Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Niet-forum-gerelateerde onderwerpen > Menswetenschappen

Menswetenschappen Mens in ontwikkeling.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 januari 2014, 16:08   #11
Pindar
Actuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik zie de uitingen van Pindar overwegend meer als een, kritisch maar gezond, beschrijven van wat IS dan een DENKEN van wat is. Scholen zijn toch een poel van indoctrinatie en misvorming van kinderen, dat is toch evident. Ik snap werkelijk niet dat je niet ziet dat mensen voor de gevestigde macht niet meer dan kanonnenvoer of loonslaven zijn. De mens is vanwege indoctrinatie toch helemaal niet vrij Moi. Ik zie in dat aangehaalde schrijven van Pindar dan ook geen egogebeuren maar juist een van ego gespeende en dus heldere blik.

Het is, verder, een misvatting dat het doorzien van ego leidt tot conflictloosheid met de werkelijkheid. Doorzien van ego leidt tot het inzicht dat de 'ik' niet bestaat en er niet iets handelende is maar een gedreven zijn door energiestromen, waarbij die energie afkomstig van Pandar niet beter of slechter is dan die van jou afkomstig, alleen tegengesteld.

Van denken kan gezegd worden dat je dat niet bent, het ontstaat en het reageert zoals alles dat beantwoord aan de eigen intrinsieke opdracht. Het doet zich als het ware.
Ok, dank je , Renoir,en nog wat aanvullends hierop. Scholen zijn letterlijk ontworpen om ons weg te houden van onze echte spiritualiteit. O.m. middels de evolutietheorie die beweert dat we hier een toevalletje zijn!
we worden door scholen het 'materialisme' ingedrukt! Da's echt een van de doelen van de scholen. Scholen zijn er absoluut niet om ons sterk, mooi, integer en onafhankelijk te maken. Dat stelen ze allemaal van ons!

Zo bij zo vreemd om je eigen jonge kind opeens bij een wildvreemde ( de leraar) achter te laten! Ik dacht altijd dat we tegen onze kinderen moesten zeggen dat ze niet met vreemde mensen mochten praten! Geen wonder dat ze in de war raken!

Met vriendelijke groeten

Pindar
Pindar is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2014, 16:35   #12
Freerider
Time Out token

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Begrijp me goed, ik ben VOOR educatie. Maar dat krijg je niet op school of mondjesmaat.

Maar spellen en leren lezen en schrijven kan je helemaal los van de scholen leren. Duizenden mensen die aan home schooling doen bewijzen dat.

En dan waarschijnlijk op het juiste moment waarop je er voor open staat en niet op het moment dat een idiote clown voor de klas bepaalt wanneer je kind leert, M.a.w zonder school had je het waarschijnlijk sneller geleerd.

Scholen zijn ook helemaal niet bedoeld om te leren ze zijn bedoeld om te indoctrineren, en ons te leren aanpassen aan een door en door zieke maatschappij.

Scholen zijn dan ook opgezet door de groot industrilen die een 'work force' nodig hadden!

Uiteraard nog veel en veel meer over te vertellen en dat doe ik misschien ook wel ;)

Met vriendelijke groeten

Pindar

Oh?nou ja. Ieder zn overtuiging natuurlijk. Ik heb mn kinderen ook bloot gesteld aan die indoctrinatie. Op een gegeven moment gingen ze dingen ontdekken die ze leuk vonden. Als je iets leuk vind, dan leert het altijd gemakkelijk.

Ach?'indoctrinatie' is ook maar een verzinsel. Uiteindelijk zijn we vrij om te denken wat we willen.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2014, 17:12   #13
Pindar
Actuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Oh?nou ja. Ieder zn overtuiging natuurlijk. Ik heb mn kinderen ook bloot gesteld aan die indoctrinatie. Op een gegeven moment gingen ze dingen ontdekken die ze leuk vonden. Als je iets leuk vind, dan leert het altijd gemakkelijk.

Ach?'indoctrinatie' is ook maar een verzinsel. Uiteindelijk zijn we vrij om te denken wat we willen.

meeste kinderen die van school komen zijn helemaal niet meer zo vrij om te denken.Meestal kunnen ze niet eens meer denken.

En hoe meer jaren school hoe minder creativiteit.

Met vriendelijke groeten

Pindar
Oud 9 januari 2014, 17:31   #14
Freerider
Time Out token

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
meeste kinderen die van school komen zijn helemaal niet meer zo vrij om te denken.Meestal kunnen ze niet eens meer denken.

En hoe meer jaren school hoe minder creativiteit.

Met vriendelijke groeten

Pindar

Ja, dat wist ik natuurlijk allemaal niet. Ik keek naar mijzelf en dacht dat ik exemplarisch was. Nadat ik van school kwam kon ik nog steeds denken wat ik wilde. Dus ik dacht dat dat voor iedereen opging.

Sja, hoe kon ik weten dat iedereen om me heen geindoctrineerd was?
Ik had er geen enkele aanwijzing voor!

Ik dacht dat iedereen gewoon dacht wat hij dacht.

En ik ben nooit gestopt met denken. Ik vind juist het leuke van denken dat ik telkens weer wat anders denk. Maar geindoctrineerde mensen weten dat natuurlijk niet. Die denken nog steeds wat ze op school hebben geleerd.

(aap noot mies)

Of in mijn versie: maan zaag fien vier, bel hek ring wim.

Is het niet fantastisch? Wat ik als 6 jarige heb geleerd zit gewoon nog in mijn hersens! Letterlijk! (althans?de eerste 8 woordjes die ik leerde schrijven)
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2014, 18:02   #15
Mars
Sterrestof

Mars's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het niet fantastisch? Wat ik als 6 jarige heb geleerd zit gewoon nog in mijn hersens!
Ben nog steeds gehecht aan het woord zuigedoes; vliegtuig.
Mars is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2014, 19:53   #16
Pindar
Actuaris

Standaard

Citaat:
Ja, dat wist ik natuurlijk allemaal niet. Ik keek naar mijzelf en dacht dat ik exemplarisch was. Nadat ik van school kwam kon ik nog steeds denken wat ik wilde. Dus ik dacht dat dat voor iedereen opging.

Sja, hoe kon ik weten dat iedereen om me heen geindoctrineerd was?
Ik had er geen enkele aanwijzing voor!

Ik dacht dat iedereen gewoon dacht wat hij dacht.

En ik ben nooit gestopt met denken. Ik vind juist het leuke van denken dat ik telkens weer wat anders denk. Maar geindoctrineerde mensen weten dat natuurlijk niet. Die denken nog steeds wat ze op school hebben geleerd.

(aap noot mies)

Is het niet fantastisch? Wat ik als 6 jarige heb geleerd zit gewoon nog in mijn hersens! Letterlijk! (althans?de eerste 8 woordjes die ik leerde schrijven)
OF je bent een zeer grote uitzondering, wat ik eerlijk gezeg betwijfel OF je hebt veel af kunnen leren, wat ik ook betwijfel, gezien je postngs.

Ik blijf er bij, scholen zijn gekmakend, zieldodend, creativiteit dodend, onafhankelijk denken dodend, en all......on purpose!~

Met vriendelijke groeten

Pindar
Oud 9 januari 2014, 19:54   #17
Pindar
Actuaris

Standaard

Met vriendelijke groeten

Pindar
Oud 9 januari 2014, 19:55   #18
Pindar