Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Algemene forumaangelegenheden > Stel je even voor

Stel je even voor In dit forum kun je je voorstellen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 juli 2013, 20:22   #21
Mahziri
Jubilaris

Mahziri's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dank je wel voor je verhaal. Ik dacht dat ik de meeste satsanggevers in Nederland wel kende, maar Anthony is nieuw voor mij. Ik ga googelen en we komen er wellicht nog verder over te spreken, als je dat wilt.
Dat vind ik altijd leuk Rob.
Er staat niet veel van 'm op internet. Een verouderde website.
Ik hoor wel van je. Anthony Hagen heet hij voluit.
Mahziri is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2013, 20:23   #22
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahziri Bekijk bericht
Ja, dat lijkt mij wel.
Zo ervaar ik dat ook. Er komen in mijn leven steeds mensen voorbij die exact op dat moment van belang (lijken te) zijn. En ze verdwijnen ook weer, om plaats te maken voor anderen, en vaak later, met terugwerkende kracht kan ik dan de rol of invloed van zo'n iemand plaatsen binnen het geheel, zal ik maar zeggen, herken jij dat ook?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2013, 20:25   #23
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja dat voelt ook wel een beetje zo Nadje.
Ik zal er wat over vertellen.
In 2011 werd ik ontslagen bij een reorganisatie. Toen heb ik 2 jaar van het UWV een uitkering gehad. In die 2 jaar was het zo rustig in mijn leven. Mooie gesprekken hier aan tafel, nieuwe mensen ontmoeten, hypnose, veel stilte, veel alleen zijn, mediteren etc. Opeens weer een baan in een enorm bedrijf waar van alles speelt. Ik snap dat hier de verdieping ook wel weer zit voor mij maar oef, dat was een overgang. Dat maakte dat ik gelijk die zin op mijn website heb gezet. Het is nog niet zover dat ik die 36 uur daar denk te kunnen combineren met iets anders. Dus langzaamaan de komende maanden even kijken wat ik wil. Gewoon hoe het voelt.
Mooi. Altijd goed om bij je gevoel te blijven.
Oud 12 juli 2013, 20:32   #24
Mahziri
Jubilaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Zo ervaar ik dat ook. Er komen in mijn leven steeds mensen voorbij die exact op dat moment van belang (lijken te) zijn. En ze verdwijnen ook weer, om plaats te maken voor anderen, en vaak later, met terugwerkende kracht kan ik dan de rol of invloed van zo'n iemand plaatsen binnen het geheel, zal ik maar zeggen, herken jij dat ook?
Ja dat herken ik helemaal!
Ze raken dan precies d?tgene wat gezien wil worden.
Soms is het een aaneenschakeling van ervaringen. Dan ga ik er doorheen en uiteindelijk, veel later zie ik het hele plaatje van het spel. Bijzonder he?
Het begint nu wel dat ik het soms kan zien terwijl het bezig is. Dan is er blijkbaar een afstand. Ervaar ik mezelf als een worstelaar in het plaatje.
Ook nieuw is het fenomeen dat er opeens een hele zware stem klinkt als er ruimte is in de worsteling. Dan is alles opeens zo helder.
Laatst reed ik lekker Zen naar het werk. Vliegt er een vogel tegen de auto aan. Ik moest van Almere naar Huizen en bij Naarden stopte opeens de projectie en wat al niet meer met dat voorval. Wat een gesprek in mijn hoofd. En toen kwam die zware stem, het of het Bewustzijn dan tegen me praat. Of klinkt dat heel gek. Toch leek het zo. Een moment van totaal inzicht. En toen was er iemand die voor me de weg op schoot ..... Ach ja.
Oud 12 juli 2013, 20:36   #25
Mahziri
Jubilaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Hallo Mahziri en het ga je goed Mahziri. Kort maar krachtig.
Ik blijf toch nog even
Hoi Ietsepietsje.
Oud 12 juli 2013, 20:40   #26
Rob
Titularis

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat vind ik altijd leuk Rob.
Er staat niet veel van 'm op internet. Een verouderde website.
Ik hoor wel van je. Anthony Hagen heet hij voluit.
Voor nu wil ik je graag een compliment maken en dat is voor je moed om een leraar te bezoeken. Je zult het misschien zelf niet als moedig ervaren, maar daar kan al een drempel mbt zelfonderzoek liggen.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2013, 20:49   #27
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja dat herken ik helemaal!
Ze raken dan precies d?tgene wat gezien wil worden.
Soms is het een aaneenschakeling van ervaringen. Dan ga ik er doorheen en uiteindelijk, veel later zie ik het hele plaatje van het spel. Bijzonder he?
Het begint nu wel dat ik het soms kan zien terwijl het bezig is. Dan is er blijkbaar een afstand. Ervaar ik mezelf als een worstelaar in het plaatje.
Ook nieuw is het fenomeen dat er opeens een hele zware stem klinkt als er ruimte is in de worsteling. Dan is alles opeens zo helder.
Laatst reed ik lekker Zen naar het werk. Vliegt er een vogel tegen de auto aan. Ik moest van Almere naar Huizen en bij Naarden stopte opeens de projectie en wat al niet meer met dat voorval. Wat een gesprek in mijn hoofd. En toen kwam die zware stem, het of het Bewustzijn dan tegen me praat. Of klinkt dat heel gek. Toch leek het zo. Een moment van totaal inzicht. En toen was er iemand die voor me de weg op schoot ..... Ach ja.
Ik denk dat wat wij, primair geneigd zijn, om als gek te classificeren, juist datgene is waar we meer oog en oor voor zouden moeten hebben/krijgen. Meer aandacht aan moeten geven. Toeval bestaat niet. Als je open(heid) bent en bereid, zal er steeds meer synchroniciteit in je leven komen. Alles in het leven heeft een bedoeling. Aan jou/mij de keus welke betekenis we eraan willen toekennen. Ik opteer voor die van groei en verruiming.
Oud 12 juli 2013, 21:04   #28
Freerider
Time Out token

Standaard

Citaat:
Ik blijf toch nog even
Hoi Ietsepietsje.
Gezellig. Zeg maar Niets. Dat is mijn eigenlijke forumnaam.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2013, 21:26   #29
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Gezellig. Zeg maar Niets. Dat is mijn eigenlijke forumnaam.
Ik laat er zomaar eens een interpretatie op los......zeg maar Niets....
bedoel je daarmee dat we jou als Nietszeggend moeten beschouwen? Zeg maar Niets, dat we jou niet aux serieues moeten nemen? Of beter nog wellicht helemaal negeren? Kortom...is er iets wat je hiermee wilt zeggen, Niets?
Oud 12 juli 2013, 21:31   #30
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik laat er zomaar eens een interpretatie op los......zeg maar Niets....
bedoel je daarmee dat we jou als Nietszeggend moeten beschouwen? Zeg maar Niets, dat we jou niet aux serieues moeten nemen? Of beter nog wellicht helemaal negeren? Kortom...is er iets wat je hiermee wilt zeggen, Niets?
Volgens mij zegt hij alleen dat zijn naam hier Niets is, kan me er wat bij voorstellen ook.
Stel dat er inneens in plaats van mijn naam die ik nu gebruik, Mihaela, ineens een ander naam staat in mijn Avatar, zonder dat dat mijn keuze is, en zonder dat ik daar om gevraagd zou hebben gehad. Dan blijf ik mezelf toch als Mihaela beschouwen, en daar ook de voorkeur aan zou blijven geven.
Zelfs zou ik andere mensen daar ook op attent maken, nieuwe mensen dan..
Begrijp ik dat goed Niets?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon