Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Boeken, gedichten, muziek en filmpjes > Boek in beeld

Boek in beeld Boeken gelezen die je wilt aanprijzen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 oktober 2015, 14:51   #21
habbuthabnot
Mandataris

habbuthabnot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Twee petjes, ja graag. Een met de klep naar achteren en een naar voren, tegen de snijdende kou die ons hoog in het stadion teistert.

RUSTAAAAAGGHHHHH...?.? Dat kan ik beter tegen jou zeggen, vriend.

Wat maakt het nou uit dat een deel van de semi intelligentie conversaties zijn verdwenen? Ik droom er wel eens van dat het hele foruminhoud op een mooie dag weg is. Beginnen we gewoon opnieuw.

Het Akasha veld, kan ik daar mijn hond vrij los laten lopen of geldt daar ook al een aanlijngebod?

Oh ja, dat was ik even vergeten......

Zullen we hier maar gelijk opnieuw beginnen?!

Ik denk wel eens, vlak voordat ik in slaap val, waarom besta ik eigenlijk?
Heb jij dat ook?

Hab
habbuthabnot is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2015, 15:05   #22
Rob
Titularis

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Oh ja, dat was ik even vergeten......

Zullen we hier maar gelijk opnieuw beginnen?!

Ik denk wel eens, vlak voordat ik in slaap val, waarom besta ik eigenlijk?
Heb jij dat ook?

Hab
Opnieuw beginnen in een draadje met de titel 'Akasha-ervaring' is al risicovol. Ik zou aangenaam verrast zijn als iemand dit draadje plots zou laten verdwijnen ? Dat is pas een ervaring!

Nee, ik heb dat eigenlijk niet, dat ik me voor het slapen afvraag waarom ik besta. Ik stel mezelf steeds minder waarom vragen. Simpelweg omdat dat tot vermoeiend denkwerk leidt. Dat kan dan wel weer helpen bij het in slaap vallen. Maar daar heb ik (even afkloppen) zelden problemen mee.

Ik heb wel dat ik 's morgens wakker wordt en dat Rob dan nog niet bestaat. Die verschijnt pas heel langzaam na verloop van tijd in bewustzijn (Bewustzijn). Heb jij dat ook, in jouw geval dan met Hab uiteraard?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2015, 16:57   #23
Theo
Inventaris

Theo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Zo is dat.
Babbeltje met mijn ziener daarover 10 jaar geleden:

"Pup: Gnostici zijn mensen die 'weten'. Op een mysterieuze manier 'weten' zij, lijken zij over tijd en ruimte heen te kunnen kijken. Zelfs in mensen hun persoonlijke geschiedenis zonder die mensen ooit gezien te hebben. Dat komt dus omdat ze net als jij contact kunnen maken met de ethersfeer.

Ziener: Zo is dat. En mensen hebben van het woord gnostici, 'paragnost' gemaakt. Maar een ware gnosticus houdt zich niet bezig met zweverig gedoe zoals toekomstvoorspellingen. Een zuivere gnosticus is diegeen die God in zijn hart zoekt. Ik zoek dus God in mijn hart. Niet zozeer dat ik op zoek ben naar God. Wat aanwezig is, is ??n belichaming, tussen vader en zoon, tussen God en de mensen, tussen die vorm van intelligentie. Tussen die vorm van liefde. Die vorm van intelligentie is uiteindelijk de hoogste vorm van liefde. En die hoogste vorm van liefde is de hoogste vorm van intelligentie en creativiteit."
Het vetgedrukte kan begrepen worden. Niet in woorden, concepten o.i.d.
Het kan zich manifesteren in de mens.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2015, 17:51   #24
habbuthabnot
Mandataris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Opnieuw beginnen in een draadje met de titel 'Akasha-ervaring' is al risicovol. Ik zou aangenaam verrast zijn als iemand dit draadje plots zou laten verdwijnen ? Dat is pas een ervaring!

Nee, ik heb dat eigenlijk niet, dat ik me voor het slapen afvraag waarom ik besta. Ik stel mezelf steeds minder waarom vragen. Simpelweg omdat dat tot vermoeiend denkwerk leidt. Dat kan dan wel weer helpen bij het in slaap vallen. Maar daar heb ik (even afkloppen) zelden problemen mee.

Ik heb wel dat ik 's morgens wakker wordt en dat Rob dan nog niet bestaat. Die verschijnt pas heel langzaam na verloop van tijd in bewustzijn (Bewustzijn). Heb jij dat ook, in jouw geval dan met Hab uiteraard?

Ik zal het je nog sterker vertellen!
Ik weet 3 a 4 keer per week helemaal niet waar ik ben als ik wakker word!
En dat is geen grapje.
Ik ben er zelfs voor bij de dokter geweest die zegt dat het kan komen door overmatige blootstelling aan de gevolgen van jetlag.

In meer algemene zin snap ik geloof ik wel wat je bedoelt.
Het hele Hab-complex moet dan als het ware opgestart worden.
Het kan zelfs een beetje onzeker aanvoelen omdat het geen houvast biedt in de vorm van zorgen of andere alledaagse overwegingen die er dan simpelweg nog niet zijn.
Bij mij verloopt de opstart overigens wel vrij snel.
Met een paar minuten ben ik wel op stoom.

Hoe lang duurt het bij jou?

Ik geloof dat als deze bijdrages nou plotseling zouden verdwijnen , onder de wil van de Absolute webHeer dat dat dan een soortgelijk gevoel zou opwekken......alsof je niet helemaal bestaat!
Oud 20 oktober 2015, 17:56   #25
Maria
Donataris

Maria's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat is geen grapje. Ik ben er zelfs voor bij de dokter geweest die zegt dat het kan komen door overmatige blootstelling aan de gevolgen van jetlag.
Daf*ck. Dat lijkt me wel creepy om mee te maken.
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2015, 18:28   #26
habbuthabnot
Mandataris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Daf*ck. Dat lijkt me wel creepy om mee te maken.

Ja, het is heel raar. In het begin was het idd angstig. Nu wen ik er aan en kan ik het zonder al teveel tumult laten wegebben.
Overigens, naarmate ik langer thuis ben lijkt het wel beter te gaan.
Ik heb een neuroloog geconsulteerd en die zei dat het ook zou kunnen komen door veelvuldig gebruik van een medicijn tegen migraine dat desori?nterend werkt en vormen van hallucinaties kan veroorzaken.

Dat heb ik dan weer.........
Oud 20 oktober 2015, 18:43   #27
Laurens
Donataris

Laurens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat je als mens allemaal niet overkomt, je kunt er een boek over schrijven, nou nog ge?nteresseerden vinden. Hier heb je in ieder geval ruimte zat in allerhande draadjes far away from subject.
Oud 20 oktober 2015, 18:45   #28
Maria
Donataris

Maria's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, het is heel raar. In het begin was het idd angstig. Nu wen ik er aan en kan ik het zonder al teveel tumult laten wegebben.
Overigens, naarmate ik langer thuis ben lijkt het wel beter te gaan.
Ik heb een neuroloog geconsulteerd en die zei dat het ook zou kunnen komen door veelvuldig gebruik van een medicijn tegen migraine dat desori?nterend werkt en vormen van hallucinaties kan veroorzaken.

Ik heb het ook wel eens gehad. Sowieso dat "opstartverhaal" natuurlijk, waar jij en Rob het over hadden, maar dat gaat doorgaans heel snel, je moet nauwkeurig kijken wil je het waarnemen. Er is dan ook geen verwarring, daarvoor gaat het te snel. Maar dat het wat langer blijft hangen heb ik maar h??l af en toe gehad, terwijl ik toch wel gewoon in mijn eigen bed lag. Ik vond het akelig, ik wilde weten waar en wie ik was en had genoeg tijd om te weten dat ik het op dat moment niet wist en wel wilde weten.

Het zal iets neurologisch zijn inderdaad, het "ik-verhaal" schijnt een "apart" soort geheugen te zijn (naast een geheugen voor feiten en eentje voor vaardigheden).

Als je er inmiddels aan gewend bent en eea zonder drama kan laten wegebben, dan zou je misschien zelfs kunnen zeggen dat het allemaal fascinerend is, hoe het werkt.
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2015, 18:47   #29
Rob
Titularis

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat is geen grapje.
Ik ben er zelfs voor bij de dokter geweest die zegt dat het kan komen door overmatige blootstelling aan de gevolgen van jetlag.

In meer algemene zin snap ik geloof ik wel wat je bedoelt.
Het hele Hab-complex moet dan als het ware opgestart worden.
Het kan zelfs een beetje onzeker aanvoelen omdat het geen houvast biedt in de vorm van zorgen of andere alledaagse overwegingen die er dan simpelweg nog niet zijn.
Bij mij verloopt de opstart overigens wel vrij snel.
Met een paar minuten ben ik wel op stoom.

Hoe lang duurt het bij jou?

Ik geloof dat als deze bijdrages nou plotseling zouden verdwijnen , onder de wil van de Absolute webHeer dat dat dan een soortgelijk gevoel zou opwekken......alsof je niet helemaal bestaat!
Volgens mij zijn het twee verschillende dingen. Ik reis niet zo veel als jij, maar overnacht geregeld voor mijn werk in een hotel. Dan heb ik ook wel eens de desori?ntatie in de vorm van de vraag 'waar ben ik in vredesnaam?'. Maar om de desori?ntatie er te laten zijn moet ik Rob er wel eerst zijn. Zonder Rob is er geen desori?ntatie.

Het ander gaat over de directe ervaring dat ik (Rob) verschijn in Bewustzijn. Ik kan het ook nog gekker vertellen ? Soms word ik door onze kat wakker gemaakt. Die heeft dan honger en vind dat Rob in zijn behoefte moet gaan voorzien. Dan verschijnt er eerst de kat in Bewustzijn nog voordat ik (Rob) er ben.

Het gaat allemaal overigens vrij snel. Het duurt geen minuten, eerder een kwestie van enkele tot tientallen seconden.

Mocht het nodig zijn dan kan ik je geruststellen dat je bestaat. In essentie als het kennende en in persoon als het gekende. Mochten er nog twijfels zijn, dan stel ik voor dat je met een Feyenoord sjaal plaats neemt in het ADO vak en uitbundig juicht bij elk doelpunt van Michiel Kramer (zijn schorsing is van de baan, had je dat al meegekregen?). Er zullen vast mensen zijn die je rap in je bestaan willen bevestigen.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2015, 18:48   #30
habbuthabnot
Mandataris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Ik heb het ook wel eens gehad. Sowieso dat "opstartverhaal" natuurlijk, waar jij en Rob het over hadden, maar dat gaat doorgaans heel snel, je moet nauwkeurig kijken wil je het waarnemen. Er is dan ook geen verwarring, daarvoor gaat het te snel. Maar dat het wat langer blijft hangen heb ik maar h??l af en toe gehad, terwijl ik toch wel gewoon in mijn eigen bed lag. Ik vond het akelig, ik wilde weten waar en wie ik was en had genoeg tijd om te weten dat ik het op dat moment niet wist en wel wilde weten.

Het zal iets neurologisch zijn inderdaad, het "ik-verhaal" schijnt een "apart" soort geheugen te zijn (naast een geheugen voor feiten en eentje voor vaardigheden).

Als je er inmiddels aan gewend bent en eea zonder drama kan laten wegebben, dan zou je misschien zelfs kunnen zeggen dat het allemaal fascinerend is, hoe het werkt.
Nou ja, het is gek dat je dat zegt, want ik probeer er nu op die manier naar te kijken. Als een soort avontuurtje.
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon