Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Persoonlijke perikelen > Tweegesprekken

Tweegesprekken Hier kun je een tweegesprek aanvragen om samen een onderwerp te bespreken, geen discussie.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 februari 2018, 15:39   #11
Rob
Titularis

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Met ander woorden, je komt is kijken of het niveau al wat gestegen is...
Niet dus, zoals je ziet.
Inderdaad. Bedankt voor het aantonen daar van.

Citaat:
Mihaela heeft de voorbije week in het breed uitgelegd waar het verschil ligt voor haar op dit forum.
Waar kan ik het vinden? Welke draadje, heb je een link?

Merci ...
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2018, 01:53   #12
katerie
Voormalig lid

katerie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
@Katerie:...
Waar kan ik het vinden? Welke draadje, heb je een link?
Here you go, citaat uit topic 'zoektocht naar geluk'.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Ulla:...
Het is steeds beter geworden, vroeger was het onmogelijk om dit bespreekbaar te maken. Kijk maar naar al de mensen die een ban hebben gekregen in de loop der jaren. Nu duurt het iets langer tot dat iemand een Timeout krijgt, of een ban.
Dus ja, het is beter geworden.
Het gaat alleen om de ruimte om andere denkwijze/vizie/stroming/methode bespreekbaar te maken zonder dat het in de pan gehakt wordt, en dat gedegen zelfonderzoek niet meer als de enige echte neergezet wordt. Het moet naast elkaar besproken kunnen worden.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2018, 05:42   #13
Rob
Titularis

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Here you go, citaat uit topic 'zoektocht naar geluk'.
Dank je. Voor nu de korte reactie. Ik zal zodra ik de tijd heb daar gaan lezen.

Ik snap wat Mihaela schrijft, maar dit is gewoon niet een forum wat bedoelt is om allerlei zienswijzen naast elkaar te zetten en daarover te discussieren. Dit is geen Happinez forum. Het gaat hier over (de zoektocht naar) 'dat wat je in essentie bent'. Daarbij vind ik dat er al veel ruimte is om zaken die daar niet direct mee te maken hebben, maar daar misschien voorliggend aan zijn, te bespreken. Maar dan kom ik toch terug op de vergelijking die ik al eerder heb gemaakt: er zijn websites voor schaken en voor dammen. Beide zijn erkende en in de verte vergelijkbare bordspelen, maar je kunt ze niet door elkaar halen. Dus wat is het probleem als je hier op het forum terecht komt en je blijkt een andere hobby te beoefenen dan waar dit forum voor bedoeld is? Dan volgt er een korte uitleg over de bedoeling van het forum met toelichting dat je op de verkeerde plek beland bent. En het logisch vervolg is dat je je activiteiten voortzet op een forum dat wel passend is bij je hobby. Simple comme bonjour.
Oud 13 februari 2018, 05:50   #14
Guido
Jubilaris

Standaard

Citaat:
Dank je. Voor nu de korte reactie. Ik zal zodra ik de tijd heb daar gaan lezen.

Ik snap wat Mihaela schrijft, maar dit is gewoon niet een forum wat bedoelt is om allerlei zienswijzen naast elkaar te zetten en daarover te discussieren. Dit is geen Happinez forum. Het gaat hier over (de zoektocht naar) 'dat wat je in essentie bent'. Daarbij vind ik dat er al veel ruimte is om zaken die daar niet direct mee te maken hebben, maar daar misschien voorliggend aan zijn, te bespreken. Maar dan kom ik toch terug op de vergelijking die ik al eerder heb gemaakt: er zijn websites voor schaken en voor dammen. Beide zijn erkende en in de verte vergelijkbare bordspelen, maar je kunt ze niet door elkaar halen. Dus wat is het probleem als je hier op het forum terecht komt en je blijkt een andere hobby te beoefenen dan waar dit forum voor bedoeld is? Dan volgt er een korte uitleg over de bedoeling van het forum met toelichting dat je op de verkeerde plek beland bent. En het logisch vervolg is dat je je activiteiten voortzet op een forum dat wel passend is bij je hobby. Simple comme bonjour.
(...)
Guido is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2018, 11:44   #15
katerie
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Het gaat hier over (de zoektocht naar) 'dat wat je in essentie bent'.
Heb je dat nu nog niet gevonden Rob, hoeveel tijd heb je daar nog voor nodig?
Goed zoek maar verder, als je goed doorpakt vind je ooit wel wat je in essentie bent.
Intussen verblijf ik moeiteloos in het 'wat'.
Oud 13 februari 2018, 14:35   #16
Tine
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Maar dan kom ik toch terug op de vergelijking die ik al eerder heb gemaakt: er zijn websites voor schaken en voor dammen. Beide zijn erkende en in de verte vergelijkbare bordspelen, maar je kunt ze niet door elkaar halen. Dus wat is het probleem als je hier op het forum terecht komt en je blijkt een andere hobby te beoefenen dan waar dit forum voor bedoeld is? Dan volgt er een korte uitleg over de bedoeling van het forum met toelichting dat je op de verkeerde plek beland bent. En het logisch vervolg is dat je je activiteiten voortzet op een forum dat wel passend is bij je hobby. Simple comme bonjour.

Ik weet niet of het 'passend' is om als derde in een tweegesprek te verschijnen, maar indien niet, dan kan deze reactie gemakkelijk verwijderd worden vermoed ik. (Een ander draadje openen alleen voor het leggen van dit ene ei, vind ik evenmin passend, vandaar).

Ik wil gewoon even verder borduren (al zit ik dan ook op de verkeerde website natuurlijk) op jouw vergelijking Rob. Men kan vergelijkbare bordspelen dus helaas wél door elkaar halen. Zo kan men dénken alles te weten over schaken (en er inderdaad een website over opzetten) zonder door te hebben dat men bepaalde ‘regels’ of ‘speelstukken’ of ‘mogelijke zetten’ die verband houden met dat specifieke bordspel niet eens ként, en al helemaal niet begrijpt/vat. Omdat men de eigen verwarring, de eigen on-kunde op dit terrein, niet zelf ziet, worden ‘spelers’ die dit wél zien -en er om die reden op wijzen- als een soort ‘idioten’ bestempeld die te weinig/niets van het betreffende spel afweten. Tja....
Tine is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2018, 16:16   #17
katerie
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tine Bekijk bericht
Ik weet niet of het 'passend' is om als derde in een tweegesprek te verschijnen,...
Van harte welkom in dit tweegesprek dat er geen is voor mij. Ik heb helemaal niet aangestuurd op dit zogenaamde tweegesprek daar ik Rob een hooghartig ettertje vind dat zich niet inlaat met het volgens hem laag allooi van een aantal leden op dit forum.
Ik heb nog veel meer respect voor Laurens dan.

Citaat:
Ik wil gewoon even verder borduren (al zit ik dan ook op de verkeerde website natuurlijk) ...
Ja, eigenlijk moet je daar zijn dan > https://borduren.startpagina.nl

Richt je gerust verder tot Rob, ik heb hem niets te zeggen en kom niet tussen.
In mijn achterhoofd zweeft nog wel een vage vraag aan hem gericht maar weet niet of ik de moeite doe ze uit te schrijven.

Enjoy dus. Mij lees je in dit 'tweegesprek' waarschijnlijk niet meer.
Oud 13 februari 2018, 16:42   #18
Rob
Titularis

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of het 'passend' is om als derde in een tweegesprek te verschijnen, maar indien niet, dan kan deze reactie gemakkelijk verwijderd worden vermoed ik. (Een ander draadje openen alleen voor het leggen van dit ene ei, vind ik evenmin passend, vandaar).

Ik wil gewoon even verder borduren (al zit ik dan ook op de verkeerde website natuurlijk) op jouw vergelijking Rob. Men kan vergelijkbare bordspelen dus helaas wél door elkaar halen. Zo kan men dénken alles te weten over schaken (en er inderdaad een website over opzetten) zonder door te hebben dat men bepaalde ‘regels’ of ‘speelstukken’ of ‘mogelijke zetten’ die verband houden met dat specifieke bordspel niet eens ként, en al helemaal niet begrijpt/vat. Omdat men de eigen verwarring, de eigen on-kunde op dit terrein, niet zelf ziet, worden ‘spelers’ die dit wél zien -en er om die reden op wijzen- als een soort ‘idioten’ bestempeld die te weinig/niets van het betreffende spel afweten. Tja....
Hallo Tine, jij ook nog hier. Leuk.

Wat mij betreft is dit ook geen 2 gesprek, dus stort je gewoon in de conversatie.

Mijn vergelijking (zoals meestal met vergelijkingen) was een poging om iets duidelijk te maken. Als je vergelijkingen door gaat trekken, dan gaan ze vrijwel altijd ergens mank.

Misschien dat het duidelijker is als je aangeeft hoe dat zit met de 'onkundigen' en de (vermeende) 'idioten' in je reactie.
Oud 13 februari 2018, 17:38   #19
Ulla
Staffunctionaris

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hallo Tine, jij ook nog hier. Leuk..
Ook leuk jou weer te lezen. Wij zitten in november een weekje in de buurt, in Azelo en hoop dat ik dan eindelijk jullie boekwinkeltje kom bewonderen. Lijkt me zo gezellig, ik zie nog wel eens wat voorbijkomen met Naadje.

Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2018, 18:22   #20
Rob
Titularis

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ook leuk jou weer te lezen. Wij zitten in november een weekje in de buurt, in Azelo en hoop dat ik dan eindelijk jullie boekwinkeltje kom bewonderen. Lijkt me zo gezellig, ik zie nog wel eens wat voorbijkomen met Naadje.

November is nog een tijd weg Ulla, maar je bent van harte welkom!
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon