Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Zelfonderzoek > Vriendschap

Vriendschap Tekenen van vriendschap.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 oktober 2011, 16:26   #11
diane
Dignitaris

diane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Florentina Bekijk bericht
uit jaloezie doe ik mee met het gesprek: Tis een foto van tig jaar geleden hoor...(grapje h?)

Al zijn er bij mij gemengde gevoelens: jaloezie en ook een gevoel van onmacht als ik zie hoe wij vrouwen onszelf nog steeds pijnigen voor het ''hongerige blik'' van mannen.
je kan niet tegen mij zeggen dat als wij vrouwen alleen op een heerlijk vredig harmonieus eilandje zouden leven, onszelf nog steeds zo zouden mishandelen, en op hoge hakken lopen om onze kuiten te doen spannen? Waarvoor dan als er geen mannen er naar kijken?
Spanning dat in de kuiten komt door het dragen van hoge hakken brengt veel opwinding in mannen op.

en niet alleen met hoge hakken, maar de meeste kleding en accessoires dat wij vrouwen dragen en gebruiken zijn niet voor onszelf bedoelt. Niet voor comfort en genot. maar voor het gezien woorden, indruk maken, gewaardeerd worden, aandacht krijgen..

Maar ik geef toe dat ik me jaloers (niet op de foto, want is zeker niet mijn smaak, ook al ziet er schattig uit), op jonge gezonde sexy vrouwen voel, vrouwen zoals ik zelf vroeger was. Nu ben ik alleen maar mooi en natuurlijk, en niet zo jong meer, en ook niet zo slank meer...(en een beetje jaloers)

(het floepte zo uit mijn vingers, met wijziging en al..)
Als je me zou kennen Florentina zou je je doodlachen om mijn "jaloezie" hoor. Ik overdrijf af en toe graag, hou er maar rekening mee..een gewaarschuwd mens telt voor twee toch.
In feite droeg ik zeer sporadisch van die martelwerktuigen, aangezien ik de volgende dagen dan met kuitkramp liep te strompelen. Ik heb meer moeite met het enkelprobleem, nu al zo'n 7 jaartjes. Nog verergerd door een auto-ongeluk van enige maanden geleden. Slechte medische behandeling, waar ik nog steeds enigszins de p.st over in heb. Nou dat zit er eigenlijk achter.

Ik dacht hier even over na en kom tot de conclusie dat het me niet zozeer interesseert wat mannen ervan vinden, maar dat ik het zelf fijn vind om me goed te voelen door leuke kleding o.i.d. Maar daar zit natuurlijk ook weer wat onder: w??rom wil ik dat gevoel hebben? Heb ik die dingen nodig voor dit gevoel?
Weer even nadenken, nee ik heb ze niet nodig. Wel dat m'n lijf in redelijk goede vorm is, m'n haar naar m'n zin zit ongeacht of iemand dit ziet of niet.

Je zegt het prima: mooi en natuurlijk, zo voel ik het ook.
Al dank ik God voor het feit dat ik nooit over een dieet hoef na te denken dankzij het strenge snoep/eetregime. Niet zozeer vanuit een bepaalde ideologie, maar gewoon omdat er zo weinig geld was dat we elkaar het vlees uit de mond zaten te kijken. Het schijnt dat je dan als kind geen mestcellen vormt waar je later veel profijt van hebt..
Oud 2 oktober 2011, 16:31   #12
diane
Dignitaris

diane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lyme Bekijk bericht
Over jaloers zijn gesproken..
Ik betrap mijzelf echt wel op een afgunstig gevoel als ik een vrouw zie die ondanks haar kinderschare en de nodige zorgen nog zo strak en hip in het vel zit. Ik heb er dan ook nog een handje van om zo'n mooi typje in mezelf af te zeiken omdat ze vast een trouwe bezoekster is van Dr.Schumacher en consorten. Kan het gewoon niet hebben...en waarom niet eigenlijk?
Grrr...over zelfkennis gesproken.
Ik heb het vooroordeel dat die vrouwen kennelijk niets anders te doen hebben, oppervlakkig en dom zijn, dat ze nodig enige hersentraining nodig hebben, liefhebbers zijn van de Bouquetreeks o.i.d.
Ach wat leer ik weer veel vandaag!
Oud 2 oktober 2011, 17:49   #13
Naadje
Voormalig lid

Naadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diane Bekijk bericht
Hoi Nada,
Het gaat me even niet om de woorden, hoewel ik me daarin kan vinden.

Maar met enige jaloezie... zie ik daar een avatar met superhoge hakken!
Als dat jouw benen en hakken zijn, potverdikkeme ik zou dit zo graag WILLEN.
Maar van Aart mag ik niet zeggen dat ik last van m'n enkel heb.
Zodat ik het via een omweg toch even lekker heb gezegd.
Kijk wel uit op grindpaden!
Ik kan je gerust stellen Diane, het blijft ff wennen.....maar het zijn niet mijn benen en ook niet mijn hoge hakken. De hoge hakken heb ik al een aantal jaren geleden afgezworen, heel af en toe haal ik ze nog 's uit de kast, want je gaat er toch altijd net ff iets anders door/van lopen, vind ik, maar wat betreft mijn benen......die mogen nog immer gezien worden, al zeg ik het zelf. Ik ben gezegend met een mooi onderstel, lange en (door het dansen/ballet) stevig en goed geproportioneerde benen. En het zat in de genen, mijn moeder had ook erg mooie benen, hoewel niet zo lang als ik, maar ja je hebt natuurlijk altijd baas boven baas. Sprak zij triomfantelijk. Ik heb helaas wat problemen met het plaatsen van smiley's, die moet je d'r maar even bij denken.
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2011, 17:53   #14
Naadje
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
.
Kijk wel uit op grindpaden!
Grindpaden zijn peanuts. Wat te denken van kinderkopjes? Het is mij wel eens (meer dan eens) overkomen dat de hak van mijn pump ergens tussen twee kinderkopjes bleef steken en ik zelf al enkele meters verderop was. Vertel mij niks over Assepoester, ik snap wel hoe zij dat muiltje kwijt geraakt is. Tijdens het dansen ook wel gebeurd dat ik de hak van een schoen verloor. Dat is dan toch wat lastig dansen met zo'n hoogteverschil van 10 cm. Enfin...schoenen in de hoek en op blote voeten verder dansen, en dan hopen dat je een lift naar huis krijgt.
Oud 2 oktober 2011, 18:06   #15
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje
Enfin...schoenen in de hoek en op blote voeten verder dansen, en dan hopen dat je een lift naar huis krijgt.
Dat laatste lukt je zonder high heels ook niet meer.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2011, 18:28   #16
Naadje
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dat laatste lukt je zonder high heels ook niet meer.
Nou die weddenschap durf ik wel aan. As far as my legs concern, durf ik de competitie nog wel aan met een twintigjarige. Tina Turner kon dat zelfs nog na haar 65ste, dus ik heb nog even te gaan. Zelfs Tina kan namelijk niet aan me tippen.
Oud 2 oktober 2011, 20:02   #17
Lyme
Actuaris

Lyme's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het vooroordeel dat die vrouwen kennelijk niets anders te doen hebben, oppervlakkig en dom zijn, dat ze nodig enige hersentraining nodig hebben, liefhebbers zijn van de Bouquetreeks o.i.d.
Ach wat leer ik weer veel vandaag!
Maar dat zijn dan ook de ergste; die bloedmooie met een titel en/of een zeer florerend bedrijf.
Natuurljk zijn dat dan van die vreselijk onaardige krengen....
Lyme is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2011, 14:55   #18
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
Nou die weddenschap durf ik wel aan. As far as my legs concern, durf ik de competitie nog wel aan met een twintigjarige. Tina Turner kon dat zelfs nog na haar 65ste, dus ik heb nog even te gaan. Zelfs Tina kan namelijk niet aan me tippen.
Eerst zien en dan geloven.
Laat zien dan Naadje, wie a zegt durft hopelijk ook b te zeggen.

maar goed, waaruit je grote behoefte om te pronken?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2011, 15:14   #19
Naadje
Voormalig lid

Wink

Citaat:
Eerst zien en dan geloven.
Laat zien dan Naadje, wie a zegt durft hopelijk ook b te zeggen.

Je mag ze in levende lijve komen aanschouwen Florentina. Ik durf wel b te zeggen. Behoefte om te pronken? Wat heeft het kennen van je goede punten met pronken te maken? Is het pronken als je met (bepaalde fysieke kenmerken van) jezelf bent ingenomen? Ik sta me er verder niet op voor hoor, maar het kwam zo toevallig ter sprake, nietwaar?

Wijziging aangebracht door Naadje op 3 oktober 2011 om 15:26.
Oud 3 oktober 2011, 17:45   #20
Rob
Titularis

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe jij niet mee aan rokjesdag dan?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rokjesdag
Rob is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon