Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Algemene forumaangelegenheden > Stel je even voor

Stel je even voor In dit forum kun je je voorstellen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 januari 2021, 06:35   #11
Rob
Staffunctionaris

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Hupla, heb al mijn abonnementen op draadjes van dit forum leeggemaakt.
Interesse voor dit forum is weg, de show is afgelopen. De klus is hier geklaard.

Bloempje voor alle deelnemers!
Tjonge, wat 1 x koud afdouchen al teweeg kan brengen ...
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2021, 07:27   #12
Rob
Staffunctionaris

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Ik heb de voorbije weken enkele keren een zeer pijnlijke zware druk op mijn borstkast gevoeld als ik de luis in Rob zijn pels aan het spelen was."

Ik verwijt Vagebond en Rob absoluut niks hoor, zij zijn wie ze (denken) te zijn maar ik kan niet meer doen zoals voor mijn nabij-de-dood-ervaring, dat is duidelijk. De mens bestaat in een verenigd veld! Alles is verenigd met alles, zoals ik hier vandaag aan Nowee schreef.
Dus hier nog is heel actief deelnemen is een serieuze les voor mij geweest qua omgaan met energieën ook. Tot voor mijn nabij-de-dood-ervaring voelde ik de emoties van anderen niet, althans niet bewust, zeker niet op een forum. Maar nu is dat wat anders.
Vandaar dus ook dat ik me terugtrek.
Ik denk dat het niet de laatste keer is dat je hier afscheid gaat nemen. En als je terug komt, ben je wat mij betreft van harte welkom. Het verhaal is nog niet klaar.

Ik wil er nog wel een paar woorden over schrijven, hoewel ik me realiseer dat niets van wat ik zeg bij je binnen komt. Je schrijft dat je eerst niet en nu wel de energie van anderen voelt. Als dat zo is, dan is dat mooi. Ik heb echter de indruk dat je nog in beslag genomen wordt door je eigen emoties / energie en dat je je vergist in dat wat van jou is en dat wat van de ander is. Als dat namelijk helder zou zijn, dan leidt dat onherroepelijk tot ander gedrag. Nu blijf je reageren zoals je gewend bent. En dat is weinig constructief. Het wrange daarvan is, dat het je zelf het meeste schade toebrengt.

Hoe dan ook, terugtrekken is geen verkeerde beweging en ik hoop dat het je inzicht brengt. Alle goeds.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2021, 07:59   #13
Dorje
Groepslid Niet forum gerelateerd

Standaard

Citaat:
Je hebt wel een hele kluif aan Bassie hé!
Als het aan Laurens ligt moet je moeite blijven doen om wat Bassie schrijft tot je door te laten dringen.
Zie...

Ik doe met Bassie zijn uiteenzettingen wat ik met de jouwe doe: ik lees ze nauwelijks.
Ik ga verder naar John Hagelin kijken / luisteren. Van die man kan ik nog wat leren.
Tot je volgende incarnatie in een nieuw forum personage, of is dit ondertussen al geschied?

Liever nog: tot als al je spelletjes eens doorprikt zijn.

Ciao Amigo.
Dorje is nu online   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2021, 09:52   #14
Laurens
Drommedaris

Laurens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je lult maar wat Laurens, als egoloze, want dood geweest, dus ik kan het weten, zie ik veel ego bij jou!
Ook Guido ziet dat.
Ik zal het nu maar zeggen Laurens, want de fun is toch gedaan op je forum sinds je de teugels aangetrokken hebt met je twee moderatoren en een figuur als Bassie uit je hoed getoverd hebt: Doorpakken op de afronding van je 'revolutionaire' gedegen zelfonderzoek waar Guido het over heeft is correct en wat hij / zij die denkt zijn gedegen zelfonderzoek afgerond heeft te doen staat.
Er is simpelweg niemand die gedegen zelfonderzoek / waarheidvinding afgerond kan hebben.

Je maakt je eigen maar wat wijs.
heb ik altijd geweten en je geschreven al bij mijn eerste aankomst hier.
Zie...

Beperk me nu maar in schrijven, of ban me volledig van je forum als je "intrinsiek kompas voor het doen van het goede" je dat ingeeft.
Mij zal het worst wezen wat je doet.
Het was weer leuk voor mij nog is deel te nemen aan je forum. Sommige forumleden hebben er wat aan gehad. Nowee bv. heeft als gevolg van mijn interactie al zijn gedane uitspraken als onduidelijk en misleidend herroepen zoals hij hier schreef.

Jij hebt dankzij mij ontdekt dat er een belangrijke scene uit je favoriete film Avatar is weggelaten.
Dus ik heb jullie wel wat gebracht en heb zelf veel lol beleeft aan mijn deelname.
Dit mijn beste kabu bewijst het hebben van ego. Je zou het als natrappen bij vertrek kunnen zien als een gebaar van grote teleurstelling op al je inspanningen om een bijdrage te leveren aan dit forum en daarvoor niet de waardering te krijgen maar juist bekritiseerd te worden op je gedrag. Niet dat het mij raakt dat je in al je oprechtheid op de valreep nog even je waarheid meent te moeten uitspreken.

Dus maar even een afscheidsrede.
Je hebt een belangrijke bijdrage geleverd aan dit forum maar je bent wel een ongeleid projectiel en hebt wat sturing nodig. Ik dank je hartelijk voor al je inspanningen en hoop je snel weer terug te zien maar dan minder ongeremd. Wat meer ernst en minder lol zouden het eveneens goed doen evenals minder overmaat/overdaad aan enthousiasme wanneer je weer eens een nieuwe weg hebt ingeslagen.
Oud 9 januari 2021, 11:00   #15
Bassie
Dignitaris

Standaard

Citaat:
Ik zal het nu maar zeggen Laurens, want de fun is toch gedaan op je forum sinds je de teugels aangetrokken hebt met je twee moderatoren en een figuur als Bassie uit je hoed getoverd hebt
Ik heb mij hier uit eigen beweging aangemeld en ben door niemand gevraagd om hier te schrijven. Dat voor jou de fun verdwenen is kan ik billijken. Je schrijft nooit over de doelstelling van het forum, te weten zelfkennis c.q. zelfonderzoek. Je schrijft met graagte over de personen alhier en hoe deze tegen elkaar uit te spelen zijn.

Daarom zal ik je missen, ik had je graag nog een tijdje gebruikt als voorbeeld van dwalen. Het ga je goed, Kabu.
Bassie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2021, 11:06   #16
Anna
Jubilaris

Standaard

Fenomeen Kabu , het ga je goed.
Anna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2021, 12:18   #17
Peer
Jubilaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik denk dat het niet de laatste keer is dat je hier afscheid gaat nemen. En als je terug komt, ben je wat mij betreft van harte welkom. Het verhaal is nog niet klaar.

Ik wil er nog wel een paar woorden over schrijven, hoewel ik me realiseer dat niets van wat ik zeg bij je binnen komt. Je schrijft dat je eerst niet en nu wel de energie van anderen voelt. Als dat zo is, dan is dat mooi. Ik heb echter de indruk dat je nog in beslag genomen wordt door je eigen emoties / energie en dat je je vergist in dat wat van jou is en dat wat van de ander is. Als dat namelijk helder zou zijn, dan leidt dat onherroepelijk tot ander gedrag. Nu blijf je reageren zoals je gewend bent. En dat is weinig constructief. Het wrange daarvan is, dat het je zelf het meeste schade toebrengt.

Hoe dan ook, terugtrekken is geen verkeerde beweging en ik hoop dat het je inzicht brengt. Alle goeds.

Deze informatie zegt hooguit iets over Rob zelf.

Zo ook deze info hooguit iets over Laurens zegt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dit mijn beste kabu bewijst het hebben van ego. Je zou het als natrappen bij vertrek kunnen zien als een gebaar van grote teleurstelling op al je inspanningen om een bijdrage te leveren aan dit forum en daarvoor niet de waardering te krijgen maar juist bekritiseerd te worden op je gedrag. Niet dat het mij raakt dat je in al je oprechtheid op de valreep nog even je waarheid meent te moeten uitspreken.

Dus maar even een afscheidsrede.
Je hebt een belangrijke bijdrage geleverd aan dit forum maar je bent wel een ongeleid projectiel en hebt wat sturing nodig. Ik dank je hartelijk voor al je inspanningen en hoop je snel weer terug te zien maar dan minder ongeremd. Wat meer ernst en minder lol zouden het eveneens goed doen evenals minder overmaat/overdaad aan enthousiasme wanneer je weer eens een nieuwe weg hebt ingeslagen.
Peer is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2021, 12:38   #18
Mihaela
Plenipotentiaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht

Alles wat wij schrijven zegt iets over onszelf..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2021, 12:39   #19
Laurens
Drommedaris

Laurens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vagebond was en is moedig in haar zelfonderzoek.
Deze informatie zegt hooguit iets over Peer zelf.
Oud 9 januari 2021, 12:44   #20
kabu
IP banned user

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
@kabu: Au revoir maar geen adieu.
kabu is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken