Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Niet-forum-gerelateerde onderwerpen > Verdraagzaamheid, normen en waarden

Verdraagzaamheid, normen en waarden Hoe strak wil je het hebben.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 december 2011, 11:52   #1
Aart
Drommedaris

Standaard Wat is een niet-reanimerenpenning?

Wat is een niet-reanimerenpenning?

Hier word ik nou niet blij van.

Wat een moeite ik wel niet moet doen om niet gereanimeerd te willen worden (Blikje, houdt uw smoel, humor hoor).

Het zou toch zo moeten zijn dat je een penning zou moeten dragen om wel gereanimeerd te willen worden.

Zijn we nou helemaal stapelgek of ben ik het alleen.

Ja de economie moet draaien en daar zijn zieltjes voor nodig en de mens is zo panisch voor de dood omdat hij/zij niet weet wat leven is, nog nooit 1 seconde echt geleefd heeft. Vandaar dat maar rekken en rekken en ikken en ikken en consumeren en consumeren, joepie de kerst staat weer voor de deur, GEZELLIG.

Ik ben me er toch eentje.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2011, 11:59   #2
Aart
Drommedaris

Standaard

Jongens waarom ligt zo`n ding niet gewoon bij de Bruna.

? Niet-reanimerenpenning

Sommige mensen willen niet gereanimeerd worden. Het is van belang dat artsen en reddingwerkers tijdig op de hoogte raken van deze wens. De NVVE heeft daarvoor een niet-reanimerenpenning ontwikkeld. Als u deze penning draagt, zal dit opgemerkt worden bij reanimatie. Volgens de WGBo mag u dan niet worden gereanimeerd.
Deze niet-reanimerenpenning is een op zichzelf staande verklaring, voorzien van pasfoto, handtekening, naam en geboortedatum en hiermee volledig rechtsgeldig. De penning is van aluminium met een kunststof coating en heeft een afmeting van 5 x 3 cm (h x b). Voorbeeld niet-reanimerenpenning

Alleen voor leden, prijs ? 37,50
  • Als u lid bent/wordt en de gehele set wilsverklaringen bestelt, dan ontvangt u daarbij automatisch een aanvraagformulier voor de niet-reanimerenpenning.
  • Als u lid bent en u wilt alleen de niet-reanimerenpenning bestellen, ga dan naar Mijn NVVE. Klik daar onder het kopje 'Ledenservice' op 'Wilsverklaringen bestellen' en dan op 'Afzonderlijke verklaringen'.
Oud 7 december 2011, 12:05   #3
Aart
Drommedaris

Standaard

Er is hoop. (ach wie weet kan ik de penning daar al lang halen, ik ga zo even vragen, ik moet er toch langs).

Uitgifte niet-reanimerenpenning via gemeente

Wie niet gereanimeerd wil worden na een hartstilstand,moet bij zijn gemeente goedkoop een niet-reanimerenpenning kunnen kopen. Dat voorstel heeft het D66-Tweede Kamerlid Dijkstra gisteren gedaan.
Een niet-reanimerenpenning bestaat al, maar is alleen verkrijgbaar voor leden van de Nederlandse Vereniging voor een Vrijwillig Levenseinde (NVVE), en hij kost 37,50 euro.
De penning, met daarop onder meer de naam, foto, en geboortedatum van de houder, moet voorkomen dat hulpverleners proberen het leven te rekken van mensen die dat niet willen. Volgens de Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst zijn zij verplicht een niet-reanimerenwens te respecteren en de behandeling te staken.
De Nederlandse Hartstichting is positief over het voorstel. Een woordvoerder dringt er wel op aan dat gemeenten dezelfde zorgvuldigheidseisen in acht nemen als de NVVE. Die vraagt elke aanvrager zich te legitimeren. Daarnaast moet er een
uniforme penning komen, en niet verschillende uitvoeringen, vindt de Hartstichting.
Reanimatie slaagt maar in een beperkt aantal gevallen; gemiddeld ligt het overlevingspercentage op zo'n twintig procent. De overlevingskans is het grootst, zo'n vijftig procent, als aan alle ideale voorwaarden is voldaan: direct reanimatie na een hartstilstand, door mensen die precies weten hoe te handelen, met snelle medische hulp. Maar in veel gevallen is die ideale situatie er niet. Veel gereanimeerden raken in coma,lopen hersenletsel op, of sterven korte tijd later alsnog.
Oud 23 oktober 2018, 21:18   #4
Ornis
Voormalig lid

Standaard

Een oud topic, maar ja.

Ik heb een tatoeage op mijn borst: Niet reanimeren.
Ornis is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon