Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Zelfonderzoek > Sexualiteit

Sexualiteit Je ontkomt er niet aan.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 juni 2013, 09:25   #71
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lily Bekijk bericht
Tja zou er een lijn zijn? De weg is misschien voor iedereen verschillend?
De uitkomst is hetzelfde, is die niet hetzelfde dan schort het ergens aan.

Mijn voorstel is gedegen zelfonderzoek te doen en gedegen staat voor mij dan voor het niet ontzien van het eigen ego daarin. Bij alle fora waar ik heb deelgenomen namelijk, waar mensen van goede wil aan zelfonderzoek deden, strandde die intentie vanwege het ontzien van ego. Ego kent een oneindig aantal spelletjes om zich aan zelfonderzoek te kunnen onttrekken.

Wil je dus een zelfonderzoek gedegen doen kun je het doorgronden van de aard van ego niet buiten beschouwing laten. Ik heb ego in mijn onderzoek betrokken en kan je wijzen op je egodingetjes. Maar dat werkt natuurlijk niet als dat teruggekaatst wordt.

Lamaar/Niets/DatWatIkBen/Virgo heeft dat onderzoek niet gedaan maar is mijn wijzen op egodingetjes gaan na-apen. Te pas en te onpas meent hij iedereen te kunnen wijzen op egodingetjes terwijl daar geen enkel onderzoek bij hemzelf aan ten grondslag heeft gelegen. Ergo hij weet dus helemaal niet waar hij het over heeft en bediend zich van wat hij er hier over leest en slaat anderen met hun eigen argumenten om de oren.

Zoals overal waar ego het voor het zeggen heeft is, ook hier, een ruzie achtige sfeer en in een ruzieachtige sfeer wil er niemand zelfonderzoek doen. Daar waar ego in het spel is wil het zich doen gelden. Alle fora met de beste intenties zijn strijdende ten onder gegaan, door ego.

Om die reden is het beter voor het onderzoek om dit soort contraproductieve elementen die het onderzoek frustreren van het forum te weren. Ze beklagen zich dan vervolgens over het niet hebben van de vrijheid van meningsuiting. Maar dit is geen meningsuiting forum maar een zelfkennisforum. Hoewel er best een gezelligheidsaspect aan mag zitten.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2013, 09:31   #72
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Hoe kom je daar nou toch bij? Wat is nu het punt om gewoon iets over je bevinding te vertellen nav een verband dat jij blijkbaar ziet tussen onthouding en zelfkennis? Ik begrijp dat niet zo goed.
Aanvallen en verdedigen, allemaal egostuff.
Oud 14 juni 2013, 09:33   #73
Lily
Voormalig lid

Lily's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht

Mijn voorstel is gedegen zelfonderzoek te doen en gedegen staat voor mij dan voor het niet ontzien van het eigen ego daarin. Bij alle fora waar ik heb deelgenomen namelijk, waar mensen van goede wil aan zelfonderzoek deden, strandde die intentie vanwege het ontzien van ego. Ego kent een oneindig aantal spelletjes om zich aan zelfonderzoek te kunnen onttrekken.

Wil je dus een zelfonderzoek gedegen doen kun je het doorgronden van de aard van ego niet buiten beschouwing laten. Ik heb ego in mijn onderzoek betrokken en kan je wijzen op je egodingetjes. Maar dat werkt natuurlijk niet als dat teruggekaatst wordt.

Lamaar/Niets/DatWatIkBen/Virgo heeft dat onderzoek niet gedaan maar is mijn wijzen op egodingetjes gaan na-apen. Te pas en te onpas meent hij iedereen te kunnen wijzen op egodingetjes terwijl daar geen enkel onderzoek bij hemzelf aan ten grondslag heeft gelegen. Ergo hij weet dus helemaal niet waar hij het over heeft en bediend zich van wat hij er hier over leest.

Zoals overal waar ego het voor het zeggen heeft is, ook hier. een ruzie achtige sfeer en in een ruzieachtige sfeer wil er niemand zelfonderzoek doen. Daar waar ego in het spel is wil het zich doen gelden. Alle fora met de beste intenties zijn strijdende ten onder gegaan, door ego.

Om die reden is het beter voor het onderzoek om dit soort contraproductieve elementen die het onderzoek frustreren van het forum te weren. Ze beklagen zich dan vervolgens over het niet hebben van de vrijheid van meningsuiting. Maar dit is geen meningsuiting forum maar een zelfkennisforum.
Renoir als je vindt dat er inderdaad storende actoren zijn, dan is je intentie om dat te verwijderen wel degelijk de juiste oplossing.
Toen Niets terugkwam, heb je even opgemerkt, zie je nu...ja ik zag dat inderdaad toen ook. Hij geeft wel degelijk nu aan dat hij nog een weg te gaan heeft, dus het is niet zo dat hij het allemaal weet. Daarom zou ik zelf nog wat geduld bewaren. Maar is je geduld nu al op en je bent overtuigd, dan kan je de knoop doorhakken. Dat is je vrijheid om dat te doen en ik zal er ook niet meer over beginnen.
Lily is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2013, 09:40   #74
Nadje
In memoriam

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Lamaar/Niets/DatWatIkBen/Virgo heeft dat onderzoek niet gedaan maar is mijn wijzen op egodingetjes gaan na-apen. Te pas en te onpas meent hij iedereen te kunnen wijzen op egodingetjes terwijl daar geen enkel onderzoek bij hemzelf aan ten grondslag heeft gelegen. Ergo hij weet dus helemaal niet waar hij het over heeft en bediend zich van wat hij er hier over leest en slaat anderen met hun eigen argumenten om de oren.

Zoals overal waar ego het voor het zeggen heeft is, ook hier, een ruzie achtige sfeer en in een ruzieachtige sfeer wil er niemand zelfonderzoek doen. Daar waar ego in het spel is wil het zich doen gelden. Alle fora met de beste intenties zijn strijdende ten onder gegaan, door ego.

Om die reden is het beter voor het onderzoek om dit soort contraproductieve elementen die het onderzoek frustreren van het forum te weren. Ze beklagen zich dan vervolgens over het niet hebben van de vrijheid van meningsuiting. Maar dit is geen meningsuiting forum maar een zelfkennisforum. Hoewel er best een gezelligheidsaspect aan mag zitten.
Beetje kort door de bocht Rennie. Een ingrijpende gebeurtenis als het verliezen van je kind dwingt je wel tot zelfonderzoek. Nu maak je je schuldig aan dat wat je een ander verwijt. Geef zelf het goede voorbeeld en hou het bij jezelf. Een ander kan je niet frustreren. Frustratie is altijd iets van jezelf.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2013, 09:41   #75
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lily Bekijk bericht
Renoir als je vindt dat er inderdaad storende actoren zijn, dan is je intentie om dat te verwijderen wel degelijk de juiste oplossing.
Toen Niets terugkwam, heb je even opgemerkt, zie je nu...ja ik zag dat inderdaad toen ook. Hij geeft wel degelijk nu aan dat hij nog een weg te gaan heeft, dus het is niet zo dat hij het allemaal weet. Daarom zou ik zelf nog wat geduld bewaren. Maar is je geduld nu al op is en je bent overtuigd, dan kan je de knoop doorhakken. Dat is je vrijheid om dat te doen en ik zal er ook niet meer over beginnen.
Het is nogal wat om mensen af te schrijven Lily. Ik blijf altijd goede hoop houden op het verwerven van inzicht. Echter bij veel zelf vervuldheid heb ik toch ernstige bedenkingen of er nog wel ruimte is dat er iets kan toetreden.

Soms dan hink ik op de gedachte dat het er niet toe doet, ik zie hier toch vrijwel niemand aan zelfonderzoek doen, dus dan kan dat egogedoe er ook nog wel bij.
En dan ineens zie ik iemand echt zinnig bezig zijn en dan komt meteen mijnheer met z'n grote kwek, roet in het eten gooien.

Dus ik sta er zeer ambivalent in soms kan ik hem dulden, andere keren niet.
Oud 14 juni 2013, 09:47   #76
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Beetje kort door de bocht Rennie. Een ingrijpende gebeurtenis als het verliezen van je kind dwingt je wel tot zelfonderzoek. Nu maak je je schuldig aan dat wat je een ander verwijt. Geef zelf het goede voorbeeld en hou het bij jezelf. Een ander kan je niet frustreren. Frustratie is altijd iets van jezelf.
Ik zeg ook niet dat dat ie geen onderzoeken die hij op zijn levenspad heeft ontmoet heeft gedaan, c.q. heeft moeten doen om z'n hoofd boven water te kunnen houden. Hij heeft daarmee niet de wijsheid in pacht om zich hier te kunnen opwerpen als iemand die gedegen zelfonderzoek heeft gedaan en kan propageren dat ego gevoeglijk buiten dat onderzoek kan blijven. Ik heb hier een forum dat gericht is op zelfonderzoek daar hou ik het ook bij.

Daar gaat dit ook over, het heeft helemaal niks met de persoon Renoir te maken.
Oud 14 juni 2013, 09:58   #77
Nadje
In memoriam

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg ook niet dat dat ie geen onderzoeken die hij op zijn levenspad heeft ontmoet heeft gedaan, c.q. heeft moeten doen om z'n hoofd boven water te kunnen houden. Hij heeft daarmee niet de wijsheid in pacht om zich hier te kunnen opwerpen als iemand die gedegen zelfonderzoek heeft gedaan en kan propageren dat ego gevoeglijk buiten dat onderzoek kan blijven. Ik heb hier een forum dat gericht is op zelfonderzoek daar hou ik het ook bij.

Daar gaat dit ook over, het heeft helemaal niks met de persoon Renoir te maken.
Natuurlijk wel. Het is jouw forum en je hebt daar een doel mee voor ogen.
Oud 14 juni 2013, 10:06   #78
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Natuurlijk wel. Het is jouw forum en je hebt daar een doel mee voor ogen.
Ego ziet dat zo, de persoon Renoir wil z'n forum doen slagen. Zie dat ego je dat ingeeft want jouw ego kent dat doel als zijnde het doel voor zichzelf.

Ik ken dat niet, het is niet 'mijn' forum in de zin dat het een egobezit vormt, het heeft wat je zou kunnen noemen een altru?stisch doel, een doel voor jouw welzijn, of het welzijn van de wereld, het hoeft iig niet mij, Renoir, te dienen.
Oud 14 juni 2013, 10:19   #79
Nadje
In memoriam

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ego ziet dat zo, de persoon Renoir wil z'n forum doen slagen. Zie dat ego je dat ingeeft want jouw ego kent dat doel als zijnde het doel voor zichzelf.

Ik ken dat niet, het is niet 'mijn' forum in de zin dat het een egobezit vormt, het heeft wat je zou kunnen noemen een altru?stisch doel, een doel voor jouw welzijn, of het welzijn van de wereld, het hoeft iig niet mij, Renoir, te dienen.
Dat snap ik wel. Alleen dat sturende kan ik daarin moeilijk plaatsen.
Oud 14 juni 2013, 10:50   #80
Bigbear
Actuaris

Bigbear's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat een onzin. Het is niet jouw forum en ondertussen verzin je allerlei regeltjes om dat waar je niet mee om kan gaan in te stellen. Ik heb nog nooit iemand die "zelfonderzoek" heeft gedaan, zichzelf zo in de maling zien nemen.
Bigbear is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon