Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Niet-forum-gerelateerde onderwerpen > Andersdenkenden

Andersdenkenden Leden die ondanks weerwoord onverstoorbaar blijven doordrammen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 november 2015, 11:26   #41
Ulla
Staffunctionaris

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NN Bekijk bericht
Misschien gewoon eens luisteren naar mensen die nabij de dood geweest zijn in plaats van zelf allerlei persoonlijke speculaties, aannames, ingenomen insinuerende standpunten erop los te laten.
Helaas heeft men sowieso de neiging het te willen verklaren en/of als onzin uit te maken. Een van de redenen dat mensen vaak ook terughoudend zijn met hun ervaring te vertellen. Ik vind het zelf niet anders dan logisch dat je energie die je lichaam niet is transformeert, hoe dat er ook uit mag zien. En lang niet iedereen is ook blij met de gedachte leven over nieuw moeten doen. In die zin kun je je ook afvragen of het altijd een kwestie is van eigen belang, wat in een ander bericht aan de orde gesteld werd.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2015, 11:32   #42
Laurens
Donataris

Laurens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien gewoon eens luisteren naar mensen die nabij de dood geweest zijn in plaats van zelf allerlei persoonlijke speculaties, aannames, ingenomen insinuerende standpunten erop los te laten.
Zolang de beloning, de hemel, maar geen pleister op de wond is het leven met een last te dragen en de omstandigheden zo te laten. Dat bedoelde Ben met belang en daarop smile'de ik.

Ik ben nooit buiten mij zelf geweest, dus ik weet niet wat ik daar aantref. Als jong volwassene meende ik dat er een separate wereld is in de huidige in een dimensie die ik niet kan waarnemen, zoals nu de snaartheorie in ruimte- en tijddimensie wordt uitgelegd als alles dat zich voordoet op ??n en het zelfde vlak. Ook filosofeerden wij over het bestaan van ??n superbrein met een bibliotheek aan entiteiten uitgeleend aan aarde en andere planeten om ervaring op te doen die bij terugkeer weer werden gedeeld met dat superbrein waarmee weer alles en iedereen is verbonden.

Kortom de mogelijkheden zijn legio en waarom zou er niet iets waar van kunnen zijn. Maar niet zelden wachten ter gene zijde 47 maagden op een terrorist die een succesvolle dodelijke missie heeft volbracht met de intentie deze oneindig te behagen, alleen op maagden wacht kennelijk de hel.
Oud 13 november 2015, 11:39   #43
Laurens
Donataris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Helaas heeft men sowieso de neiging het te willen verklaren en/of als onzin uit te maken. Een van de redenen dat mensen vaak ook terughoudend zijn met hun ervaring te vertellen. Ik vind het zelf niet anders dan logisch dat je energie die je lichaam niet is transformeert, hoe dat er ook uit mag zien. En lang niet iedereen is ook blij met de gedachte leven over nieuw moeten doen. In die zin kun je je ook afvragen of het altijd een kwestie is van eigen belang, wat in een ander bericht aan de orde gesteld werd.
Ik geloof dat het in India is waar spiritueel wordt onderwezen dat als je je in dit leven realiseert niet meer in de geboorte/dood cyclus hoeft terug te keren, nochthans ook een belang.
Oud 13 november 2015, 11:43   #44
Ulla
Staffunctionaris

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Zolang de beloning, de hemel, maar geen pleister op de wond is het leven met een last te dragen. Dat bedoelde Ben met belang en daarop smile'de ik.
In de literatuur/ervaringen over bijna dood ervaringen wordt dat ook niet zo gesteld. Het blijft werken in die zin van alles onder ogen gaan zien maar je wordt wel geholpen door dat wat je zelf ook bent in essentie. Je ego doorgronden en wat je daarmee (hebt) veroorzaakt komt echt wel aan de orde en dat je daarmee al in je huidige leven mee kunt beginnen. Beetje kort door de bocht verteld maar zo ongeveer dus.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2015, 11:45   #45
Laurens
Donataris

Standaard

Citaat:
In de literatuur/ervaringen over bijna dood ervaringen wordt dat ook niet zo gesteld. Het blijft werken in die zin van alles onder ogen gaan zien maar je wordt wel geholpen door dat wat je zelf ook bent in essentie. Je ego doorgronden en wat je daarmee (hebt) veroorzaakt komt echt wel aan de orde en dat je daarmee al in je huidige leven mee kunt beginnen. Beetje kort door de bocht verteld maar zo ongeveer dus.
Ja ok? daar kan ik wel in mee, maar in het oude roomsche leven namen mensen hun lot zonder de intentie dat te verbeteren omdat er bij lijden een beloning in de hemel wachtte.
Oud 13 november 2015, 11:54   #46
NN
Voormalig lid

NN's schermafbeelding

Standaard

Als je een dergelijke ervaring niet gehad hebt, kan er alleen vanuit de bekende opvattingen naar gekeken worden.
Het is doorgaans moeilijk om iets te (her)kennen wat onbekend is.
We vallen terug op het gekende.
Omgekeerd heeft de persoon die er iets over probeert te vertellen de beschikking over dezelfde woorden/ begrippen.

De uitspraak de hemel bestaat echt bijvoorbeeld kan in dit verhaal nogal voor verwarring zorgen.

Het gaat niet over een hemel zoals velen vanuit traditie is voorgeschoteld.

Wijziging aangebracht door NN op 13 november 2015 om 12:57.
NN is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2015, 11:57   #47
NN
Voormalig lid

NN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad een beetje korte bocht.
Dit hoeft namelijk helemaal niet altijd het geval te zijn.
Het kan, maar begrippen als bijvoorbeeld ego zijn achter de sluier onbekend/afwezig.

Toevoeging: als het zo in de boeken staat als jij schrijft, dan verbaast mij dit.

Wijziging aangebracht door NN op 13 november 2015 om 12:51.
Oud 13 november 2015, 12:23   #48
Laurens
Donataris

Standaard

Citaat:
Als je een dergelijke ervaring niet gehad hebt, kan er alleen vanuit de bekende dogma's naar gekeken worden.
Nee hoor de mogelijkheden zijn legio.
Oud 13 november 2015, 12:32   #49
NN
Voormalig lid

NN's schermafbeelding

Standaard

Mensen die de dogma's rond de begrippen hemel/incarnatie/hel/ego/verlichting/realisatie niet kennen, zullen inderdaad anders reageren.
Je hebt gelijk er is een scala aan ongekende reacties mogelijk.
Oud 13 november 2015, 12:56   #50
Theo
Inventaris

Theo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je een dergelijke ervaring niet gehad hebt, kan er alleen vanuit de bekende dogma's naar gekeken worden.
Omgekeerd heeft de persoon die er iets over probeert te vertellen de beschikking over dezelfde woorden/ begrippen.

De uitspraak de hemel bestaat echt bijvoorbeeld kan in dit verhaal voor verwarring zorgen.

Het gaat niet over een hemel zoals velen vanuit traditie is voorgeschoteld.
Ik denk dat we allemaal een eigen voorstelling van 'de hemel' hebben.
Mijn voorstelling van de hemel is Liefde. Maar dat helpt niks verder. Ook bij Liefde hebben velen weer een eigen voorstelling.

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon