Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Algemene forumaangelegenheden > Stel je even voor

Stel je even voor In dit forum kun je je voorstellen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 oktober 2017, 10:45   #11
Dorje
Kasuaris

Dorje's schermafbeelding

Standaard

@Fer,

Nog eentje:

Ontdoe je van Makyo, dat is het grootste geschenk dat je de mensheid kan geven.
Of treed in de voetsporen van Nowee, maar daar heeft niemand iets aan.
Oud 16 oktober 2017, 10:51   #12
Nowee
Jubilaris

Nowee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Je bent misschien nog vrij nieuw in schijnbaar-realisatie-disneyland, maar je zal snel merken dat niemand iets aan je delen zal hebben, disneyland-ego vult dit in als "ze zijn er niet klaar voor, ze zijn er te blind voor". Kom van je troon af, en wissel gewoon uit hoe jij met realisatie bezig bent en inspireer en wordt geïnspireerd, maar blijf toch uit die ego-valkuil, want dat is Makyo. Kijk gewoon samen met iedereen waar ego in verschijnt, iedereen kan dat, daarvoor hoef je geen wijze te zijn. En eens je dat gezien hebt, behoed je er dan voor dat ego er niet mee aan de haal gaat. Dat is het domste wat je kan doen, dat is kapot maken wat je gerealiseerd hebt. En zelf is dit niet gemakkelijk te zien, maar wees je er bewust van dat het voor een ander heel simpel is te zien.

Blijf je liever hangen in je zelfgecreerde schijnbare sub-realisatie, dan is dat jouw zaak, maar verwacht dan dat je met de grond gelijk zult gemaakt worden en uiteindelijk zult verdwijnen, om misschien weer onder een andere naam weer terug te verschijnen, dat is hier de gewoonte.
Dorje je maakt van zen een leugen. Hoe kan er iets zelfrealisatie in de weg staan? Hoe kan er iets actualiteit in de weg staan?
Niemand is bezig met zelfrealisatie en niemand realiseert iets. Dus wat kan je daarover dan meedelen dan dat leugenachtige Japans geleuter en nagepraat van jou.
Nowee is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2017, 10:54   #13
Dorje
Kasuaris

Dorje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Dorje je maakt van zen een leugen. Hoe kan er iets zelfrealisatie in de weg staan? Hoe kan er iets actualiteit in de weg staan?
Niemand is bezig met zelfrealisatie en niemand realiseert iets. Dus wat kan je daarover dan meedelen dan dat leugenachtige Japans geleuter en nagepraat van jou.
Nowee, laten we een pint gaan pakken, dat is zinvoller als jouw leugen die ik weer omdraai tot nog steeds leugens.
Oud 16 oktober 2017, 10:55   #14
Nowee
Jubilaris

Nowee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@Fer,

Nog eentje:

Ontdoe je van Makyo, dat is het grootste geschenk dat je de mensheid kan geven.
Of treed in de voetsporen van Nowee, maar daar heeft niemand iets aan.
De mensheid is een meedogenloze lotsbestemming waaraan geen geschenken worden verleend. Niets is in staat zich te ontdoen van dit lot.
Nowee is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2017, 11:03   #15
Dorje
Kasuaris

Dorje's schermafbeelding

Standaard

@Fer,

Nogmaals, treed in Nowee's voetsporen, of herpak je.
Misschien de mensheid niet, maar tenminste ik ga jou heel dankbaar zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
De mensheid is een meedogenloze lotsbestemming waaraan geen geschenken worden verleend. Niets is in staat zich te ontdoen van dit lot.
Oud 16 oktober 2017, 11:08   #16
Fer
Vicaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het verschil is hoe het bij jou binnenkomt kanjer..

Ik uit mijn irritatie, en daarmee geef ik jou een corrigerende tik.

Kom je nu op je woorden terug? Je schreef dat er maar weinig mensen aan de opsluiting ontsnapt zijn, en je noemde jezelf ook daaronder.
Bedoelde jij daar iets anders mee?
Je schreef:
"In de afgelopen drie duizend jaar zijn er maar heel weinig mensen aan deze opsluiting ontsnapt. Sommige die aan deze gevangenis zijn ontsnapt, misschien de wijzere, hebben hun mond gehouden en hebben een 'normaal' leven geleefd. Anderen, mezelf inbegrepen, hebben gevoeld dat het delen meer geschikt zou zijn. Beide zijn goed nog slecht."
Hoe kom je erbij dat het 'mijn' woorden zijn? Woorden verschijnen in bewustzijn en verdwijnen daar ook weer in maar ze zijn zeker niet van mij. Als ik het persoonlijk zou nemen dan wordt het een ander verhaal. Dan zou bijvoorbeeld het woord sukkel een onderbuik gevoel geven en de geest zou dit ondersteunen met allerlei gedachten (zie je nou wel je bent een sukkel). Ook zo met kanjer het lichaam maakt dan stofjes aan (waarschijnlijk endorfine) en geeft een gevoel van plezierig wat direct door het hoofd bevestigd zou worden. Hmmm hij/zij vind me aardig. Dit doorzien maar ook werkelijk ervaren dat woorden je niets kunnen doen noem ik een sub-realisatie en heeft dus niets met volledige realisatie te maken het verhaaltje gaat over woorden. Zo zijn er nog genoeg van die (sub) realisaties. Zoals gedachten, gevoelens, kennis over goed en kwaad.........enz. Bij iedere realisatie wordt de geest een rustiger.
Fer is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2017, 11:09   #17
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
@Fer,

Nogmaals, treed in Nowee's voetsporen, of herpak je.
Misschien de mensheid niet, maar tenminste ik ga jou heel dankbaar zijn.
Ben je ook een Belg Dorje, want je vertoont soms dezelfde humorstijl als Katerie...
Of is het CopyKaterie om erbij te horen?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2017, 11:12   #18
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Hoe kom je erbij dat het 'mijn' woorden zijn? Woorden verschijnen in bewustzijn en verdwijnen daar ook weer in maar ze zijn zeker niet van mij. Als ik het persoonlijk zou nemen dan wordt het een ander verhaal. Dan zou bijvoorbeeld het woord sukkel een onderbuik gevoel geven en de geest zou dit ondersteunen met allerlei gedachten (zie je nou wel je bent een sukkel). Ook zo met kanjer het lichaam maakt dan stofjes aan (waarschijnlijk endorfine) en geeft een gevoel van plezierig wat direct door het hoofd bevestigd zou worden. Hmmm hij/zij vind me aardig. Dit doorzien maar ook werkelijk ervaren dat woorden je niets kunnen doen noem ik een sub-realisatie en heeft dus niets met volledige realisatie te maken het verhaaltje gaat over woorden. Zo zijn er nog genoeg van die (sub) realisaties. Zoals gedachten, gevoelens, kennis over goed en kwaad.........enz. Bij iedere realisatie wordt de geest een rustiger.
Graag antwoord geven op de vraag of jij jezelf in dezelfde rijtje zet met de paar mensen die aan het ontsnapt zijn.
Oud 16 oktober 2017, 11:17   #19
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer
"Op het pad naar volledige realisatie doen zich vele schijnbare sub-realisaties voor. ."
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer
"In de afgelopen drie duizend jaar zijn er maar heel weinig mensen aan deze opsluiting ontsnapt."

Dus je hoort er niet in het rijtje, als het schijnbaar is..
Begrijp ik je verkeerd​?
Oud 16 oktober 2017, 11:18   #20
Dorje
Kasuaris

Dorje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ben je ook een Belg Dorje, want je vertoont soms dezelfde humorstijl als Katerie...
Of is het CopyKaterie om erbij te horen?
Belg is het verdict.

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon