Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Algemene forumaangelegenheden > Stel je even voor

Stel je even voor In dit forum kun je je voorstellen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 juli 2017, 14:12   #11
gammaburster
Vicaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht

Ja, geef die homo met zijn pamper om nou maar de schuld van de hel waarin je terecht gekomen bent!
:-D
Je hebt me in ieder geval aan het lachen gemaakt
Alvast bedankt daarvoor.
gammaburster is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2017, 14:28   #12
katerie
Voormalig lid

katerie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gammaburster Bekijk bericht
:-D
Je hebt me in ieder geval aan het lachen gemaakt
Alvast bedankt daarvoor.
Graag gedaan!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Katerie:...
Om te beginnen moet je stoppen met je houding/ rol, en dat is de lolbroek...
Algoed dat ik je raad niet opgevolgd heb zie!
Een depressieve ziel als gammaburster heeft er even wat aan.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2017, 18:49   #13
gammaburster
Vicaris

Standaard

Citaat:
Graag gedaan!
.................................................. .....
Een depressieve ziel als gammaburster heeft er even wat aan.
Precies! Het geeft wat lucht. Het verbreekt de emotionele houtgreep waarin ik zit.
Ik ben me ondertussen aan het inlezen op het forum.
Vind het moeilijk om de indeling van de verschillende categorie?n, de subcategorie?n en de daarin geopende onderwerpen te snappen.
Het is me niet precies duidelijk welk onderwerp nou op welk plekje van het forum thuishoort.
Oud 20 juli 2017, 18:51   #14
katerie
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
...
Om die reden ben ik lid geworden van dit forum om te zien of er mensen zijn die hier ook mee worstelen en misschien een stapje verder zijn gekomen.
Je weet het waarschijnlijk nog niet, maar hier zijn forumdeelnemers die weten 'wat' ze zijn doordat ze (hard) gewerkt hebben aan gedegen zelfonderzoek, veel gelezen en gestudeerd hebben met de juiste intentie en daarom jou kunnen begeleiden als je zelf koste wat het kost ook wilt te weten komen 'wat' je bent.

Niet aan mij denken als ??n van hen, ik ben maar de forumnar.
Oud 20 juli 2017, 19:08   #15
gammaburster
Vicaris

Standaard

Citaat:
Je weet het waarschijnlijk nog niet, maar hier zijn forumdeelnemers die weten 'wat' ze zijn doordat ze (hard) gewerkt hebben aan gedegen zelfonderzoek, veel gelezen en gestudeerd hebben met de juiste intentie en daarom jou kunnen begeleiden als je zelf koste wat het kost ook wilt te weten komen 'wat' je bent.

Niet aan mij denken als ??n van hen, ik ben maar de forumnar.
Ik geloof niet dat je een forumnar bent.
Mensen die zichzelf heel erg serieus nemen, neem ik per direct niet zo serieus dus ik neem jou veel serieuzer.
Oud 20 juli 2017, 23:20   #16
Maria
Donataris

Maria's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We are all leafs of the same tree who don't realize that. So when I kiss a girl, I am basicly kissing myself. We are part of the same I so I can't kiss or love another person anymore. It's an illusion. Makes me depressed.
Je lijkt me een beetje op de wip te zitten. Aan de ene kant zeg je dat je niet bestaat en dat je daarom niet meer verliefd kunt worden op een ander, maar aan de andere kant kun je nog wel depressief worden. Als er geen ik meer is om verliefd te worden, is er toch ook geen ik meer om depressief te zijn?

Volgens mij kun je gewoon zien dat alles er schijnbaar is, verliefd worden en depressie, zonder dat het nog van jou is.

Citaat:
So I don't know how to go forward.
Dat hoeft ook niet, dat gaat gewoon vanzelf.

Citaat:
Wish I could back to the point that I believed I existed and could enjoy things.
Echt? Ik heb er ook mee geworsteld maar kan me wel herinneren dat toen iemand me aanbod "een pil te sturen zodat je weer terug kan naar daarv??r" dat ik dat toch niet wilde. Ergens wist ik dat ik niet meer terug kon en deepdown ook niet wilde, want ik was iets op het spoor dat veel sterker was.

Citaat:
If people ask me;' what do you like?" I cannot answer that question anymore because the "I" that liked something in the passed, is now known to be non-existing so I cannot fool myself any more.
Dat komt wel weer. Eerst "moet" (nou ja het moet niet echt, maar het gebeurt vaak) je even die "kleine" ik helemaal los hebben van "bewustzijn" zodat dat helemaal helder is, en dan daarna kan het gewoon weer samenkomen.

Citaat:
So what to do with life now? I don't exist. I am just being used or abused by consiousness. For it's benefit.

Allemaal gedachten. Wie ben je nu eigenlijk? Degene die niet weet wat hij met zijn leven moet, niet bestaat, gebruikt en misbruikt wordt door bewustzijn? Of ben je dat wat dat allemaal ervaart, dat wat dat ziet, dat wat elke gedachte kent? Zoals iemand ooit eens tegen me zei: gewoon doorademen, theezetten, koekje erbij en voor je het weet is er weer een dag voorbij.

Ik snap je wel hoor, de periode dat je weet dat het ene (oude) niet klopt, maar het andere (nieuwe) nog te ver weg is, is een beetje niemandsland. Ik heb er verschrikkelijk mee geworsteld. Voor wat het waard is, het gaat over.
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2017, 07:16   #17
gammaburster
Vicaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Je lijkt me een beetje op de wip te zitten. Aan de ene kant zeg je dat je niet bestaat en dat je daarom niet meer verliefd kunt worden op een ander, maar aan de andere kant kun je nog wel depressief worden. Als er geen ik meer is om verliefd te worden, is er toch ook geen ik meer om depressief te zijn?
Volgens mij kun je gewoon zien dat alles er schijnbaar is, verliefd worden en depressie, zonder dat het nog van jou is.
Als er geen jij en ik is, en alleen maar uitingen van 1 bewustzijn die we dus in essentie allemaal zijn, dan bestaat er geen liefde voor een ander. Alles wordt een interactie met jezelf (hetzelf)
Verliefd worden is dus verliefd op jezelf, houden van een ander, is houden van jezelf. Liefde is dan ineens iets enorm ego?stisch ipv iets moois, iets onbaatzuchtigs.
En als je dus zoent met iemand, zoen je met jezelf. Bent aan het kicken op jezelf. Walgelijk en deprimerend. Het eigen ik bestaat niet en moet plaats maken voor een veel groter (collectief) ego wat voor mij om onbegrijpelijke redenen dan ineens liefde of vrede wordt genoemd (de essentie) terwijl me steeds duidelijker wordt dat het grote ik letterlijk een veel groter klein kind is, is op zoek naar bevrediging.
Alleen kennen we the big ego allerlei, goddelijke, diepere en betere eigenschappen toe dan ons kleine, persoonlijke ego maar mijn bevinding is dat die gedachte alleen maar iets is van het persoonlijke ego. Jezelf kleiner maken en willen onderwerpen aan iets wat groter, beter, echter, mooier enz...is. Teneinde er zelf weer beter van te worden uiteraard

Citaat:
Echt? Ik heb er ook mee geworsteld maar kan me wel herinneren dat toen iemand me aanbod "een pil te sturen zodat je weer terug kan naar daarv??r" dat ik dat toch niet wilde. Ergens wist ik dat ik niet meer terug kon en deepdown ook niet wilde, want ik was iets op het spoor dat veel sterker was.
Dat het veel sterker is wil niet zeggen dat het beter/mooier/wenselijker is.

Citaat:
Dat komt wel weer. Eerst "moet" (nou ja het moet niet echt, maar het gebeurt vaak) je even die "kleine" ik helemaal los hebben van "bewustzijn" zodat dat helemaal helder is, en dan daarna kan het gewoon weer samenkomen.
Nou, zo als ik al schreef, daar geloof ik niet in.
Het bewustzijn doet gewoon in het groot wat wij in het klein doen, over onze ruggen. Wij moeten ons onderwerpen aan dat grote ego, dan is grote ego blij.
In ruil daarvoor zijn wij "bevrijd"
Het is dus feitelijk dwang.
Dit is de deal van het bewustzijn:"je MOET je aan mij onderwerpen. Doe je dat niet? Dan zal lijden je lot zijn"

Citaat:

Allemaal gedachten. Wie ben je nu eigenlijk? Degene die niet weet wat hij met zijn leven moet, niet bestaat, gebruikt en misbruikt wordt door bewustzijn? Of ben je dat wat dat allemaal ervaart, dat wat dat ziet, dat wat elke gedachte kent? Zoals iemand ooit eens tegen me zei: gewoon doorademen, theezetten, koekje erbij en voor je het weet is er weer een dag voorbij.
Hoe ik het zie ben je verplicht je te laten gebruiken door de grote heerser, het grote bewustzijn. Al het andere dat je probeert zal altijd leiden tot lijden.

Citaat:
Ik snap je wel hoor, de periode dat je weet dat het ene (oude) niet klopt, maar het andere (nieuwe) nog te ver weg is, is een beetje niemandsland. Ik heb er verschrikkelijk mee geworsteld. Voor wat het waard is, het gaat over.
Ja, zodra je een hersenloze slaaf bent van het grote bewustzijn, is alles weer rustig.
Wanneer is zijn lust bevredigd? 7 miljard mensen is nog niet genoeg?
Oud 21 juli 2017, 07:52   #18
gammaburster
Vicaris

Standaard

Jezus zei eigenlijk gewoon hetzelfde he. (zelfde als de moderne leermeesters)
Alleen omdat het niet was uit te leggen heeft hij wat dingen geobjectiveerd.
Of mensen hebben het opgeschreven zoals ze dachten dat hij het bedoelde.
Nu ik het teruglees wat ik schreef is er geen enkel verschil met god, hemel en hel.
Overgave aan god, overgave aan het "zijn" is hetzelfde behalve dat het bij het eerste lijkt alsof je jezelf aan een ander moet overgeven ipv aan je essentie, wat je al bent.
Ik denk dat ik er enorme moeite mee heb om te aanvaarden dat die overgave geen echte overgave is maar een herkenning, thuiskomen.
Ik (mijn ego) voelt zich nog steeds een soort van genaaid door iets groters zeg maar.
Oud 21 juli 2017, 18:41   #19
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Ik ben Eric en een paar jaar geleden me bewust geworden van wat dingen.
In plaats van verlichting of plezier of vrede wat ik van veel mensen lees, heeft het me alleen maar angst en depressie opgeleverd.
Hevig luisterend naar filmpjes op youtube Van Eckhart Tolle, Rupert Spira en meer leermeesters, hoop ik steeds dat ik een stapje verder kom.
Behalve het wat comfortabelere gevoel dat ik heb tijdens het luisteren, gebeurt dit niet.
Ik heb geprobeerd het te negeren om wat ik me heb gerealiseerd te vergeten maar dat gaat ook niet.
Om die reden ben ik lid geworden van dit forum om te zien of er mensen zijn die hier ook mee worstelen en misschien een stapje verder zijn gekomen.
Hoi Eric,
Het komt me bekend voor wat je omschrijft.
Ik kan het niet beoordelen of ik een stap verder ben dan jij...
Ik herken wel de worsteling, ook al beleef ik het eerder als een vertroebeling nu en dan.
Bij mij is er nu rust, vaak ook een soort van bewust zijn van het 'ontbreken aan strijd en onrust'. Gewoon aanwezig zijn.
Er is geen continue stroming, want even vaak zie ik hoe de illusie, mijn ego- gespartel, het blik vertroebelt.

Voor mezelf ervaar ik dat ik stappen verder ben dan de Mihaela die zich ooit aan ' waarheidsvinding' waagde...

Welkom op het forum Eric..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2017, 01:11   #20
katerie
Voormalig lid

Standaard VICTIMS are the only violent people

Citaat:
Hoe ik het zie ben je verplicht je te laten gebruiken door de grote heerser, het grote bewustzijn. Al het andere dat je probeert zal altijd leiden tot lijden.

Zodra je een hersenloze slaaf bent van het grote bewustzijn, is alles weer rustig.
Wanneer is zijn lust bevredigd? 7 miljard mensen is nog niet genoeg?
De grote heerser, zijn lust, het grote bewustzijn medeplichtig als veroorzaker van je lijden, niet alleen de homo met zijn pamper om.
Je zal vast nog medeplichtigen in gedachten kunnen vinden: De maatschappij, je vader, je moeder, je (ex)partner, je (ex)werkgever... opties en varianten genoeg.

Ja man, je koestert de gedachten die eigen zijn aan angstige en depressieve personen. Iets en / of iemand daarbuiten is de oorzaak van jouw lijden.
Je ervaart je leven als een straf, ik herken dat in mezelf: SLACHTOFFERSCHAP.

Ik zag van de week een amateuristisch filmpje op YouTube > Byron Katie on Living in "Scare-City".
De eerste zinnen die Byron Katie erin spreekt bleven me bij.
Ik schrijf ze hier aan mezelf gericht.

Citaat:
Victims are the only violent people. And i have never met a victim, a true victim.
I have met people who believed their thoughts and are very confused.
But other then that... not one.
Moge je ooit de weg naar vrijheid vinden. Byron Katie helpt mij, daarom jou (nog) niet, alvast de weg uit slachtofferschap te vinden.

Nog ??ntje ter afronding:

Citaat:
Gepubliceerd op YouTube op 21 jun. 2017
Lilou: People are really going through hard times with depression and suicide, etc. What is your perception of this?

BK: People are projecting the past and the future in their minds. When you imagine what the future will be, fear is created. Now is the only time we can really live in.

I always say, that if you want a little fear and terror, get a future. I invite people to put their thoughts on a Judge-Your-Neighbor Worksheet. The power of The Work is the answers that arise from the individual doing The Work. As we tap into that knowledge inside us, we find freedom. That's why inquiry is so powerful. The Work is a beautiful way to peace, and it doesn't require a teacher.

Lilou: I hear that you received The Work in a moment, kind of like Eckhart Tolle.

BK: The valuable thing about that moment for me was: I saw that when I believed my thoughts I suffered, and when I didn?t believe them I didn?t suffer. I?ve come to see that this is true for every human being. In that moment, it was very clear to me, but when I tried to tell people about it, there was no way it could be described. So the questions take people into that experience.

Lilou: How did you work out this radical shift in yourself with your family?

BK: Well, I had been agoraphobic. After my eyes were opened to reality, my family wondered "Who is this high-functioning and non-reactive woman? What is living in that body we call our mother?" They were constantly waiting for an angry reaction that never came. It was very confusing for them. I invited them to say whatever they wanted to say. They began to introduce me to my old self. That's how I kept one foot in what I call the dream-world, without being the dream.

Lilou: How do we know if we're taking the right actions in life?

BK: There's no argument in your mind. If you choose to turn to the left, or to the right, or do nothing, the worst that can happen is what you're thinking and believing. All the while you're on the perfect path.

Lilou: So you're saying that reality is this movie we're in, that we're living, and creating, and everything is right there, as we project it.

BK: Yes, in the moment. The images in our minds, and the thoughts we're believing about the images, the way we define what we see--all this is happening in the moment. Believing that we're that image can be terrifying, but if you're witnessing the images out of a clear mind, they can be incredibly loving, dear, and enlightening.

Lilou: You have that grace and you can describe it, and we want to live there. It seems permanent with you. Some people experiencing The Work have it on and off, so it's a continuous exercise.

BK: The Work is a practice , and I recommend that people do it every day. I invite people to identify any thought that causes them stress, to write it down, and to question it. Each time people do that, they become clearer, kinder, more loving human beings. And their whole world begins to shift. The world is internal. As the mind shifts, the world shifts. Thoughts create the world, as you perceive it. As the mind continues to question itself, it falls in love with itself and begins to project a beautiful world. This is the opposite of denial. It's seeing out of your true self. If you see the world as a frightening place, don't try to change it, look to your own mind.

Lilou: How do we get from the four questions to a nine-day intensive program, your School for The Work? The questions are very direct and simple.

BK: No one needs to come to the School to set themselves free. I make this opportunity available to people who want to immerse themselves in inquiry. It's a very powerful experience, and almost everyone who comes walks out a transformed person. I hear this over and over. During these nine days, I take people through every possible source of stress, including fear and terror, the physical body, prejudice, gender, sex, communication, relationships, the things they are most ashamed of, and God. The curriculum is nothing short of radical.

Lilou: To find equilibrium in all areas: Is that what we're supposed to do? Are we supposed to do The Work on all areas for true happiness?

BK: Yes, because ultimately every area has the potential to cause problems--in other words, to give rise to the unquestioned thoughts that cause our suffering. We have a continuation of the School through the Institute for The Work. It's an aftercare program that allows people to sit in The Work as a daily practice and as a community that is meditating on those questions.

Bron YouTube : Meditating on Freedom?An Interview with Lilou?The Work of Byron Katie
Alweer aan mezelf gericht, want jij bestaat niet.
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon