heel welkom Hans!
Virgo is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2013, 19:32   #22
Guy
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht

Dat voelt wel heel welkom Hans!
Nou zal ik je dag even helemaal goed maken, ook van mij een warm welkom. Hoe zou een schone maagd niet welkom kunnen zijn? Een maagd. Waar vindt je ze nog tegenwoordig? Moet je al op de kleuterschool gaan rondkijken. En nou krijgen we d'r hier zomaar ??n in onze schoot geworpen. We hebben hier al een Maria, dus die maagd lijkt me een mooie aanvulling.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2013, 20:54   #23
Ulla
Titularis

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hallo allemaal,

Even mijzelf voorstellen?. Tja, hoe stel ik mijzelf eigenlijk voor?

Ik weet van mijzelf dat ik zowel perfectionist als chaoot kan zijn. Ik kan zowel bewust als onbewust zijn, soms ben ik een angsthaas en soms een durfal, ik hou van luisteren en van praten en heb de stilte aan het einde van de dag (of soms tussendoor) nodig om alle indrukken en prikkels die bij mij zijn binnen gekomen te ?verwerken?

Om mijzelf te leren kennen zie ik de wereld/anderen als een spiegel. Ik vind het boeiend om te zien wat de wisselwerking is tussen mensen onderling. Regelmatig kan ik me afvragen wat de drive is van mensen om te doen wat ze doen. Wat (her)ken ik en wat nog niet? De ene keer lukt dat beter dan de andere keer en mijn ervaring is dat taal soms een struikelblok is. Hoe zijn woorden bedoelt en hoe worden ze ontvangen. Daarnaast hebben woorden soms ook meerdere betekenissen. Dan kan dan natuurlijk ook weer tot hilariteit leiden. Ooit heb ik geleerd dat non-verbale communicatie voor minstens 70% deel uitmaakt van de boodschap, dus ik vind het best een uitdaging om met alleen het geschreven woord te communiceren

Verder heb ik ervaren dat ook mijn eigen gemoedstoestand van invloed is/kan zijn op het proces van begrijpen en begrepen worden.

Alles wat ik (nog) niet (bewust) ben, hoop ik hier te ontdekken....

En o ja: Virgo is mijn sterrenbeeld
Welkom Virgo.
Mooi je stukje over communicatie en hoe je de tegenstellingen ervaart.
Herkenbaar ook.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2013, 20:57   #24
Virgo
Voormalig lid

Virgo's schermafbeelding

Standaard

Dank je wel Ulla.

Al ben ik hier nog maar kort, het voelt vertrouwd om delen van mezelf te ontmoeten en te ervaren dat anderen ook bij mij herkenning vinden.
Virgo is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2013, 21:21   #25
Guy
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Dank je wel Ulla.

Al ben ik hier nog maar kort, het voelt vertrouwd om delen van mezelf te ontmoeten en te ervaren dat anderen ook bij mij herkenning vinden.
Nou, dat is gvd ook lekker. Ulla wordt bedankt voor haar welkom en bij mij kan er geen bedankje af? Ik heet dan wel geen Hans, maar nou voel ik me toch een beetje op mijn pik getrapt Virgo. Mijn moeder zaliger zei altijd dat je geen stiefkinderen mag maken. Foei!
Oud 30 maart 2013, 21:25   #26
Ulla
Titularis

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dank je wel Ulla.

Ik heb een voorkeur voor niet afgebakend denken, jezelf ( en anderen) niet plaatsen in een of ander hokje. Dat zie ik je niet doen. Mensen raken soms in de war als ze zien dat je niet in een bepaald hokje te plaatsen bent. En om het te snappen verzinnen ze dan een hokje wat er voor hun gevoel alsnog bij past. De behoefte om te begrjipen en te kaderen is nogal groot.

Leuk ook die durfal en die angsthaas!
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2013, 22:11   #27
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Nou, dat is gvd ook lekker. Ulla wordt bedankt voor haar welkom en bij mij kan er geen bedankje af? Ik heet dan wel geen Hans, maar nou voel ik me toch een beetje op mijn pik getrapt Virgo. Mijn moeder zaliger zei altijd dat je geen stiefkinderen mag maken. Foei!
Vind je dat gek ? Je verwelkomt haar maagdelijkheid.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2013, 22:13   #28
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ik heb een voorkeur voor niet afgebakend denken, jezelf ( en anderen) niet plaatsen in een of ander hokje. Dat zie ik je niet doen. Mensen raken soms in de war als ze zien dat je niet in een bepaald hokje te plaatsen bent. En om het te snappen verzinnen ze dan een hokje wat er voor hun gevoel alsnog bij past. De behoefte om te begrjipen en te kaderen is nogal groot.

Leuk ook die durfal en die angsthaas!
Mensen in hokje plaatsen is uiterst functioneel, het bespaart een hoop bespiegelingen waaraan jij zo onderhand een dagtaak moet hebben want je wilt niemand nergens te kort aan doen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2013, 22:19   #29
Freerider
Time Out token

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Mensen in hokje plaatsen is uiterst functioneel, het bespaart een hoop bespiegelingen waaraan jij zo onderhand een dagtaak moet hebben want je wilt niemand nergens te kort aan doen.
Wat een gedoe. Telkens maar mensen in een hokje plaatsen. Blijken ze in het verkeerde hokje te zitten, kan je weer aan de gang?. En dan zijn er nog van die lieden die het hokje uit gaan waar je ze hebt ingestopt. Natuurlijk net als je even niet oplet. Dan raak je als hokjesdenker compleet van in de war.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2013, 22:21   #30
Guy
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Vind je dat gek ? Je verwelkomt haar maagdelijkheid.
Wat is er mis met het verwelkomen van het onbedorvene?
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon