Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Niet-forum-gerelateerde onderwerpen > Wetenswaardig

Wetenswaardig Hier kun je bijvoorbeeld de aandacht vestigen op bezienswaardige programma op radio en TV.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 juli 2013, 22:11   #331
Sterre
Voormalig lid

Standaard

*stikt van het lachen*
Sterre is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2013, 22:13   #332
Freerider
Time Out token

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
*stikt van het lachen*
Dat is een goed teken.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2013, 18:24   #333
Mihaela
Plenipotentiaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Maar mijn beste Renoir,
Niets
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2013, 18:55   #334
Freerider
Time Out token

Standaard

Er wordt wat afgelachen hier!
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2021, 12:19   #335
Darsho
Dignitaris

Darsho's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
Renoir, het begint me onderhand echt mijlenver de keel uit te hangen dat wij, vrouwen die hier schrijven, bij voortduring worden weggezet als kakelende kippen en onnozele halzen. Als dat de teneur hier wordt dan mag je me per direct uitschrijven...

Die Naadje, overleden partner van Rob was toch een topper!
Bloemetje voor jou die in de hemelen zijt.
Oud 21 april 2021, 12:36   #336
Darsho
Dignitaris

Standaard zelf-geraliseerd zijn en psych nodig OK

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Maar mijn beste Renoir, wat is het dan dat je verwacht van dit forum?
...

Mensen halen ook dingen door elkaar. Het probleem is psychisch lijden: angst, weerstand, verveling.
Daarmee omgaan, dat oplossen, staat los van ideeën over zelf-realisatie en non-dualisme.

Mensen denken: "Als ik zelf-geraliseerd ben of het non-dualistische standpunt begrijp zal ik vrij zijn van lijden!"
Dat is het addertje onder het gras! Zo werkt het niet!

Innerlijke rust of vrede realiseren is een leerproces dat los staat van om het even welke doctrine.

Psychotherapie is mogelijk... Praten over hoe onlustgevoelens ontstaan kan. In je eigen leven tot innerlijke vrede komen is mogelijk. Maar dat moet iedereen voor zichzelf ontdekken.
....
Kijk, negen jaar later valt Rob je bij...
Hij is zelf-gerealiseerd - waaronder te verstaan dat hij zijn deugdelijk gedegen zelfonderzoek afgerond heeft - en heeft toch een psych nodig om nog wat uit te zoeken. Gaat perfect samen dus.

Citaat:
Terug naar je vraag. Heb ik geen ego? Jazeker wel. Kan ik geraakt worden? Zeker. Ben ik klaar met veranderen als mens. Zeker niet. Ben ik niet meer doorsnee? Misschien wel meer doorsnee dan ooit. Want de wens om ‘bijzonder’ te zijn is verdwenen. Dat was daarvoor van belang. En nee, er is geen titel te verdienen.

En ja, zelfonderzoek zoals in de betekenis van het antwoord vinden op de vraag wie / wat ben ik in essentie, kan afgerond zijn. En nee, zelfonderzoek in de vorm van onderzoek naar ‘persoonlijk functioneren’ gaat door. Ik schreef onlangs niet voor niks dat ik naar mijn psych ga. Dat is echt zo. Ik heb naar aanleiding van dingen die ik heb meegemaakt nog wat uit te zoeken, vind ik. En dus doe ik dat. Als ik kiespijn heb ga ik ook naar de tandarts.

bron: Rob op 17 april '21
Oud 21 april 2021, 23:13   #337
Sam
Mandataris

Sam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Kijk, negen jaar later valt Rob je bij...
Hij is zelf-gerealiseerd - waaronder te verstaan dat hij zijn deugdelijk gedegen zelfonderzoek afgerond heeft - en heeft toch een psych nodig om nog wat uit te zoeken. Gaat perfect samen dus.
En wederom doet Boni aan “cherrypicking”.... en wederom haalt Boni manipulatieve trucjes uit.... en wederom betrekt Boni “Mara” manipulatief in het spelletje mee....

Boni lijkt keer op keer een manipulatieve loser pur sang te zijn....

Wat zegt Dahlke over borderline?

@moderatie?
Oud 17 mei 2021, 19:46   #338
Darsho
Dignitaris

Standaard Gedaan met zoete broodjes bakken!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rennie Bekijk bericht
Dat wat me tot droefenis stemt is enigszins ruimer dan alleen met betrekking tot het forum, ik vraag me zo vaak in gemoede af waarom de teloorgang van de mensheid zijn keerpunt nog niet heeft bereikt.
Het is waarachtig een droevige zaak.
Nowee die afhaakt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Nowee ik ga er nog een uitgebreide post aan wagen want kennelijk ben ik niet doordringend genoeg overgekomen. Je dient om te weten te komen wat je bent alles waaraan je gehecht bent achter je te laten anders kom je er niet. Er kan niets worden achter gehouden, je dient naakt voor god te verschijnen. Wens je dat niet te doen dan wordt het gedegen zelfonderzoek niks en blijf je priegelen in de marge.
Zoals je (hiernaast) kunt zien ben ik al vanaf 29 maart 2010 actief op dit forum en jij bent ook van ongeveer die tijd, zei het onder een andere naam, schat ik op dit forum. Wij beiden zitten hier dus kennelijk al 11 jaar aan te kloten want er komt helemaal niks van de grond dan wat vriendelijk vrijblijvend gebabbel, elkaar in waardigheid of met rust latend.
Rob die denkt te weten 'wat' hij is maar een psych nodig heeft voor onderhoud van zijn niet bestaande 'ik'...
maar oh wonder, en toen kwam Bassie!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
De tijd dringt om eens op te houden met zoete broodjes bakken. Dat is waar Bassie, iets minder begaafd met vriendelijkheid, recentelijk de zere vinger op heeft gelegd. De tijd dringt, we hebben te lang al maar wat aangerommeld.
De tijd dringt inderdaad.
Het is nog niet te laat!
Woe moeten alleen nog serieuze zoekers aantrekken.

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon