Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Algemene forumaangelegenheden > Stel je even voor

Stel je even voor In dit forum kun je je voorstellen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 maart 2013, 12:26   #1
Virgo
Voormalig lid

Virgo's schermafbeelding

Standaard Virgo

Hallo allemaal,

Even mijzelf voorstellen?. Tja, hoe stel ik mijzelf eigenlijk voor?

Ik weet van mijzelf dat ik zowel perfectionist als chaoot kan zijn. Ik kan zowel bewust als onbewust zijn, soms ben ik een angsthaas en soms een durfal, ik hou van luisteren en van praten en heb de stilte aan het einde van de dag (of soms tussendoor) nodig om alle indrukken en prikkels die bij mij zijn binnen gekomen te ?verwerken?

Om mijzelf te leren kennen zie ik de wereld/anderen als een spiegel. Ik vind het boeiend om te zien wat de wisselwerking is tussen mensen onderling. Regelmatig kan ik me afvragen wat de drive is van mensen om te doen wat ze doen. Wat (her)ken ik en wat nog niet? De ene keer lukt dat beter dan de andere keer en mijn ervaring is dat taal soms een struikelblok is. Hoe zijn woorden bedoelt en hoe worden ze ontvangen. Daarnaast hebben woorden soms ook meerdere betekenissen. Dan kan dan natuurlijk ook weer tot hilariteit leiden. Ooit heb ik geleerd dat non-verbale communicatie voor minstens 70% deel uitmaakt van de boodschap, dus ik vind het best een uitdaging om met alleen het geschreven woord te communiceren

Verder heb ik ervaren dat ook mijn eigen gemoedstoestand van invloed is/kan zijn op het proces van begrijpen en begrepen worden.

Alles wat ik (nog) niet (bewust) ben, hoop ik hier te ontdekken....

En o ja: Virgo is mijn sterrenbeeld ;-)
Virgo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2013, 14:27   #2
Hans
Voormalig lid

Standaard

Welkom Virgo,

Met spiegels zit je hier wel goed,...als je ziet dat het spiegels zijn natuurlijk
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2013, 14:34   #3
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
Ooit heb ik geleerd dat non-verbale communicatie voor minstens 70% deel uitmaakt van de boodschap, dus ik vind het best een uitdaging om met alleen het geschreven woord te communiceren
Dit deel ik met je.

Welkom Virgo.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2013, 14:58   #4
Hans
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
Ooit heb ik geleerd dat non-verbale communicatie voor minstens 70% deel uitmaakt van de boodschap,
Maakt het dan nog uit of je heel dik of dun bent, of blijft dat 70%?
Oud 28 maart 2013, 16:28   #5
Freerider
Time Out token

Standaard

Hoi Virgo.

Weer een nieuwe. Gisteren al, vandaag weer iemand. En met iedere nieuwkomer word ik meer oudkomer. Maar dat is mijn ego die nu in afgescheidenheid tegen je spreekt. Hoe meer nieuwkomers, des te meer ik bij de oudkomers ga horen. Een stukje groepsvorming wat de (mijn) geest creert. (in werkelijkheid bestaat het immers niet)

Nah ja, iig welkom hier. En ik hoop dat je ook snel tot de gestampte pot hoort.
Men werkt hier met titels heb ik ontdekt. Ik ben nog steeds na al die tijd een junior en ik zit hier toch al weer een dag of 2. Of waren het er nou 3?
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2013, 20:04   #6
Hans
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Hoi Virgo.

Weer een nieuwe. Gisteren al, vandaag weer iemand. En met iedere nieuwkomer word ik meer oudkomer. Maar dat is mijn ego die nu in afgescheidenheid tegen je spreekt. Hoe meer nieuwkomers, des te meer ik bij de oudkomers ga horen. Een stukje groepsvorming wat de (mijn) geest creert. (in werkelijkheid bestaat het immers niet)

Men werkt hier met titels heb ik ontdekt. Ik ben nog steeds na al die tijd een junior en ik zit hier toch al weer een dag of 2. Of waren het er nou 3?

Ik weet nog goed toen je er nog niet was Niets,....
Oud 28 maart 2013, 20:11   #7
Freerider
Time Out token

Standaard

Als de dag van verleden week zeker, Hans?
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2013, 20:53   #8
Virgo
Voormalig lid

Virgo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Welkom Virgo,

Met spiegels zit je hier wel goed,...als je ziet dat het spiegels zijn natuurlijkWiNk
Dank voor het welkom.

Ik denk dat ik wel spiegels tegen kom en dus alleen maar mijn ogen hoef open te houden. En ik weet dat ik zelf ook een spiegel ben. Ook ben ik me er van bewust dat wat we in een spiegel zien spiegelbeeld is, en dus niet het exacte beeld van de werkelijkheid ;-)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Maakt het dan nog uit of je heel dik of dun bent, of blijft dat 70%?
Dat hangt er denk ik van af hoeveel gewicht zender en ontvanger van de boodschap toekennen aan gewicht.
Oud 28 maart 2013, 20:57   #9
Virgo
Voormalig lid

Virgo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dit deel ik met je.

Welkom Virgo.
Ook dank voor het welkom. Delen ervaar ik als een plezierige ervaring, als we als mens kunnen zien wat we delen, is er al sneller een ervaren van eenheid.
Oud 28 maart 2013, 21:02   #10
Virgo
Voormalig lid

Virgo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Hoi Virgo.

Ach, over drie maanden vallen die 3 dagen vast in het niet. Alles is relatief ;-)

Ik heb de titels en de sterren gezien in de kantlijn, maar begrijp dr nog niet veel van. Misschien dat iemand van de gestampte pot dat uit kan leggen?

En jij ook bedankt voor het welkom.
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon