Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Algemene forumaangelegenheden > Stel je even voor

Stel je even voor In dit forum kun je je voorstellen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 februari 2013, 14:22   #1
Muhealth
Vicaris

Muhealth's schermafbeelding

Standaard Muhealth

Ach jee! Ik ben hier nog maar net en overweeg nu al van dit forum te verdwijnen.
Het intelectuele niveau dat hier wordt gebezigd gaat mij boven mijn petje.
Maar laat ik me maar aan U voorstellen.
Ik word Gerard Damkat genoemd en sta als koordirigent voor diverse amateur-koren.
Mijn vocabulair mag als minimaal beschouwd worden in vergelijking met het uwe en ik vraag mij dan ook af of ik dit forum waardig ben.
Aangaande mijn levensvisie het volgende: Overtuigd van het feit dat ik tot een geweldige vorm van zelfontkenning moet komen ben ik al jaren.
Het zou zoveel te gemakkelijker zijn wanneer het "IK" niet telkens weer op de voorgrond trad.
Maar ik zal mij zeer zeker niet verheugen met in gedachte dat al die mensen met hun intelectueel en po?tisch gebazel hier ook niet aan lijden, want wat heb ik daar aan. Mijn twijfels gaan uit naar de mensen die beweren hier boven te staan. Ik geloof er geen barst van.

Wordt vervolgd.

Met welgemeende vriendelijke groet van Gerard
Muhealth is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2013, 14:28   #2
Muhealth
Vicaris

Standaard

herstel: "met in gedachte moet zijn: in de gedachte.

Sorry.

Muhealth.
Oud 12 februari 2013, 15:35   #3
Muhealth
Vicaris

Standaard Ik ben waardig bevonden

Hallo.

Al eerder heb ik mij al voorgesteld, maar toen was ik nog een aspirant forumlid.
Nu kan ik dan uiteindelijk als volwaardig forumlid deelnemen aan de diverse discussies.
Reken er maar op dat ik over een gezonde dosis humor beschik die ik ook tegenover mijn koorleden ten toon spreid.
Ik heb bij deze al 6 keer het woord "IK"gebruikt, maar ben in wezen een ontkenner van dit fenomeen dat enkel en alleen ontstaan is door middel van beeldvorming.
Om dit te begrijpen dient U te weten dat het denken ontstaat bij de gratie van onze zintuigen.
Het denken vormt zich immers door de impulsen gegeven door ons vermogen tot: "zien,horen,ruiken,proeven en voelen."
De gedachten zijn dan niet vrij doch geconditioneerd.
Naast deze dwaling bestaat er nog ??n en dit betreft het woord bewustzijn.
Welnu beste mensen. Geloof me maar dat de mensheid voor het overgrote deel bewusteloos is. Een half slaaptoestand zou de betere aanduiding zijn voor de toestand waar zo'n 99% van de wereldbevolking zich in bevind.
De waakzaamheid met betrekking tot ons zelf biedt dan soelaas maar is uitermate moeilijk daar de dagelijkse onbeduidende beslommeringen van het leven zich telkens weer aanbieden.

Muhealth
Oud 12 februari 2013, 15:47   #4
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Muhealth Bekijk bericht
Hallo.

Al eerder heb ik mij al voorgesteld, maar toen was ik nog een aspirant forumlid.
Nu kan ik dan uiteindelijk als volwaardig forumlid deelnemen aan de diverse discussies.
Reken er maar op dat ik over een gezonde dosis humor beschik die ik ook tegenover mijn koorleden ten toon spreid.
Ik heb bij deze al 6 keer het woord "IK"gebruikt, maar ben in wezen een ontkenner van dit fenomeen dat enkel en alleen ontstaan is door middel van beeldvorming.
Om dit te begrijpen dient U te weten dat het denken ontstaat bij de gratie van onze zintuigen.
Het denken vormt zich immers door de impulsen gegeven door ons vermogen tot: "zien,horen,ruiken,proeven en voelen."
De gedachten zijn dan niet vrij doch geconditioneerd.
Naast deze dwaling bestaat er nog ??n en dit betreft het woord bewustzijn.
Welnu beste mensen. Geloof me maar dat de mensheid voor het overgrote deel bewusteloos is. Een half slaaptoestand zou de betere aanduiding zijn voor de toestand waar zo'n 99% van de wereldbevolking zich in bevind.
De waakzaamheid met betrekking tot ons zelf biedt dan soelaas maar is uitermate moeilijk daar de dagelijkse onbeduidende beslommeringen van het leven zich telkens weer aanbieden.

Muhealth
Waar maak jij deel uit Muhealth (Arabische naam?)? Uit die 99% of uit het overige?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2013, 16:02   #5
Aart
Drommedaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Muhealth Bekijk bericht
Geloof me maar dat de mensheid voor het overgrote deel bewusteloos is. Een half slaaptoestand zou de betere aanduiding zijn voor de toestand waar zo'n 99% van de wereldbevolking zich in bevind.
Ik schrok me rot, dat zou betekenen dat 167500 nederlanders zich niet in de halfslaaptoestand bevinden.

Of zou het hier 1% zijn en in de rest van de wereld 99,0138.

Ja, waar bevind ik me in, daar draait het om.

Ik zou zelf zeggen; ik ben geheel wakker maar ja dat zegt mijn buurman ook over zichzelf en als er zich 1 in de halfslaaptoestand bevindt is hij het wel.

Het zou mij trouwens niet verbazen als hij hetzelfde over mij zegt en ik geef hem geen ongelijk.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2013, 16:41   #6
Mihaela
Singularis

Standaard

Een paar jaar geleden was ik op JouTube een stukje van J. Krisnamurti aan het kijken. Was indrukwekkend, en inspirerend wat hij zei. Er was een moment dat ik opmerkte dat mijn geest zich opende, en alles wat hij zei begreep ik vanuit mijn kern.
Mijn geest voelde alert en ik slurpte ieder woord op dat hij uitsprak. Op een bepaald moment zag ik hoe mijn ogen (bijna) dicht gingen, mijn adem werd ietwat zwaar. Het was precies zoals ik sliep. Door een kleine opening van mijn ogen keek ik nog steeds verder op het scherm, en ik hoorde en begreep verder ieder woord dat Krishnamurti uitspraak. Op dat moment besefte ik: Verek! Ik ''slaap'' echt!. Een stuk van mij liet mij mijn ''slaap-toestand'' zien, en ik keek daar naar.
In die periode was ik nog best fit en actief, ik deed veel. Jaren later trad dat ''slaap'' dieper en dieper tot mij. Nu voel ik dat heel erg in mijn lichaam en mijn geest. Ik ''slaap'' echt, soms vraag me af hoe in Godsnaam ''wakker'' te worden. Er zijn er zeker ook heel veel momenten dat ik ''wakker'' ben en in het moment ben, maar heel vaak zie ik dat ik in een soort
droom - toestand verkeer.
Wel troost ik mezelf met het gegeven dat er weinig mensen de moed hebben om toe te geven dat ze ''slapen''. Vaak weten ze niet eens, dus wat toe te geven?
Ik weet dat ik ''slaap''!
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2013, 19:43   #7
Rennie
Singularis

Standaard

Hallo Muhealth, welkom op het forum.

Je bedoeld met bewusteloos waarschijnlijk dat een overgroot deel van de mensheid nauwelijks de moeite neemt zich bewust te worden en maar wat aanklooit ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2013, 20:19   #8
Guy
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Hallo Muhealth, welkom op het forum.

Je bedoeld met bewusteloos waarschijnlijk dat een overgroot deel van de mensheid nauwelijks de moeite neemt zich bewust te worden en maar wat aanklooit ?
Er even van uitgaand dat dit jouw mening is, wat zouden we daar dan aan kunnen doen?
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2013, 20:31   #9
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Er even van uitgaand dat dit jouw mening is, wat zouden we daar dan aan kunnen doen?
Jij kunt aan mijn idee weinig doen.
Ik heb me toen ik op dat idee kwam voorgenomen bewuster in het leven te staan.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2013, 20:32   #10
Guy
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Jij kunt aan mijn idee weinig doen.
Ik heb me toen ik op dat idee kwam voorgenomen bewuster in het leven te staan.
Aha.....en wil dat een beetje vlotten?
Guy is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon