Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Persoonlijke perikelen > Eigenbeheer forums van leden

Eigenbeheer forums van leden Hier kun je een eigen fanmail forum openen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud Gisteren, 16:19   #1101
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
el jammer hoor dat je me nu op dit cruciale moment in de steek laat...
Ik dacht dat jij dit meende, maar bij je volgende post vroeg ik me af.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud Gisteren, 16:24   #1102
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oh, een doodgewoon mens......Michaela? Nee doodgewoon zou ik niet willen zeggen eerlijk gezegd. Dat je je in mijn ogen als een idioot gedragen hebt zij je vergeven in dit geval, ik ben de beroerdste niet wanneer ik slaapdronkenwandelaar met een grote prikkelbare mond en maaiende armen en benen tegen kom.

Ik kan het niet laten....leraar en leerlinge dingetje heb je geen geen keuze in. Je gedraagt je als leraar dus zul je daar ook de consquenties van moeten nemen, doe je dat niet verander je stantepede in een leerling en als je geluk hebt staat er op dat moment een bewuste voor je neus die weet wat die doet.

Omdat ik de lulligste niet ben....een🌵💨
Wij zijn gewoon mensen op een forum. Geen leraar, geen leerling.
Ik weiger om zo een onbenullige rol te spelen.
Kunnen wij het bespreken? Ja of nee?
Simpel!

Oh ja, jij begon trouwens als eerste om jezelf in de leraar rol te positioneren, en zoals jij, heb ik ook aversie tegen.
Ik zie alleen mensen, ik zie geen leraar, en geen leerling. Ik zie alleen maar mensen in gesprek op een forum. Hopelijk dat men bereid is om naar zichzelf te kijken.
Jij ook dus muts!
Zie niet alleen mijn ego, kijk verder..( kijk dichterbij)
Oud Gisteren, 17:01   #1103
Mihaela
Singularis

Standaard

Oh ja, nog iets.
Ik liep een beetje over je verhaal heen op een bepaald moment, maar dat kwam ook omdat ik ook behoefte had dat jij belangstelling zou tonen in 'mijn manier', en niet steeds mijn vragen afwimpelen ( daar begon bij mij)
Daarin voelde ik me net zo goed tekort in gedaan.
Het is gelijk spel!

Vriendschap aangaan is ... ( ook) Luisteren?
Oud Gisteren, 17:12   #1104
Vagebond
Inventaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je hebt het heel veel genoemd, maar altijd op een ophemelende( aan het dollen) manier. Op mij komt dat over dat jij het niet echt serieus neemt, en dus het gevolg zou zijn dat jij eigenlijk (half bewust) je patroon maar blijft herhalen.
Ik bespeur geen stilte in je schrijven, je hopt van Mihaela la Fer, van Fer naar Dorje. Steeds vluchten van de pijn..

Ik ben zeker gevoelig voor aandacht, en een negatieve houding schrikt me inderdaad af.
Ik ben in een situatie de laatste maanden, waarin iemand mij zeer onvriendelijk benadert. Ik zie hoe snel ik direct me 'onbehagen' voel, en zielig.
Daarnaast, nadat ik me herstel, moet ik van binnen lachen. Een gelegenheid om het te onderzoeken, al gaat het me echt heel slecht af. Het gaat zo snel dat 'getriggerd' worden.
Als iemand mij te veel op zou gaan hemelen, zal ik ook een gelegenheid vinden om het te onderzoeken.
Ik heb soms bij Dorje bv., Ik zie dat hij graag altijd 'leuke conversaties wil hebben' en driftige mensen toch maar te vriend wil houden. ( TypeMihaela).
Ik ben benieuwd hoe hij met jou zal omgaan, want ik ervaar jou als nog driftiger dan ik.. maar misschien is het niet eens zo.
Trouwens, Dorje, ik waardeer je inzet, om op een vredige wijze met elkaar om te willen gaan. Een vriendelijke woord is niet overbodig, en als het even wat heftiger wordt, is het net zo goed welkom.
Daarnaast kijk ik naar hoe ik me voel als Dorje zo vriendelijk doet. Hoe gevoelig ben ik voor een complimentje? Is het vleien, om mij te vriend te willen houden?
Of is het mijn wantrouwige aard, en er geen vriendelijkheid toe kunnen laten?
Komt allemaal voorbij, en zulke dingen vraag ik me af..
Krietik krijgen of complimenten zijn voor mij allebei 'triggie'.
Misschien onduidelijk wat ik wil zeggen..

Ik had inderdaad geen geduld meer met je houding, jezelf zo ophemelen en niet eens door hebben.
Ik bespeur dat ik jou een beetje tekort gedaan heb, maar daarnaast voel ik me ook verleid om op de oorlogspad te gaan..
Ik voel me trouwens ook tekort gedaan door jou. Dit ga ik uitdiepen in de volgende antwoord.

Je gaat gewoon dit aan, zeik niet zo!
Doe niet zo hooghartig, en laten wij het over hebben.
Michaela ik ga niet eens in op dit hele verhaal en geef je bij voorbaat al gelijk. Klopt allemaal wat je zegt.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud Gisteren, 17:13   #1105
Vagebond
Inventaris

Standaard

Citaat:
Wij zijn gewoon mensen op een forum. Geen leraar, geen leerling.
Ik weiger om zo een onbenullige rol te spelen.
Kunnen wij het bespreken? Ja of nee?
Simpel!

Oh ja, jij begon trouwens als eerste om jezelf in de leraar rol te positioneren, en zoals jij, heb ik ook aversie tegen.
Ik zie alleen mensen, ik zie geen leraar, en geen leerling. Ik zie alleen maar mensen in gesprek op een forum. Hopelijk dat men bereid is om naar zichzelf te kijken.
Jij ook dus muts!
Zie niet alleen mijn ego, kijk verder..( kijk dichterbij)
Je ziet het allemaal zo helder, Geweldig...
Oud Gisteren, 17:15   #1106
Vagebond
Inventaris

Standaard

Citaat:
Oh ja, nog iets.
Ik liep een beetje over je verhaal heen op een bepaald moment, maar dat kwam ook omdat ik ook behoefte had dat jij belangstelling zou tonen in 'mijn manier', en niet steeds mijn vragen afwimpelen ( daar begon bij mij)
Daarin voelde ik me net zo goed tekort in gedaan.
Het is gelijk spel!

Vriendschap aangaan is ... ( ook) Luisteren?
Sorry maar ik ben hier voor mij Michaela of er ooit sprake van vriendschap zou kunnen zijn dat valt nog zeer te bezien.

Groetjes V.
Oud Gisteren, 17:23   #1107
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:

Groetjes V.
Groetjes M.
Oud Gisteren, 22:15   #1108
Guustflater
Vicaris

Standaard

Maak geen ruzie, maar onderhandel

Dialoog betekent zoeken naar een compromis met respect voor elkaar. De oplossing voor conflict en onenigheid ligt in de geest van de verzoening. Er is geen 100 procent winnaar of 100 procent verliezer. De spirituele leider raadt ook aan om nooit het verleden op te rakelen maar zich te concentreren op de reden van het huidige probleem.
Guustflater is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon