Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Bewustwording > Alles is bewustzijn

Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 februari 2018, 09:50   #471
ziener
Vicaris

Standaard

Ik zie de mystiek er overigens ook niet in, ook al is het uitgegeven door Ankh Hermes.
ziener is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2018, 11:42   #472
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik heb het boekje gedownload. Klopt, ik heb het niet zo op mystieke lectuur.
Over smaak valt niet te twisten, zo ook met dit..
Citaat:
De eerste bladzijden streken mij al gelijk tegen de haren in.
Alles wat anders dan neutraal voelt, als er weerstand of afkeer is, heeft het iets te zeggen.

Citaat:
Maar ik zal mij er over heen zetten om toch in ieder geval een behoorlijk stuk te lezen (ben ik van plan).
Succes.

Citaat:
Verder heb ik de eerste 30 pagina's van dit onderwerp (draadje) doorgelezen / gebladerd. Dat viel wat tegen. Het gaat weinig over het boek 'het onpersoonlijke leven'. Het gaat eigenlijk meer nog over ene Wolzak. En veelal de gebruikelijke discussies, o.a. tussen jou en Ulla.
Zoals het op het forum altijd gaat dus, over alles en vooral niet over het gekozen onderwerp.

Citaat:
Ik zie je wel duidelijk maken dat jouw inzet hier is om persoonlijke, ego gerelateerde zaken te delen
Het doel was niet o te inspireren, maar simpelweg wat ondervindingen neer te zetten, en inderdaad om vooral te toetsen van ik, de persoon Mihaela, ondervind.

Wijziging aangebracht door Mihaela op 17 februari 2018 om 12:09.
Reden: 'dt' weer...
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2018, 14:44   #473
katerie
Voormalig lid

katerie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik loop tegen mijn eigen beperkingen aan, vermoed ik.
je spreekt waarheid.
Die beperkingen worden op dit forum aannames genoemd die je niet onderzocht hebt.
Doorpakken Rob, dieper doorpakken....

Citaat:
...Waar anderen (zoals katerie) het een grote aaneenschakeling van een humoristisch toneelstuk ervaren, kan ik de lol er amper van inzien.
Dat is een kwestie van smaak natuurlijk.
Ik vind het nog steeds leuk en verwijs daarvoor regelmatig naar een uitspraak van mijn goeroe:
Citaat:
'Voor hen met een interesse in het onderwerp is dit het beste entertainment in de stad'.

Ramesh Balsekar
Citaat:
Het is een voortdurende herhaling van meer van het zelfde.
Dat ben ik met je eens, het is een dagelijks soap waar je zo weer kunt komen mee lullen.
Je vrouw schreef het al eerder op 15 sept. 2015.
Zie..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
@Puppetji:...Ik kom hier ook nog maar sporadisch. Het is hier 1 grote egotrip. de ene pretendeert verder te zijn dan de ander. Veel verder is men nog niet gekomen met zijn zelfonderzoek. Het lijkt net een soap. Je kunt na een half jaar zo weer mee lullen. Dat is nog steeds het enige onderwerp van gesprek hier. Dus let's dance Pup. Volgaarne.
Ja, Let' dance Nadje!
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2018, 15:48   #474
Mihaela
Singularis

Standaard

"When you recognize that something is a concept then understanding comes.
If you say something is a concept without it having shown itself to be a concept then no understanding can come.
This is a subtle spiritual bypass."
Oud 19 februari 2018, 15:51   #475
Mihaela
Singularis

Standaard

"The ego thinks it gains something by getting attention—it wants to validate itself. It wants to be visible because then it feels real, so it looks for attention to make itself experience visibility. In this way ego has created a story, and the attention it receives enables the idea that you are that ego, that you are the one seeking attention. Then mistaken identity happens! See how this game works?"

"If you can get a distance from how perception works by seeing that we make assumptions on universally accepted frameworks (cause and effect, linear time, etc.), then there is some space for a more subtle viewing point to show itself. At the level of viewing that is available when everything is separate, presenting as me the subject and all else objects, then our view is locked. Let this soften, and see it as a viewing point, a position that enables functioning, and then there is space for what is not an assumption to show itself."
Oud 22 augustus 2018, 16:57   #476
Mihaela
Singularis

Standaard

Het is me gelukt!
Op zoek naar God ben ik Goddeloos geraakt.
Als iemand het over God heeft, heb ik het gevoel dat ik een verhaal hoor over Sinterklaas, of over kabouters..
Zelfs als het een subtiele, en een gemoderniseerde versie is, en zelfs als men heel ontspannen daar mee om gaat, ik ben nu helemaal los van alle verhalen die over God en de Heilige Geest en over de Zoon gaan.
Tjeetje.. wat een vrijheid en een ruimte.
Straffeloos..
Oud 22 augustus 2018, 17:53   #477
marie
Bibliothecaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het is me gelukt!
Als iemand het over God heeft, heb ik het gevoel dat ik een verhaal hoor over Sinterklaas, of over kabouters..
Zelfs als het een subtiele, en een gemoderniseerde versie is, en zelfs als men heel ontspannen daar mee om gaat, ik ben nu helemaal los van alle verhalen die over God en de Heilige Geest en over de Zoon gaan.
Straffeloos..
Eindelijk het ware goddelijke gevonden???
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2018, 08:09   #478
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Eindelijk het ware goddelijke gevonden???
Volgens mij zoek je ruzie. Ik zou op je ego-uitnodigingen in kunnen gaan, een zoals altijd hiermee 'stoeien'.
Andere optie is je stekeligheid negeren, wat ik eerst van plan was.
Zelfs zou ik vriendelijk tegen jou kunnen doen, uit mededogen.
Zo veel opties...
Ik heb er geen zin in gestoei of uit medelijden reageren.

Zoek bij jezelf uit wat jou beweegt om steeds stekilig te doen, want op een ander draadje reageerde je naar mij ook met een soortgelijke intentie.
Als je open en bewust wilt communiceren, en als je wilt delen wat jou beweegt om te blijven steken, maak je meer kans om ' oudzeer' te verwerken, en maak je meer kans om oprecht in gesprek met een ander te raken.

In aanval blijven, in jouw situatie, is niet bevordelijk voor jouw proces van genezing, integendeel..
Succes!
Oud 23 augustus 2018, 19:44   #479
marie
Bibliothecaris

Standaard

Citaat:
Volgens mij zoek je ruzie. Ik zou op je ego-uitnodigingen in kunnen gaan, een zoals altijd hiermee 'stoeien'.
Andere optie is je stekeligheid negeren, wat ik eerst van plan was.
Zelfs zou ik vriendelijk tegen jou kunnen doen, uit mededogen.
Zo veel opties...
Ik heb er geen zin in gestoei of uit medelijden reageren.

Zoek bij jezelf uit wat jou beweegt om steeds stekilig te doen, want op een ander draadje reageerde je naar mij ook met een soortgelijke intentie.
Als je open en bewust wilt communiceren, en als je wilt delen wat jou beweegt om te blijven steken, maak je meer kans om ' oudzeer' te verwerken, en maak je meer kans om oprecht in gesprek met een ander te raken.

In aanval blijven, in jouw situatie, is niet bevordelijk voor jouw proces van genezing, integendeel..
Succes!
Het is de dag dat je God achter je gelaten hebt en ingezien hebt dat de lering niet van buiten je komt maar van je innerlijke, die dag ontdekt je het goddelijke...; een nieuwe wereld die open gaat...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2018, 01:42   #480
Ulla
Staffunctionaris

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is me gelukt!
Straffeloos..
Mooi.
Dan spreekt je misschien het boek van Jef Foster aan, de vrije val.
Het los zijn van verhalen is dan weer een verhaal op zich, en wat we nog zo verzinnen..daar nog ff doorheen. en het lost zich op en mag zijn wat het voorstelt. Een verhaal.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon