Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Openbaar deel van het forum > Beginnend zelfonderzoek

Beginnend zelfonderzoek Wil ik weten 'wat' ik ben, of verblijven in 'wie' ik ben.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 oktober 2021, 11:28   #11
Bassie
Bibliothecaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dit is een prima speech, zoals (... vermeende ...) afgeronden dat hier gewoon zijn te doen. Ik vind dat je een plaats stijgt op Bassies lijst van afgeronden top 5!
Top! Ik ga daar in mee. Dan zal Laurens zich bedreigd voelen in zijn positie op 1 en dan zal Guido zich verdrongen voelen in de ranglijst. Dat wakkert mooi de concurrentie aan!
Oud 24 oktober 2021, 11:36   #12
Bassie
Bibliothecaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Je begint precies dezelfde beweging te maken als Nowee.

Ergens heb je wel gelijk. Zowel Bassie, Laurens als ikzelf (er al de rest natuurlijk) blijven zich voordoen als een zelf, daarzonder was er geen conversatie. Het enige dat van tel is is: zijn we dat? En het effect van het antwoord op het verder verschijnen van dat zelf. Maar dat laatste is toch ook wel van tel. Mis het niet, anders mis je wat Nowee gemist heeft.
Nou, nee. Ik ga niks terug nemen van wat ik hier geschreven heb. Dus de vergelijking met Nowee gaat niet op.

Het is meer een persoonlijk dingetje. Als je 'dat' gerealiseerd hebt, dan wil je niks anders dan daar over praten. Maar er is niemand om er over te spreken (hier schrijven). Ik ben het hele jaar hier bezig om weer 'persoon' te worden, een zelf, een ego, een ik.

Natuurlijk prik ik al tijden door dat gezwam van die 'afgeronden' heen.
Maar juist als ik zoiets schrijf dan gaan ze het tegendeel 'bewijzen'.
Dat zelfs Anna er aan mee doet vond ik dan weer wel verdrietig....
Oud 24 oktober 2021, 22:59   #13
Sam
Mandataris

Sam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Zelfs hier weer wollige praat, Dorje. Ga zo door en je streeft Guido nog voorbij op de ranglijst.

Ik had dit forum gewoon nodig met al jullie oordelen over mij.
Het is hier zeg maar een afkickcentrum voor mij om af te kicken van zelfloosheid.
Ik had jullie bevestiging nodig dat ik toch een ego/zelf/persoon/ik ben.
Dat kan ook niet anders, om me heen zie ik allemaal zelven, personen, ikken, ego's.

Het zijnde zal nooit worden, het wordende zal nooit zijn.

Jullie zijn allemaal 'wordend' (veranderlijk). Het heerlijke van dit forum is dat jullie elkaar allemaal de loef afsteken om 'afgeronder' te worden dan de ander.
Iemand die roept dat hij egoloos is, die kletst per definitie uit zijn nek.....
Lucky Sam, het kleine strontvliegje;)
Oud 25 oktober 2021, 00:23   #14
Bassie
Bibliothecaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Lucky Sam, het kleine strontvliegje;)
Jij staat ook al helemaal onderaan in de regionen der afgeronden.

Oud 25 oktober 2021, 00:44   #15
Sam
Mandataris

Sam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij staat ook al helemaal onderaan in de regionen der afgeronden.

Sammie is happy met de ‘ wetenschap ergens te zijn en gelijktijdig te weten dat dat gewoon ergens, nergens toe doet ;)
Oud 25 oktober 2021, 00:57   #16
Bassie
Bibliothecaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Sammie is happy met de ‘ wetenschap ergens te zijn en gelijktijdig te weten dat dat gewoon ergens, nergens toe doet ;)
Het licht is nergens, de schaduw is ergens. Zo drukt Waarheid zichzelf uit in mij en als mij.

En waar het naar toe gaat? Waarom zou de eeuwigheid iets over de toekomst zeggen? Hoe zou ik passie ergens voor kunnen hebben als ik alles al weet? Hoe kan ik liefhebben als ik verwachtingen koester over de toekomst?

Ontsnapt aan verwachtingen over toekomstvervulling breekt deze juist open en houdt mij in de eeuwige actualiteit.

Amen.
Oud 25 oktober 2021, 13:12   #17
Bassie
Bibliothecaris

Standaard

Even een aanpassing van de afgeronden top 3 want Dorje is afgevallen wegens niet-afgerond zijn.

Op 1. staat nu Guido. Ik heb gisteren Laurens op 1. gezet, maar dat was om te slijmen bij de forumbaas. Als niet-afgeronde was ik even vergeten dat Laurens egoloos is en slijmen volstrekt nutteloos is!

En waarom staat Guido op 1.? Hij heeft doorgepakt op afronding. (Zo afgerond is afronding dus nou ook weer niet.). Laurens moet nog doorpakken om de afronding af te ronden.

Op 2. staat dus Laurens.

En Boni stijgt door de terugtrekking van Dorje naar de derde plek. Ik weet alleen niet of je kunt doorpakken op een hallucinatie-afronding. Maar dit ligt ter beoordeling aan Guido, de onbetwiste nummer 1. van doorpakken.

Na ruggespraak met de jury (met mezelf dus, ik ben enig lid). (enigst lid voor Guido) heb ik besloten om Sam ook als kansloos te bestempelen voor afronding.
Die gast is hopeloos, die blijft net zoals ik in eeuwig durende ontvankelijkheid steken vermoed ik.
Oud 25 oktober 2021, 14:41   #18
Darsho
Time Out token

Darsho's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie zijn de vaste users? Eens kijken:

1. Laurens
2. Boni
3. Sam
4. Vaag
5. Guido
6. Dorje
7. Rob
8. Anna
9. Bassie

Misschien nog iemand vergeten?
Je bent marie vergeten, tenzij die in een andere categorie valt zoals door Laurens al is gesuggereerd.
Zie zijn post van 28 augustus 202...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Marie je behoort tot de categorie simpelen van geest en compenseert dat met uitgesproken meningen en stijfkoppigheid. In tegenstelling tot Darsho ben ik van mening dat realisatie niet is voorbehouden aan bevoorrechten, maar deze eigenschappen voorkomen dat.
Oud 25 oktober 2021, 14:57   #19
Darsho
Time Out token

Darsho's schermafbeelding

Standaard Wat zijn psychedelische hallucinaties?

Citaat:
En Boni stijgt door de terugtrekking van Dorje naar de derde plek. Ik weet alleen niet of je kunt doorpakken op een hallucinatie-afronding.
Aha, ik ben gestegen naar de 3de plek.
Goed dat je het woord 'hallucinatie' nog is aanhaalt.
Zo vind ik dit interessante artikel net > Wat zijn psychedelische hallucinaties?
Waaruit...
Citaat:
Zodra we doorhebben dat we werkelijkheid die we ervaren slechts een interpretatie is van een geconditioneerd individu kunnen we vaak tijdens de psychedelische staat deze conditionering inzien en er wat aan doen. Het is als het ware alsof je een gekleurde bril gaat herkennen en afzetten. Op dat moment start een nieuwe conditionering van het brein die positieve effecten kan hebben voor de persoon in kwestie. Hierdoor breek je dus uit oude (zelfdestructieve) patronen. Al deze effecten kunnen in samenwerking met ander biochemische effecten van psychedelica leiden tot ongekende helende resultaten.
Oud 26 oktober 2021, 11:00   #20
Bassie
Bibliothecaris

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat we hier met 9 afgeronde onderzoekers zitten die allemaal elkaar van dienst zijn bij het zoeken. Ik wil dus voorstellen dat we allemaal een nummer krijgen. Bv jij krijgt nummer 7.

Dan mag jij op de 7e, de 17e en de 27e de afgeronde onderzoeker zijn en iedereen van dienst zijn. En ik op de 2e , de 12e en de 22e van de maand. Enz.

Dat lijkt me het eerlijkste, vind je ook niet? Zo kunnen we allemaal elkaar van dienst zijn en op de overgebleven dag maken we gewoon heerlijk ruzie.
Ik hoop dat de boodschap duidelijk is. Er is geen afronding, laat staan doorpakken op een denkbeeldige afronding. Soms moet je de satire gebruiken om iets duidelijk te maken. Ik zie aan de opmerking van de forumbaas onder dit bericht dat hij in wilde grijpen.

Nu mag hij dat doen, het heeft zijn functie gehad. Wie beweert afgerond te zijn is het juist niet. Omdat er geen afronden is....

Wat gerealiseerd kan worden is dat universele bewustzijn (welke naam je er ook aan moge geven) geheel volgens de A.V. Dan kun je er ook in woorden over schrijven indien gewenst.

Vervolgens zit er niks anders op dan terug te keren in zelf/persoon/ik en is datgene 'wat' er gerealiseerd is, dat de mens ten diepste allemaal op dezelfde wijze een 'ik' zijn. Maar zelfs dat is geen afronding . Omdat dat op dezelfde wijze een 'ik' zijn ontvankelijkheid met zich mee brengt. Waar je in de praktijk ook weer wat mee moet.

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon