Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Boeken, gedichten, muziek en filmpjes > Boek in beeld

Boek in beeld Boeken gelezen die je wilt aanprijzen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 januari 2021, 13:37   #31
Laurens
Drommedaris

Laurens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Wat een geleuter van jou alweer Laurens.
Het is dit van je gisteren lezen dat de deur dicht deed voor mij. Het nooit eindigende verhaal begint weer opnieuw..
Er zijn meer en betere argumenten nog dan ik in staat ben te verwoorden. Niettemin blijf ik bij mijn visie dat Waarheid (die met een hoofdletter) niet aan een iemand kan toebehoren en dus geen copyright kan claimen noch om met de opbrengst daarvan in een inkomen te verwerven.

Citaat:
Ja, ja, jij en jouw forum... gratis en de voor niets begeleid jij oprechte zoekers in hun gedegen zelfonderzoek zodat ze net zoals jij een intrinsiek kompas kunnen ontwikkelen om het goede te doen.
Ik wil maar zeggen dat ik er financieel niet beter op wordt zo'n forum te hebben. Verder probeer ik het hier wat in banen te leiden dat is het aandeel in 'mijn' forum. Aan gedegen zelfonderzoek wordt hier nauwelijks wat gedaan en als gevolg daarvan ben ik me maar met ego gaan bezighouden. Je zult toch hopelijk wel weten dat je een argument voor het een niet voor een ander kan gebruiken.

Citaat:
Vooruit dan, neem Bassie onder je hoede, begeleidt hem.
Veel plezier en voldoening ermee.
Bassie verwoord beter wat ik zou willen zeggen dan dat ik dat zelf zou kunnen. Dat is alles. Er valt niks onder de hoede te nemen.
Oud 9 januari 2021, 13:50   #32
Rob
Staffunctionaris

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niemand zo goed overeengekomen op dit forum als met Nadje.
Met niemand heb ik zo goed gelachen en gedanst als met Nadje.
En precies mij verwijt je geen respect te hebben voor haar.
Ik had het er bij willen laten, maar nu je er over begint ... (voor de zoveelste keer) .. het volgende.

Nadje heeft begin 2017 voor het laatst op het forum geschreven. Dat ze daarna niet meer terug gekomen is heeft voor een belangrijk deel met jou te maken. Dat wat jij 'goed' noemt was in haar ogen (voortschrijdend inzicht) een grote oppervlakkige wanvertoning waar ze niet meer aan deel wilde nemen.

En dat, en nu spreek ik voor mijzelf, is het meeste wat je hier laat zien: een oppervlakkige wanvertoning met een enkele piekervaring middels het gebruik van psychedelica, die zich door jou zelf laat interpreteren als verlichting.

Het was pijnlijk om dan juist jou zo zonder respect naar Nadje te zien acteren, onlangs. En daar heb ik dus op gereageerd. Dat kun je mij (langdurige blijven) kwalijk nemen. Maar dat zegt dan meer iets over jou en jouw beleving van de werkelijkheid die verre van 'verlicht' is. Maar je blijft maar ageren tegen iemand die jou een keer een strobreed in de weg heeft gelegd. En dat alles op basis van een gigantische vergissing die je zelf maakt. Is dat niet ontzettend sneu ...?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2021, 13:55   #33
Peer
Jubilaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Het was pijnlijk om dan juist jou zo zonder respect naar Nadje te zien acteren, onlangs. En daar heb ik dus op gereageerd. Dat kun je mij (langdurige blijven) kwalijk nemen. Maar dat zegt dan meer iets over jou en jouw beleving van de werkelijkheid die verre van 'verlicht' is. Maar je blijft maar ageren tegen iemand die jou een keer een strobreed in de weg heeft gelegd. En dat alles op basis van een gigantische vergissing die je zelf maakt. Is dat niet ontzettend sneu ...?
Als dat door jou als pijnlijk ervaren werd dan heeft Kabu op precies de juiste knop gedrukt. Ik zou daar dankbaar voor kunnen zijn.
Peer is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2021, 14:03   #34
Rob
Staffunctionaris

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Als dat door jou als pijnlijk ervaren werd dan heeft Kabu op precies de juiste knop gedrukt. Ik zou daar dankbaar voor kunnen zijn.
Nee Peer, wat zo pijnlijk aan de situatie was, was de misvatting van kabu over de situatie.
Maar goed, je was er niet bij, hebt het niet meegemaakt, het was van voor jouw tijd, dus ken je de situatie ook niet.
Oud 9 januari 2021, 14:06   #35
Peer
Jubilaris

Standaard

Citaat:
Nee Peer, wat zo pijnlijk aan de situatie was, was de misvatting van kabu over de situatie.
Maar goed, je was er niet bij, hebt het niet meegemaakt, het was van voor jouw tijd, dus ken je de situatie ook niet.
Het pijnlijke ervaren vond toch in jou plaats?
Oud 9 januari 2021, 14:12   #36
Rob
Staffunctionaris

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het pijnlijke ervaren vond toch in jou plaats?
Plaatsvervangend.
Als het niet plaats vindt op de plek waar dat wel zou moeten ...
Oud 9 januari 2021, 14:14   #37
Peer
Jubilaris

Standaard

Citaat:
Plaatsvervangend.
Als het niet plaats vindt op de plek waar dat wel zou moeten ...
Jouw ervaring is precies op de goeie plek.
Oud 9 januari 2021, 16:36   #38
kabu
Donataris

kabu's schermafbeelding

Standaard Parels of rattenkeutels van Bassie?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@kabu:...

Bassie verwoord beter wat ik zou willen zeggen dan dat ik dat zelf zou kunnen. Dat is alles. Er valt niks onder de hoede te nemen.
En Bassie vind zichzelf nog niet volledig tot zelfkennis gekomen, het is allemaal nog maar fragiel bij hem, schrijft hij hier.
Wat gaat dat zijn als hij hij volledig tot zelfkennis gekomen is zeg!

Nu, nog groen achter zijn oren, adviseert hij hier ook al Guido door te pakken tot hij het zijnde daadwerkelijk is.
Ne klepper dien Bassie zoals ik al eerder schreef.

Waar jij parels ziet in wat hij schrijft zie ik rattenkeutels.
kabu is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2021, 16:39   #39
Peer
Jubilaris

Standaard

Citaat:
En Bassie vind zichzelf nog niet volledig tot zelfkennis gekomen, het is allemaal nog maar fragiel bij hem, schrijft hij hier.
Wat gaat dat zijn als hij hij volledig tot zelfkennis gekomen is zeg!

Nu, nog groen achter zijn oren, adviseert hij hier ook al Guido door te pakken tot hij het zijnde daadwerkelijk is.
Ne klepper dien Bassie zoals ik al eerder schreef.

Waar jij parels ziet in wat hij schrijft zie ik rattenkeutels.
Maar vergeet niet dat Bassie een clown is eh ...
Oud 9 januari 2021, 16:59   #40
Laurens
Drommedaris

Laurens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar vergeet niet dat Bassie een clown is eh ...
Dit vind ik samen met de quote van kabu hiervoor nou onwenselijk gedrag. Het draagt niet aan bewustwording bij maar typeert en zet deelnemers op denigrerende wijze op een zijspoor. Ze worden afgeserveerd zoals ego’s dat plegen te doen wanneer ze zelf niet worden gewaardeerd.

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon